eXtremE Skrivet 1 December 2010 Rapport Dela Skrivet 1 December 2010 Nu ligger det till såhär, när vi spelade pingis idag i vårat elevrum så skrek några och då kom en lärare och sa "NU FÅR DET VARA NOG, FRÅN OCH MED NU FÅR NI INTE VARA INNE PÅ NÅGON RAST", detta är ju så kallad kollektiv bestraffning och all from av detta är olagligt och jag sa det, men han svarade bara "Nej, alla skrek så nu ska all ut". Det vara bara 2-3 personer som skrek, vad ska jag göra för att få vara inne på rasterna? Funkar inte att säga till lärarna dom svarar bara "Nej, alla skrek så skyll er själva". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 1 December 2010 Rapport Dela Skrivet 1 December 2010 Jag kan tyvärr inte svara på hur olagligt han gjorde det. Men man kan väl ändå ta och säga att kollektiv bestraffning är olagligt, och anmäl kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 1 December 2010 Rapport Dela Skrivet 1 December 2010 Ni får skylla er själva om ni håller på och skriker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 1 December 2010 Rapport Dela Skrivet 1 December 2010 Ni får skylla er själva om ni håller på och skriker.Men nu var det ju så att inte alla skrek. Det är likadant på min skola. Ett fåtal omogna idioter håller på och skriker på raster och lektioner, och alla straffas för det. Helt fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 December 2010 Rapport Dela Skrivet 1 December 2010 Kollektiv bestraffning är olagligt. Fast å andra sidan så förstår jag läraren. Hur skall man kunna i ett rum med massa gapande ungar avgöra vem som gapade och hur mycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MisterX Skrivet 1 December 2010 Rapport Dela Skrivet 1 December 2010 Säg till rektorn. Annars skulle ni kunna gå och spela pingis och när läraren kommer och ragear säger ni "Att X skrek förut ska inte påverka våra möjligheter att spela pingis" eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 1 December 2010 Rapport Dela Skrivet 1 December 2010 finns ingenting speciellt man kan göra utan konkreta bevis som tex. inspelning eller dyl. och sedan visa åt högsta hönset (rektorn) ingen ide' att börja göra anmälningar osv. för sådana bagatell saker. Fast vad ska man ändå göra inne på rasterna?, på min tid så var man ute så mkt man bara kunde för att hålla sig pigg i skallen, tycker personligen att det tar mer på krafterna att sitta inomhus (speciellt i skolan vare så) 8h+/5 dar i veckan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 2 December 2010 Rapport Dela Skrivet 2 December 2010 Haft samma problem. En gång så var det två tjejer som satt och viskade och fnissade under en lektion och då fick ingen rast. Elakt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 2 December 2010 Rapport Dela Skrivet 2 December 2010 Haft samma problem. En gång så var det två tjejer som satt och viskade och fnissade under en lektion och då fick ingen rast. Elakt.I ett sådant fall så kommer alltid lärarna undan med "De förstörde lektionen så att ingen kunde få någon vettig undervisning, därför tar vi igen tiden som vi alla missat". Helt fel enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Afrokines Skrivet 2 December 2010 Rapport Dela Skrivet 2 December 2010 (redigerat) Alla lärare gör så, polisanmäl läraren. Redigerat 2 December 2010 av Afrokines Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 2 December 2010 Rapport Dela Skrivet 2 December 2010 Så typiskt lärare. :huh: Jag tror alla har vart med om kollektiv bestraffning i skolan. Det är vad lärare gör. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 2 December 2010 Rapport Dela Skrivet 2 December 2010 Menar ni allvar när ni föreslår att anmäla till polisen? Hur allvarligt tror ni att polisen tar: "Vi får inte spela pingis bara för att några i vår klass skrek. :( " ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.