Hoppa till innehåll

"gangster"


NightMaker
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är MTV som är ansvariga för det, spela upp Snoop Dog, Ice Cube och så vidare ;)

Men är inte direkt bättre med p12'or som nämner din mamma skämt, faktiskt lite mer störande

i mina ögon.

Man kan inte skylla på tv. Youtube har också Snoop. Och Spotify. Och Itunes. Och skivaffärerna.

 

Felet ligger hos föräldrarna som inte klarar av att uppfostra sina barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 50
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är MTV som är ansvariga för det, spela upp Snoop Dog, Ice Cube och så vidare ;)

Men är inte direkt bättre med p12'or som nämner din mamma skämt, faktiskt lite mer störande

i mina ögon.

och vilken folkgrupp äger MTV? ;)

samt nästan resten av västerländsk media.

Redigerat av Ohm
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja exakt, du har rätt rememberme. De tror ju bara att de är coola om de hade varit "coola" på riktigt hade de inte brytt sig om vad jag sa till dem utan spöat ner mig istället. Men jag antar att de var för svaga för det, de var alla ganska korta och magra. (nu säger jag inte att jag skulle kunna klara att spöa upp fem killar samtidigt).

Men när de blev ägda bevisar det att det inte alls var coola

 

Ps: Om det hade varit femtonårigakillar som var 10 centimeter längre och biffiga och som spöat ner om mig och jag käftat emot, hade de inte heller varit coola. Men då var det väl dem stora killarna som smågangstrarna vill vara som.

Om dom hade varit 15 år, 1.90-2meter långa och vägde 90-100kg med bara muskler, och dom hade slagit ner dig, hade du kunnat anmäla dom till polisen

Men dom jag har träffat som är liknande (inte så mycket, men nästan) är stora som berg och snälla som en nallebjörn.

Dom jag känner som är sånna, har man ingen anledning att vara rädd för, om man inte kaxar för mycket

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte skylla på tv. Youtube har också Snoop. Och Spotify. Och Itunes. Och skivaffärerna.

 

Felet ligger hos föräldrarna som inte klarar av att uppfostra sina barn.

Jag tog ju bara ett exempel ;) Men jag menar, idag copy + pastar ungdomarna t.ex Fuck The Police för att kanske 50Cent säger det, men att dem inte tänker på att 50Cent tjänar feta buntar med pengar och det är därför han gör det.

 

[EDIT] Men ja du har rätt, felet ligger väldigt mycket i föräldrarna också.

Redigerat av Ryssfemma
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om dom hade varit 15 år, 1.90-2meter långa och vägde 90-100kg med bara muskler, och dom hade slagit ner dig, hade du kunnat anmäla dom till polisen

Men dom jag har träffat som är liknande (inte så mycket, men nästan) är stora som berg och snälla som en nallebjörn.

Dom jag känner som är sånna, har man ingen anledning att vara rädd för, om man inte kaxar för mycket

Ja, fast jag tror inte att killar i den åldern skulle vara så ändå, Tror att det nästan bara existerar wannabes, om det finns riktiga gangstrar är det nog väldigt ovanligt.

 

Och om dem hade fem killar 190 cm-2 m långa 90-100 kg med bara muskler, om dem hade slagit ner mig hade jag DÖTT.

 

Okej sorry, nu blev det lite offtopic, fast jag ville mest bara komma fram till att man inte heller är cool fast, man spöar ner och är på riktigt kriminell.

 

Eller såklart det existerar men det är ju vanligare med wannabes

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Förstår inte vad du vill komma med tråden?

 

Revolutionera och störta den länge levda A.C.A.B?

 

Att vara tuff när man är liten är helt enkelt en del utav ens uppväxt, man har så många hormoner i spel under den tiden att man inte vet vad man ska tycka, man kan bli ilsken, och sen så finns det en försvarsmekanism som heter förskjutning som betyder att om det t.ex. går dåligt för en så kan man via en försvarsmekanism skjuta över sina problem på andra dvs. om man åker fast med trimmad moppe så vet man att man inte har någon annan än sig själv att skylla, men man förskjuter det till polisen "Jävla farbror blå, jävla hora". Fattar du?

Snubben satte det mitt i prick.

 

edit, okej, har tråkigt så ska skriva vad jag tror. Kidsen blir nog "gangstrar" av ungefär samma anledning som tjejerna har på sig kortkorta kjolar och sminkar sig med fem lager brunkräm och whatnot. Det handlar bara om osäkerhet och krav om att leva upp till ett visst ideal.

Redigerat av Vixxec
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snubben satte det mitt i prick.

 

edit, okej, har tråkigt så ska skriva vad jag tror. Kidsen blir nog "gangstrar" av ungefär samma anledning som tjejerna har på sig kortkorta kjolar och sminkar sig med fem lager brunkräm och whatnot. Det handlar bara om osäkerhet och krav om att leva upp till ett visst ideal.

Fint ideal, WT ideal då eller?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Men när ni var i denna åldern då? Hormons-åldern kallar jag den för...

Då tror jag ni gjorde lika? Eller har jag fel?

Var ni sådana som bara gick runt älskade polisen, Inte försökte vara 'cool' inför polarna?

 

Jag tror detta endast är en hormon/åldersgrejj...

Det går över på ca 1 år sedan är man helt 'vanlig' igen....

 

 

 

Rätta mej om jag har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...