Sandflygaren Skrivet 12 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 Jo nu är det så att jag skulle vilja få bort klotter från min pappas vita lastbil. Det är en tag ca 1m2 och jag undrar hur man kan få bort det så att det ser någorlunda bra ut? Tack för snabb hjälp! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Layton Skrivet 12 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 Ta en biltvätt? Då kanske det går bort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandflygaren Skrivet 12 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 Nej jag tror inte det tar tillräckligt.. Skulle behöva något medel som man kan "gnugga" bort det med. Ingen som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fiddle Skrivet 12 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 vatten + ammoniak + salt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandflygaren Skrivet 12 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 vatten + ammoniak + saltVad pratar du om? Inte kan man väl ta bort sprayfärg med ammoniak, vatten och salt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 12 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 Finns en del tips här https://www.flashback.org/t461762 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 12 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 Beror väl på vad du använde för färg, pröva aceton/t-röd/bensin/hembränt mycket jobb men det kommer ta loss det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 12 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 Diesel? Eller något så simpelt som avfettning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 12 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Januari 2011 (redigerat) Börja med avfettning iaf, sen något starkare som t-sprit tex. vanligt bilvax kan kanske funka det med.(gnugga) Redigerat 12 Januari 2011 av Lander Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandflygaren Skrivet 13 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2011 Jo det är vanlig sprayfärg tror jag.. Men jag är rädd för att använda aceton för det skulle kunna skada lacken, så gärna något som inte är FÖR starkt, men som ändå tar bort det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Red_fox2 Skrivet 13 Januari 2011 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2011 beror ju på vad det är för färg som använts, äre en lackeringsspray så blire svårt, men testa annars med att hålla den fuktat ett tag,sedan högtryckstvätt och en svamp indränkt i avfettningsmedel (undvik nya miljövänliga avfettningen som oftast suger) och gnugga så in i norden Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sandflygaren Skrivet 14 Januari 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Januari 2011 Jag tror inte ni förstår hur hårt sådant sitter, men tack för svaren i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.