Hoppa till innehåll

Ska Det Skärpas Mer När Det Gäller Övergångställen Tycker Ni?


A7X
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag antar du pratar om korsningarna i stan, där kan du inte göra så mycket. Hade det inte vart så hade ingen

bilist lyckats ta sig förbi. Vad man gör är att bilar som kommer från höger och vänster inte får köra mot rött, men dem som kommer ifrån korsningen och har grönt för sig får köra, men ska vara försiktigt. Men du måste erkänna att många tror att de har röda mattan framför sig vid trafikljusen när det kommer till fotgängare.

Speciellt pensionärer.

Ja, man ska respektera dom när man möter dem.

Men de har ändå ingen förtur på att dom ska få åka förbi för att de är "gamla" när någon vill gå över.

Och ja, vissa säger att de har problem med synen... men då ska de väl fan inte sitta å köra bil när de inte ser något?

Hmmppfh, ska ge fingret till nästa person som åker förbi mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

olyckor kommer alltid ske på vägar, och visst är det hemskt att folk dör helt i onödan, men befinner man sej på en väg så kan det alltid sluta i tragedi.

en person som ska korsa en väg kan alltid ta sej en extra titt innan dom går över, och ser man ett fordon närma sej kan man ju göra som jag och invänta på att den stannar helt istället för att jäkta över fast det är grön gubbe osv.

 

ömsesidig respekt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

olyckor kommer alltid ske på vägar, och visst är det hemskt att folk dör helt i onödan, men befinner man sej på en väg så kan det alltid sluta i tragedi.

en person som ska korsa en väg kan alltid ta sej en extra titt innan dom går över, och ser man ett fordon närma sej kan man ju göra som jag och invänta på att den stannar helt istället för att jäkta över fast det är grön gubbe osv.

 

ömsesidig respekt

Jo, jag håller med dig... jag brukar alltid vänta tills en bil har stannad helt och hållet.

Men när en bil har stannat tittar man på föraren och sen så brukar föraren "vifta med handen" för att man ska skynda sig över när bilen är i rull... då känner man sig pressad av att gå över så då går man ju såklart över.

På detta sett kan olyckor som denna förekomma... :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Läste på Aftonbladet.se att två äldre par omkom vid en obevakad järnvägsövergång. Tydligen hade de kört över järnvägen utan att se sig för och precis när de skulle passera kom ett godståg i full fart och bilen fattade eld och följde med 1 kilometer tills tåget lyckades stanna. Ser man sig inte för ordentligt får man skylla sig själv. Det var ju knappast tågförarens fel och i det här fallet kanske heller inte busschaufförens? För att upprepa det Nomatic skrev tidigare, ser man en gul buss komma på en väg så traskar man väl för fan inte ut i vägen? Att skylla på att det var busschaufförens fel som var så ivrig att åka är inte helt rätt. Jag vet inte exakt vad som hände men om busschauffören såg henne stå mitt på vägen borde han stannat. Men det kanske också var så att hon gick ut mitt framför bussen utan att se och tänka sig för. Jag väntar ALLTID tills bilarna har stannat helt och korsar ALDRIG en trafikerad väg utan att se mig för. Såg en gammal dam på säkert 90 år som korsade en hårt trafikerad väg utan att ens bry sig om att se sig för och bilarna fick sakta in och tvärbromsa och vänta på att hon skulle passera med sin rollator. Det hade kunnat gått riktigt illa. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någonstans där trafiken borde skärpa sig gällande övergångsställen är fan korsningarna i stan.. var typ 1 meter ifrån att bli påkörd igår då det hade blivit grön gubbe och jag började gå över vägen och en stor bil flyger förbi framför mig för att den inte orkar vänta på nästa gång det blir grönt.

Jag brukar annars smita över vägen då jag ser att ingen bil kommer när det är röd gubbe. Om jag skulle lyckas bli påkörd någon gång av dessa får jag skylla mig själv ändå.

 

Synd att tjejen dog förresten ):

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...