Hoppa till innehåll

Vi Byter Spotify-spellistor!


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 156
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Pixies och The The måste du definitivt kolla in om du gillade låtarna, två riktigt grymma band. :)

 

Recension av Guggos lista:

 

Nirvana - About A Girl (Unplugged). Inget jättestort fan av Nirvana. Bra låt dock. 7/10

 

Velvet Underground - Sunday Morning. Underbar låt helt enkelt. Älskar Velvet Undergorund och i synnerhet skivan som den här låten ligger på. 9/10

 

MGMT - Time To Pretend. Njaa. Ärligt talat tyckte jag denna var ganska trist. 4/10

 

The Cat Empire - The Chariot. Aldrig hört bandet förut. Men jag älskar ska och denna låt var riktigt skön. 7/10

 

Richard Hell & The Voidoids - Blank Generation. Gillar verkligen Richard Hell. Blank Generation är en klassiker. 8/10

 

Morrissey - Everyday Is Like Sunday. Föredrar The Smiths framför Morrissey solo, men låten är riktigt bra. 7/10

 

Smokey Robinson & The Miracles - The Tears of a Clown. Faller mig inte alls i smaken. 5/10

 

The Fugees - Killing Me Softly With His Song. Nej usch. The Fugees version på låten var verkligen kass. Sämst på listan, 3/10.

 

Bruce Springsteen - The River. Har personligen svårt för Springsteen. Låten är dock ok. 6/10

 

The Who - I Can't Explain. Jag älskar The Who. Grymt helt enkelt. 8/10

 

The Police - Roxeanne. Helt okej. Inget speciellt men inte direkt dåligt. 5/10

 

Supertramp - The Logical Song. Har aldrig lyssnat på Supertramp, blev inte direkt sugen på det heller. 4/10

 

Thin Lizzy - Dancing In The Moonlight. Måste erkänna att jag aldrig lyssnat på Thin Lizzy, kanske något jag borde ge mig på. Bra låt. 7/10

Stone Roses - I Am The Resurrection. Stone Roses är ett av mina favoritband, och låten är helt enkelt åtta minuter perfektion. Helt klart bäst på listan och lätt värt 10/10 i betyg.

Serge Gainsbourg - Bonnie And Clyde. Gainsbourg är grym. Lite annorlunda låt kanske, men helt klart en av de bättre på listan. 8/10

 

Totalt ger jag listan 6.5/10. Det finns några riktigt bra låtar men listan är enligt mig väldigt ojämn. Men jag skulle definitivt vilja se en till lista från dig i framtiden. Lite kul var det också att vi hade tre låtar av samma band (fyra om man räknar Morrissey/The Smiths). Jag som hade tänkt inkludera The Who i listan från början också. :D

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Här kommer min recension på Lynotts spellista.

 

Var beredd på eventuella stavfel då jag är jävligt trött, därför blev min recension även lite kort och enformig.

 

James Blake - Limit To Your Love - Gillar inte riktigt sådan musik, 3/10

 

The Black Keys - Too Afraid To Love - Den var väl ok, dock inte riktigt min musiksmak. 6/10

 

Brant Bjork - Automatic Fantastic - En av de bättre låtarna på listan, 8/10.

 

Buffalo Springfield - For What It's Worth - Riktigt grym, även den en av de bästa låtarna på listan. 9/10

 

Eddie Vedder - Long Nights - En av mina favoritlåtar tbh, bästa låten på listan. 10/10

 

The Dead Weather - Blue Blood Blues - Den var väl ok, inget jag skulle kunna sitta och lyssna på till vardags dock. 4/10

 

Ten Years After - I'd Love To Change The World - Ganska bra, 7/10.

 

Thin Lizzy - Look What THe Wind Blew In - Det är väl inte direkt sådan musik jag brukar sitta och lyssna på men den var ju ganska bra. 7/10

 

Biffy Clyro - Bubbles - Bra låt, alla delar av låten är bra. 8/10

 

Strawberry Alarm Clock - Incense And Peppermints - Den var väl sådär, inte riktigt min musiksmak. 6/10

 

Yesterday - Lucy In The Sky With Diamonds - Tbh så har jag aldrig riktigt gillat beatles, ej heller denna låt. 3/10.

 

Don McLean - American Pie - Riktigt bra, gillar den verkligen. 9/10.

 

OK Go - This Too Shall Pass - Usch och fy, hemsk. 1/10

 

Edward Sharp And The Magnetic Zeros - 40 Day Dream - Den var bra i början, men sen blev den bara sämre. 4/10

 

Aesop Rock - Daylight - Rap... Tål det verkligen inte, får väl en tvåa eftersom den var bättre än de flesta raplåtar. 2/10

 

Listan får 7/10. En del riktigt bra låtar, men en hel del mindre bra låtar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kommer min recension på JohnRambos spellista.

 

1. Rasta Knast - Alltid öppet: Väldigt bra början, mycket energi men då sången börjar kan jag tyvärr inte tänka på mer än en huligan/nazist visa av något slag. Vet inte varför, dock väldigt skönt riff. 5/10

 

2. Rory Gallagher - Shadow Play: Denna låt har varit min favorit låt en gång i tiden, jag har dock spelat den vääldigt många gånger och känner att den är lite utspelad. 8/10

 

3. Ramones - Blitzkreig Bop: Även en låt jag har spelat mycket, är dock inte jätte stort fan av Ramones. 6/10

 

4. Tom Robinson Band - 2-4-6-8 Motorway: Skit härlig låt, kan inte säga annat! 9/10

 

5. Sabaton - Union: Gillade Sabaton mer förr i tiden, relativt bra låt. 7/10

 

6. CCR - Proud Mary: Klassisk låt som är svår att hata, dock ingen favorit på listan. 6/10

 

7. Men at work - Down under: Har länge varit en låt man sätter på när man är nere, extremt skön låt! 9/10

 

8. Nationalteatern - Barn av vår tid: Hatar svenska låtar. 3/10

 

9. Eddie Vedder - Society: Allt med Eddie Vedder borde inte kunna få lägre än 10/10.

 

10. Avantasia - Dying for an Angel: Inte min musiksmak precis. 4/10

 

11. Misfits - Die, Die my darling: Har aldrig gillat Misfits, ändå helt okay låt. 6/10

 

12. Gasolin' - Goodtime Charlie: Jätte härlig låt, påminner lite om Pink Floyd. 8/10

 

13. Chuck Berry - Maybellene: Chuck Berry, Presley osv. är inga som faller mig i smaken. 4/10

 

Totalt ger jag listan 7/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här kommer min recension av Ralle97's spellista.

 

Iron Maiden - Run To The Hills: Älskar låten, älskar bandet, helt enkelt perfekt. Kan inte få något annat än 10/10

 

Wolfmother - Joker And The Thief: Bra låt, men kände att det var ungefär samma sak hela tiden, och väldigt långt intro. Ibland trodde man att sångaren var hög, han sjöng så otydligt ibalnd, bra solo dock, den får 6/10

 

Daft Punk - Harder Better Faster Stronger: Usch, gillade inte låten alls, Autotune eller något på rösterna, förfärlig låt, sorry, 2/10

 

Fort Minor - Remember The Name: HipHop, gillar inte det så mycket, men denna var verkligen bra, 8/10

 

Grotesco - Bögarnas Fel: Förfärlig låt, sånt inte borde få göras, dessutom svenskt. Bögarnas Fel för allt, fyfan, 1/10

 

Yello - Oh Yeah: Gillade inte låten i sig så mycket, men musiken var grym!! Man kände verkligen att man ville dansa med! 6/10!

 

Ola - Overdrive: Nej, nej, nej. Gillar inte Ola alls, inget undantag med denna låten. Skönt gitarrintro dock, 3/10.

 

Coldplay - Viva La Vida: Tyckte låten var bra från början, men den har blivit så uttjatad på radion och så, så är lite trött på den. 5/10

 

Ozzy Osbourne - Skön låt av en av mina idoler, gör inget att den har några år på nacken, 9/10

 

David Rush - Shooting Star: Gillar inte alls detta, förfärligt, men man ville dansa lite, det var najs. 4/10

 

Usher - DJ got us fallin' in Love: Ganska skön låt, men blivit ganska mycket uttjatad på radion, men ganska svängig också, 6/10

 

Generation DJ - Pump It Up: Samma som med Shooting star, 4/10

 

DJ Team - Allez Ole Ole: Najs att dansa till, bra tempo, att dom sjöng på spanska var också ett stort plus, 7/10

 

Dropkick Murphys - The State of Massachusetts: Riktigt bra låt, men lite mycket skrikig ibland, 6/10

 

Band of Horses - The Funeral: Gillar inte låten så mycket, 5/10

 

Såja, det var det, Sorry för att jag var en dag försenad, var upptagen igår. Ger denna lista betyget 6/10, fanns ganska mycket bra, men också ganska mycket dåligt.

 

PS: Sorry för att min lista var dålig för dig, men det är i princip det enda jag gillar. När är nästa omgång?

Redigerat av Torcida
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min recension av Nomatic's lista.

 

Danko Jones - First Date: Gillar verkligen denna typ av musik, och låten är riktigt bra. Kommer ihåg den från SW Snowboarding. Har iaf för mig att den är med där. En av de bästa låtarna på listan. 9/10

 

Alannah Myles - Black Velvet: Tycker att låten är okej. Inget jag skulle sitta och lyssna särskilt mycket på, men den är inte dålig. 6/10

 

Sabaton - Back in Control: Nej nej, gillar verkligen inte Sabaton, typ ingen av deras låtar faktiskt. Gillar inte alls stilen, och hans röst låter väldigt irriterande enligt mig. Denna låten är dock lite bättre än deras andra jag har hört, men skulle aldrig ha en tanke på att börja lyssna på den. 2/10

 

Skid Row - Youth Gone Wild: En av de bästa låtarna på listan. Gillar verkligen Skid Row. Riktigt bra musik, och sångaren har sjukt bra röst också! 9/10

 

Bachman-Turner Overdrive - You Ain't Seen Nothing Yet: Ingen höjdarlåt enligt mig. Verserna känns väldigt enformiga och tilltalar mig inte. Däremot drar refrängen upp betyget mycket! 5/10

 

Mötley Crue - Wild Side: Bra låt, en av bandets bästa låtar enligt mig. Gillar också sångarens röst väldigt mycket. 8/10

 

Royal Republic - Tommy-Gun: Enformig och tråkig låt enligt mig, 3/10

 

Stevie Wonder - Superstition Single Version: Samma som ovan, tråkig och enformig. 3/10

 

Earth, Wind & Fire - Boogie Wonderland: Och väldigt tråkig och enformig. Ännu värre än de andra enligt mig. 2/10

 

Deep Purple - Burn: Riktigt grymm låt, bästa på listan. Behöver jag ens motivera? 10/10

 

ZZ Top - Sharp Dressed Man: Bra låt, men inte någon alldeles extra. 7/10

 

David Guetta, Rihanna - Who's That Chick ?: Usch, hatar verkligen denna typen av musik. Detta är inte ens musik enligt mig! 1/10

 

Creedence Clearwater Revival - Have You Ever Seen The Rain: Gillar låten, riktigt skön röst har sångaren också. 8/10

 

Glee Cast - Don't Stop Believin': Låten är grymm, men det ska vara Journey, inte Glee Cast enligt mig. Hade det varit Journey så hade det lätt varit 10/10, nu får den 8/10 istället.

 

Aerosmith - Cryin': Riktigt grym låt, lätt en av de bästa. 9/10.

 

 

 

Sammanfattning: En helt okej lista, däremot bara några få låtar som jag fastnade för. Snittbetyget blir 6/10 om jag inte räknat fel. =)

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...