Hoppa till innehåll

Ska Få En Dator


Dellonen
 Dela

Rekommendera inlägg

Båda dom paketen jag länkade till har möjlighet till CrossFire samt SLI.

 

Från vad jag har hört så ska 6950 och 6970 vara ganska ostabila och låta mer än sina Nvidia motsvarigheter.

 

Det jag kommer använda datorn till är ju spel och därför vill jag ha en kraftig processor och ett bra grafikkort, jag bryr mig inte direkt hur mycket den kommer låta men gigabytes kylare på GTX modellerna har jag hört ska vara bra.

 

Oavsett vilken tillverkare jag väljer så kommer jag med största sannolikhet uppgradera mitt grafikkort i sommar antingen till ett 6990 eller GTX 590 om dom löser överhettnings problemet med det kortet. Jag vet att jag måste då också uppgradera mitt nätagg vilket jag är beredd att göra, paketet jag är ute efter just nu är väll så att det ska klara av dom moderna spelen fram tills sommaren då jag kommer uppgradera hela datorn.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 123
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Båda dom paketen jag länkade till har möjlighet till CrossFire samt SLI.

 

Från vad jag har hört så ska 6950 och 6970 vara ganska ostabila och låta mer än sina Nvidia motsvarigheter.

 

Det jag kommer använda datorn till är ju spel och därför vill jag ha en kraftig processor och ett bra grafikkort, jag bryr mig inte direkt hur mycket den kommer låta men gigabytes kylare på GTX modellerna har jag hört ska vara bra.

 

Oavsett vilken tillverkare jag väljer så kommer jag med största sannolikhet uppgradera mitt grafikkort i sommar antingen till ett 6990 eller GTX 590 om dom löser överhettnings problemet med det kortet. Jag vet att jag måste då också uppgradera mitt nätagg vilket jag är beredd att göra, paketet jag är ute efter just nu är väll så att det ska klara av dom moderna spelen fram tills sommaren då jag kommer uppgradera hela datorn.

Att de ska vara ostabila har du isåfall hört av Nvidiafanboi, jag sitter själv på ett upplåst 6950 och kan direkt dementera det. Låter heller inte något särskilt. Har gjort en egen fläktprofil i MSI Afterburner och har därför fått tyst på kortet.

HD6990 och GTX590 är riktigt dåliga köp ifall du redan sitter på ett single core kort i deras respektive prestandaklasser (GTX560, GTX570 / HD6950, HD6970) då är det mycket mer prisvärdare att köpa ett nu och sedan ett till när de har sjunkit i pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nätagget du länkade till finns inte hos leverantören och grafikkortet är inte i lager, jag ska beställa datorn imorgon och därför är det bra om alla komponenter finns hos inet så jag inte behöver beställa dom från andra återförsäljare. Att datorn ska vara en super dator just nu är inte nödvändigt heller i och med att jag ska uppgradera komponenter i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nätagget du länkade till finns inte hos leverantören och grafikkortet är inte i lager, jag ska beställa datorn imorgon och därför är det bra om alla komponenter finns hos inet så jag inte behöver beställa dom från andra återförsäljare. Att datorn ska vara en super dator just nu är inte nödvändigt heller i och med att jag ska uppgradera komponenter i framtiden.

Du förlorar fortfarande på att inte köra AMD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Okej då vi kör på AMD, har inte hunnit beställa ändå så.

 

Men min kompis har ett GTX 570 och klarar Crysis 2 Maxat, jag vill ha minst lika bra prestanda och då är det väll 6970 dom gäller? Går det att få för under 7500 inkl Windows 7.

 

Jag vill gärna att moderkortet ska klara crossfire men dom som är inom mitt prisområde står det Hybrid CrossFireX.

 

Jag har verkligen ingen lust att sätta mig in i AMD/ATi kretsar men jag ska försöka sätta ihop ett paket imorgon.

 

Om någon har lust att göra ett paket så har jag några krav.

 

Phenom II X4 965

 

Coolermaster case eller ett fractal Design

 

Bra uppgraderings möjligheter samt bästa prestanda för priset.

Redigerat av Dellonen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enda grafikkortet som är i klass med gtx 590 är Radeon HD 6990. 6990 är lite bättre, men det får du aldrig in i din budget. Om du kollar på 6990 kostar det kring 6000kr, 590 kostar lite mer om jag inte minns fel.

 

Men ett 6970 maxar lätt Crysis 2. Däremot skulle jag råda dig till att köpa 6950 2GB som är ett riktigt prisvärt kort. Du kan också lätt flasha det till ett 6970.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...