Dellonen Skrivet 17 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2011 http://www.inet.se/artikel/8903232/serial-...el-50cm-vinklad Är det sån jag måste köpa? Jag ska ha en HDD och en DVD då behöver jag endast 2 då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 17 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 17 Mars 2011 (redigerat) Många (Som jag själv) Gillar helt enkelt inte att ta SATA portarna för optiska enheter. Mer en smaksak, sen så har jag bara 4SATA portar, med 3 hårddiskar + 2 DVD brännare. = IDE porten används.Försök att hitta någon annan som föredrar IDE DVD's, blir nog svårt. SATA är snabbare, enklare (inget master/slave på samma sätt) och smidigare. Dessutom så har i stort sett alla moderkort idag >=5 SATA portar, och vem fan har två DVD brännare? http://www.inet.se/artikel/8903232/serial-...el-50cm-vinklad Är det sån jag måste köpa? Jag ska ha en HDD och en DVD då behöver jag endast 2 då?Correct, men det ingår oftast 2 st SATA kablar med moderkortet, tyvärr så skickar MSI ibland (som med detta moderkort) bara med en SATA kabel, då får du helt enkelt köpa en till. Redigerat 17 Mars 2011 av Collez Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Försök att hitta någon annan som föredrar IDE DVD's. Lätt. Dessutom så har i stort sett alla moderkort idag >=5 SATA portar, och vem fan har två DVD brännare?Mii... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 18 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2011 Jaha, vilka då? Att skriva "Lätt." bevisar inte särskilt mycket. Finns heller i stort sett ingen anledning till att ha 2 brännare, mer en grej som märkesdatorer gör för att lura köparna på att det ska vara bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 19 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2011 Jaha, vilka då? Att skriva "Lätt." bevisar inte särskilt mycket. Finns heller i stort sett ingen anledning till att ha 2 brännare, mer en grej som märkesdatorer gör för att lura köparna på att det ska vara bra.Men vad gör det dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CeZ Skrivet 19 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2011 Tycker bara att det är fel att säga att många föredrar IDE brännare när varken i stort sett ingen föredrar det och det heller inte finns någon anledning till att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 19 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2011 Men varför rekommenderar du IDE brännare? Tror knappast han kommer få slut på SATA platser. En IDE kabel ger verkligen fingret åt luftflödet i lådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 19 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2011 Okej, får väl gå lite längre in i nu tiden, igentligen har jag ingenting att säga om portar då min dator är minst sagt utdaterad. Och, det är väl jag också... Kör på Seriell ATA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dellonen Skrivet 19 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2011 http://www.inet.se/kundvagn/visa/297993/2011-03-19 Kommer det paketet att fungera? Och vad är bäst att välja, 6950/6970 eller GTX570 Overclocked? Jag har fått en lokal deal på GTX570 där jag får det för 3100:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 19 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2011 Det paketet ska fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dellonen Skrivet 20 Mars 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2011 Vilken processor är bäst om man ska spela krävande spel då? Athlon x4(quad core) eller phenom II X6 (6kärnig). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KalphiteQ Skrivet 20 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2011 Vilken processor är bäst om man ska spela krävande spel då? Athlon x4(quad core) eller phenom II X6 (6kärnig).En Phenom II X4, överlägsen i pris/prestanda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.