D48 Skrivet 29 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2011 Älga kan man göra hur länge som helst typ. Känner en som är 21 och han älgar lite då och då. Själv så hade jag en period som var lite extrem men det gick över rätt så snabbt. Det var över något sommarlov som det var riktigt illa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 29 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2011 Jag har alldeles för mörk röst, får 3 av 4 gånger repetera vad jag sagt för att det har varit för mörk ton. (Jag talar tydligt, artikulerar väl och talar långsamt, inte dödligt långsamt och inte fjortisfort heller.) S¨ibland suger det, men rätt mäktigt när man ska ropa på någon, folk stannar till B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2011 You are becoming a man, be patient! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 30 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2011 Som andra säger så är det bara vänta tills det är över. =) Jag kom in i målbrottet när jag precis fyllt 12, det gick över på några månader. Det var iaf bara under några månaders tid det märktes, sedan blev min röst "jämnare" och mörkare. Är asnajs när man spelar fotboll om man skriker mycket. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
burnedBanana Skrivet 31 Mars 2011 Rapport Dela Skrivet 31 Mars 2011 Är det inte så att det är stämbanden som växer när man är i målbrottet?ja det enda du kan göra är att vänta tills det går över Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
HHAHA Skrivet 2 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Tack för alla seriösa svar, jag hade ärligt talat väntat mig dryga och oseriösa svar. Men jag har börjat använda min röst vanligt utan att ens försöka prata ljusare, känns bättre nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 2 April 2011 Rapport Dela Skrivet 2 April 2011 Jag var i målbrottet i fyra år ungefär. Men sådär intensivt att rösten skar sig hela tiden bara ett år kanske. Det hjälper att sjunga för att få mer kontroll på stämbanden. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 23 April 2011 Rapport Dela Skrivet 23 April 2011 (redigerat) Det är så att jag har hamnat i målbrottet, och det är ok ibland. Men ibland är min röst jättemörk och man hör knappt vad jag säger, medans annars är min röst sådär halvmörk och svajar mycket. Jag vill ha "halvmörk" röst hela tiden. Varför låter min röst på ett sett ibland och på ett annat sätt ibland också?För mig var det så i 2 dar. Skulle jag säga till exempel "Hej" fick jag gallskrika nästan, fast jag pratade inte så mycket just när det var så. Redigerat 23 April 2011 av JePPe9 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Intense Skrivet 24 April 2011 Rapport Dela Skrivet 24 April 2011 För mig var det så i 2 dar.2 dar? Man är i målbrottet mycke längre än 2 dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Svampen2 Skrivet 25 April 2011 Rapport Dela Skrivet 25 April 2011 För mig var det så i 2 dar. Skulle jag säga till exempel "Hej" fick jag gallskrika nästan, fast jag pratade inte så mycket just när det var så. Det har jag också haft, men är inte det typ tappa rösten?? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chilla Skrivet 27 April 2011 Rapport Dela Skrivet 27 April 2011 Jag minns inte att min röst brukade gå upp och ner men jag minns iaf när folk började säga till mig att jag hade fått en mörkare röst. B) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 1 Maj 2011 Rapport Dela Skrivet 1 Maj 2011 Som tur var svajjade inte min röst så jättemycket. Det är olika från person till person :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.