Mumutio Skrivet 3 April 2011 Rapport Dela Skrivet 3 April 2011 (redigerat) Någon mer än jag som gjorde högskoleprovet? Hur gick det? Jag fyllde i den orangea lappen och kollade mina resultat hemma. Fick 97/122. Det bör ge ett poäng på 1,6 eller 1,7. Så jag är nöjd för att vara första gången. :) 15 av felen fick jag på ordförståelse, så om jag bara pluggar det lite grann borde det vara möjligt att få åtminstone 1,9 nästa gång. Den här tråden är inte bara till för att skryta i förstås. ;) Skulle också vara kul att höra vad ni tror om ändringarna de ska göra till nästa prov? Blir det lättare eller svårare? Redigerat 3 April 2011 av Mumutio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 3 April 2011 Rapport Dela Skrivet 3 April 2011 (redigerat) Haha jag gjorde det i åttan och fick 0,3 då. Somnade på de två sista delarna så vet inte vad jag hade kunnat få. Men det var hösten jag började åttan så hur gammal var man då? 14? Ska göra det i höst och lär ju antagligen få bättre haha. Snyggt dock att du fick 1,7! Redigerat 3 April 2011 av Johnossi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 3 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2011 Haha det bygger liksom lite på att man gör hela provet. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Johnossi Skrivet 3 April 2011 Rapport Dela Skrivet 3 April 2011 Till mitt försvar gick jag i åttan och blev lite trött.. tror nog att orken finns nu i höst haha =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 April 2011 Rapport Dela Skrivet 3 April 2011 Kände att det var meningslöst då min prestation i skolan inte vart det bästa under vårterminen, blir ett försök i Oktober! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 4 April 2011 Rapport Dela Skrivet 4 April 2011 Kände att det var meningslöst då min prestation i skolan inte vart det bästa under vårterminen, blir ett försök i Oktober!Man tjänar ju alltid på att göra provet flera gånger. Även om man vet att man inte kommer söka in på det resultatet så är det ju träning för när det verkligen gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 16 April 2011 Rapport Dela Skrivet 16 April 2011 Skall göra det i September/oktober/November, när det nu är. Går ut 3an nu sista Maj, men tänkte inte börja plugga direkt efter - kommer antagligen gå sönder av stress då. Grymt jobbat, Mumutio! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zitroz Skrivet 19 April 2011 Rapport Dela Skrivet 19 April 2011 Tänkte ta och jobba ett år så gjorde det inte nu. Men kommer förmodligen göra det i höst och nästa vår också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Augusti 2011 fick 72/122, blev 1.4 tror jag. Behövde 1.5 för min utbildning men jag kom in på betygen så det var chill. Av någon anledning är jag 100% värdelös på engelska eftersom jag bara fick ca 25% rätt på den delen när jag övade hemma, och det är 4 svarsalternativ så.... :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 Vad är det för slags frågor på provet? Lite av varje från kärnämnena eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 12 Augusti 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 Vad är det för slags frågor på provet? Lite av varje från kärnämnena eller?Saxat från wiki: DTK, som består av 20 uppgifter (provtid 50 minuter), vilka prövar förmågan att förstå och tolka diagram, tabeller och kartor.ELF, som består av 20 uppgifter (provtid 35 minuter), vilka prövar förmågan att förstå texter på engelska.LÄS, som består av 20 uppgifter (provtid 50 minuter), vilka prövar förmågan att förstå texter på svenska.NOG, som består av 22 uppgifter (provtid 50 minuter), vilka prövar förmågan att tänka logiskt med hjälp av matematiska problem.ORD, som består av 40 uppgifter (provtid 15 minuter), vilka prövar förmågan att förstå ord i det svenska språket. Har inte gjort det själv men kommer göra det till hösten eller våren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 12 Augusti 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2011 Saxat från wiki: DTK, som består av 20 uppgifter (provtid 50 minuter), vilka prövar förmågan att förstå och tolka diagram, tabeller och kartor.ELF, som består av 20 uppgifter (provtid 35 minuter), vilka prövar förmågan att förstå texter på engelska.LÄS, som består av 20 uppgifter (provtid 50 minuter), vilka prövar förmågan att förstå texter på svenska.NOG, som består av 22 uppgifter (provtid 50 minuter), vilka prövar förmågan att tänka logiskt med hjälp av matematiska problem.ORD, som består av 40 uppgifter (provtid 15 minuter), vilka prövar förmågan att förstå ord i det svenska språket. Har inte gjort det själv men kommer göra det till hösten eller våren.Fast det där är det gamla provet. Från och med i höst kommer ett nytt prov med mer matte och mindre svenska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.