Hoppa till innehåll

Återinföra Spelhörnan På Fuska.se


woody
 Dela

Rekommendera inlägg

Hur många är det som hänger på Spel9 egentligen? Total inaktivitet där sen den femte Mars. Den sidan borde tas bort och Onlinespel hörnan borde återinföras här på Fuska.se. Får man fråga när sommar uppdateringen släpps? Den skulle ju släppas sommaren 2010 men då skyllde admin på dataintrånget och vintern 2010 skyllde han på att han inte haft tid och sen dess har han inte sagt något. En ny design vore bra samt att återinföra Spelhörnan.

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Det viktigaste i nuläget är att ersätta moderaterna Nico och Slasktratt, de gör i princip ingenting. Slasktratt skrev sitt senaste inlägg 2 Nov 2010. Det är 6 månaders inaktivitet. Nico skrev ett inlägg 15 Mars 2011 men om vi bortser från det inlägget har han inte varit aktiv sedan 23 Dec 2010. Visst kanske de gör mycket här som inte syns som att godkänna fusk men det är ju forumet som är den viktigaste delen av Fuska.se och det finns alltid nått att göra här som en moderator. Flytta trådar, låsa trådar och radera Off Topic inlägg. Om de inte har tid så kan de ge sina platser till mer aktivare medlemmar. Gillar mer forum där administratörer och moderatorer är aktiva och deltar i diskussioner med medlemmarna. Tråkigt att forumet har blivit så inaktivt, jag vill ha tillbaka de medlemmar som blev bannade under 2010. Då syftar jag inte bara på WASD och Dave37. Admin borde vara mer aktiv här och genomföra den där uppdateringen som alla har väntat på så länge. Det måste ha varit flera år sedan som han kommenterade en tråd. Han har skrivit många inlägg sen dess men de är ju bara nyheter, låsningar och sånt...

 

Är det nån annan än jag som har märkt att WASD igen har fuskat till sig 30.000 poäng igen på Spel9? ;|

(Han fuskade till sig så många poäng på en annan medlems arkads sida 2010. Samma arkadsystem som admin använder nu, kommer inte ihåg vad det hette. Admin har visst tagit bort deras Copyright märke som ska vara längst ner på sidan, eller har han tillåtelse kanske?)

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Kan du vara snäll att sluta skriva sådär? Det är jobbigt att läsa.

2. Återinföra spelhörnan - ja tack.

3. Spel9 hade jag aldrig hört talas om innan jag läste denna tråd.

4. Nya moderatorer - ja tack.

5. Ta bort moderatorer - nej, vad jag vet så har admin ingen gräns för hur många moderatorer han kan ha, så varför ersätta folk som jobbar när man istället kan utöka arbetskraften? (sista biten där låter lite för politisk för sammanhanget men skit i det och tänk på vad jag menar istället).

6. Ha tillbaka medlemmar? Jadu det kan inte admin göra så mycket åt, möjligtvis kan han unbanna folk men jag vet att de gamla kattgruppare som bannades knappt bryr sig om sidan längre. Är det någon specifik du vill ha tillbaka, tala då först med denne, sedan kan ni börja prata med admin personligen.

 

7. Din EDIT 2 var bara... dum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, jag anser också att man bör göra något åt detta. Att ha 2 inaktiva mods låter inte vettigt för fem öre. Å andra sidan vi mods som är aktiva klarar mycket gott och väl med att sköta sidan så i nuläget behöver vi inte riktigt fler mods.

 

Sedan att samma medlemmar dyker upp i de flesta diskussioner som har med fuska.se's utveckling att göra börjar bli irriterande. Dessa medlemmar som har blivit bannade har även blivit det av jävligt vettiga skäl. Dem fick flera chanser att bättra sig, men dem gjorde inte det. Nånstans får det vara nog. Fuska.se har ett regelsystem som varje medlem ska följa, gör man inte det så får man ta konsekvenser. WASD är ett exemplar på det, han varken gillade reglerna eller följde dem och för att vara medlem här så ska man följa reglerna. Jag gillar inte att lägga ut min tid på onödigt arbete, dessa medlemmar var onödigt arbete och jag är bara glad att dem är borta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Den där uppdateringen kommer säkert inte alls att ske. Jag kollade admins tidigare inlägg och jävlar vad han var aktiv och skrev många inlägg 2003, det är så jag vill att en administratör ska va! Om han inte har tid så kan han lägga till en till administratör. Avsätt Nico och Slaskratt, lägg till nya moderatorer och gör Raptomex eller någon annan (Han är aktivast av moderatorerna) till administratör.

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En update är planerad till under sommaren, dock jobbas det i princip inget sedan december med den. Arbetet kommer att påbörjas så snart som det finns tid. Någon spelhörna är ej planerad, men vi får väl se hur det blir med det... Det är i alla fall ej prioriterat som det ser ut nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Admin kommer aldrig göra någon mod till administratör, för ingen av oss äger sidan. :P

Kanske inte, men man kan ju skriva något kontrakt osv så att det kan tas till rätten annars. Personen i fråga ska inte behöva äga sidan för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra att en uppdateringen är planerad men tråkigt att du väljer att inte återinföra spelhörnan. Jag håller på att göra ett Java spel som går ut på att en användare ska rita och de andra ska gissa vad det föreställer för något. Jag är nästan klar och det var mycket enklare än vad jag trott. Jag har tagit källkoden till ett chatt program i Java och gjort om det så att det går att rita också. Klienten väljer en användare som får rita och när de andra har skrivit rätt ord som bilden föreställer får den personen som gissade rätt rita. Om du har brist på spel att lägga till i din spelhörna kan du få mitt spel när det är klart. ;)

 

Jag vet inte vad som kommer att komma i uppdateringen men forumet borde uppgraderas till IP.Board 3.0. Fråga nico och Slasktratt om de vill fortsätta att vara moderatorer här på sidan. Om de inte vill eller har tid är det bara att ta bort dom och lägga till två nya. Om de vill vara kvar så är det helt okej men då får de vara mer aktiva här. Och du borde också fixa en till administratör som kan utveckla sidan. Då menar jag inte att programmera utan att administrera medans du programmerar. Jag vet inte vad en administratör kan göra med forumet men jag antar att det inte finns en "Radera forum" knapp. ;|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hör av dig när spelet är "tillräckligt" klart så kan jag kika på det och ev. lägga upp det på Fuska ;)

 

En uppgradering av IPB är tänkt att komma i och med uppdateringen av sidan. Angående moderatorer så är det som Raptomex säger att det är onödigt med nya moderatorer just nu då det helt enkelt oftast inte finns några "sysslor" att göra. Köerna av fusk etc betas av i ett högt tempo och likaså anmälningarna. Så just nu kommer inga ändringar att göras på den fronten. En administratör till är även det onödigt då moderatorerna har alla rättigheter och verktyg som behövs för att göra det som behöver göras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...