Hoppa till innehåll

Återinföra Spelhörnan På Fuska.se


woody
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet (redigerat)

Angående mitt lilla Skissa och Gissa projekt: Jag har bytt programmerings språk från Java till PHP och Ajax. Anledningen är att jag inte vet hur bilden som en användare ritar ska visas för de övriga spelarna. Hittade ett chatt program i PHP / Ajax som jag har modifierat lite. Varje spelare får välja ett visningsnamn som sparas i en MySQL databas. Är man inaktiv 2 minuter i chatten disconnectas man ut automatiskt. Alla spelare placeras i en kö och sorteras så att den spelare som har väntat längst placeras först i kön. I databasen ligger alla ord tillsammans med en bildfil som visas efter tiden är ute eller när något har gissat rätt. Ajax skriptet väljer ett slumpmässigt ord från MySQL databasen och visar det för den spelare som ska rita. En timer startas på 2 minuter som låter nästa spelaren i kön rita när tiden är ute. Chatten är snygg och den uppdateras förstås automatiskt med hjälp av Ajax. Frågan är hur användaren ska kunna rita. :huh:

 

Jag undrar om admin har kvar det gamla Skissa och Gissa spelet, har han kvar det kan han använda det istället.

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Qruzie

Dessa är ju moderatorer: Boffaroffe, Draghon, Nafrali, nico, Raptomex, Slasktratt, Xade.

 

Jag tycker att om man är moderator bör man vara något aktiv. Om man på något vis inte kan vara aktiv så tycker jag att man inte behöver vara modd.

 

Speciellt Nafrali, nico och Slasktratt. Dem är väldigt oaktiva, om fallet är så att dem är aktiva men inte i forumet så kan dem ju stanna, men bättre med bara aktiva moderatorer. Onödigt med oaktiva sådana :).

 

Sen räcker det ju med tre-fyra moderatorer, såklart. Bara dom är aktiva.

Japp det är dom som är moderater men jag tycker att du borde vara moderat om du nu är tillräcklig gammal. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

moderat = politiker

moderator = det du försöker diskutera

Varför quote:a du mig istället för Raptomex?

 

EDIT: Admin verkar inte tillåta dubbel quotes. Om man quote:ar ett inlägg så försvinner quotens i det föregående inlägget.

Redigerat av woody
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför quote:a du mig istället för Raptomex?

 

EDIT: Admin verkar inte tillåta dubbel quotes. Om man quote:ar ett inlägg så försvinner quotens i det föregående inlägget.

"Sportssnubben" sa att vi var moderater, jag svarade att jag var lite av en moderat men tror inte att dem andra moderatorerna är moderater. Se JosJuice inlägg ovan. Och jag antar att han citerade dig pga att du inte visste skillnaden mellan en moderat och en moderator.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Sportssnubben" sa att vi var moderater, jag svarade att jag var lite av en moderat men tror inte att dem andra moderatorerna är moderater. Se JosJuice inlägg ovan. Och jag antar att han citerade dig pga att du inte visste skillnaden mellan en moderat och en moderator.

Moderat och Moderator är så lika varandra så de är lätt att blanda ihop dom.

 

Moderat

Moderater

Moderatorerna

Moderaten

 

Moderatorn

Moderatorerna

Moderatoren

 

Böjningen gick inte så bra. Får kolla i svenska akademins ordlista. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moderat och Moderator är så lika varandra så de är lätt att blanda ihop dom.

 

Moderat

Moderater

Moderatorerna

Moderaten

 

Moderatorn

Moderatorerna

Moderatoren

 

Böjningen gick inte så bra. Får kolla i svenska akademins ordlista. :P

Moderat

Moderater

Moderaterna

Moderaten

 

Moderatorn

Moderatorerna

Moderatoren

 

Seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...