Gäst KawaiiNekoFTW Skrivet 14 April 2011 Rapport Dela Skrivet 14 April 2011 Jag vet exakt vem som ska ersätta Exoclyps.... Layton. ;) haha indeed xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 14 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 April 2011 (redigerat) Angående mitt lilla Skissa och Gissa projekt: Jag har bytt programmerings språk från Java till PHP och Ajax. Anledningen är att jag inte vet hur bilden som en användare ritar ska visas för de övriga spelarna. Hittade ett chatt program i PHP / Ajax som jag har modifierat lite. Varje spelare får välja ett visningsnamn som sparas i en MySQL databas. Är man inaktiv 2 minuter i chatten disconnectas man ut automatiskt. Alla spelare placeras i en kö och sorteras så att den spelare som har väntat längst placeras först i kön. I databasen ligger alla ord tillsammans med en bildfil som visas efter tiden är ute eller när något har gissat rätt. Ajax skriptet väljer ett slumpmässigt ord från MySQL databasen och visar det för den spelare som ska rita. En timer startas på 2 minuter som låter nästa spelaren i kön rita när tiden är ute. Chatten är snygg och den uppdateras förstås automatiskt med hjälp av Ajax. Frågan är hur användaren ska kunna rita. :huh: Jag undrar om admin har kvar det gamla Skissa och Gissa spelet, har han kvar det kan han använda det istället. Redigerat 14 April 2011 av woody Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 14 April 2011 Rapport Dela Skrivet 14 April 2011 Jag undrar om admin har kvar det gamla Skissa och Gissa spelet, har han kvar det kan han använda det istället.Det var inte hans skissa & gissa spel, var något spel som fanns på passagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 14 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 April 2011 Det var inte hans skissa & gissa spel, var något spel som fanns på passagen.Okej, men jag har för mig att han hade egna servrar? (Enbart för Fuska.se och inte för Passagen användare) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Qruzie Skrivet 15 April 2011 Rapport Dela Skrivet 15 April 2011 Dessa är ju moderatorer: Boffaroffe, Draghon, Nafrali, nico, Raptomex, Slasktratt, Xade. Jag tycker att om man är moderator bör man vara något aktiv. Om man på något vis inte kan vara aktiv så tycker jag att man inte behöver vara modd. Speciellt Nafrali, nico och Slasktratt. Dem är väldigt oaktiva, om fallet är så att dem är aktiva men inte i forumet så kan dem ju stanna, men bättre med bara aktiva moderatorer. Onödigt med oaktiva sådana :). Sen räcker det ju med tre-fyra moderatorer, såklart. Bara dom är aktiva.Japp det är dom som är moderater men jag tycker att du borde vara moderat om du nu är tillräcklig gammal. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 15 April 2011 Rapport Dela Skrivet 15 April 2011 Japp det är dom som är moderater men jag tycker att du borde vara moderat om du nu är tillräcklig gammal. :)Jag är väl lite smått en moderat, men jag tror inte att dem andra är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 15 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 April 2011 Jag är väl lite smått en moderat, men jag tror inte att dem andra är det.Draghon är också ganska aktiv här. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JosJuice Skrivet 16 April 2011 Rapport Dela Skrivet 16 April 2011 Draghon är också ganska aktiv här. ;)moderat = politikermoderator = det du försöker diskutera Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 16 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 16 April 2011 (redigerat) moderat = politikermoderator = det du försöker diskuteraVarför quote:a du mig istället för Raptomex? EDIT: Admin verkar inte tillåta dubbel quotes. Om man quote:ar ett inlägg så försvinner quotens i det föregående inlägget. Redigerat 16 April 2011 av woody Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 16 April 2011 Rapport Dela Skrivet 16 April 2011 Varför quote:a du mig istället för Raptomex? EDIT: Admin verkar inte tillåta dubbel quotes. Om man quote:ar ett inlägg så försvinner quotens i det föregående inlägget."Sportssnubben" sa att vi var moderater, jag svarade att jag var lite av en moderat men tror inte att dem andra moderatorerna är moderater. Se JosJuice inlägg ovan. Och jag antar att han citerade dig pga att du inte visste skillnaden mellan en moderat och en moderator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
woody Skrivet 16 April 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 16 April 2011 "Sportssnubben" sa att vi var moderater, jag svarade att jag var lite av en moderat men tror inte att dem andra moderatorerna är moderater. Se JosJuice inlägg ovan. Och jag antar att han citerade dig pga att du inte visste skillnaden mellan en moderat och en moderator.Moderat och Moderator är så lika varandra så de är lätt att blanda ihop dom. ModeratModeraterModeratorernaModeraten ModeratornModeratorernaModeratoren Böjningen gick inte så bra. Får kolla i svenska akademins ordlista. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 16 April 2011 Rapport Dela Skrivet 16 April 2011 Moderat och Moderator är så lika varandra så de är lätt att blanda ihop dom. ModeratModeraterModeratorernaModeraten ModeratornModeratorernaModeratoren Böjningen gick inte så bra. Får kolla i svenska akademins ordlista. :PModeratModeraterModeraternaModeraten ModeratornModeratorernaModeratoren Seriöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.