Distinction Skrivet 11 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2011 Tjena, jag undrar om ni har några råd om vad man ska göra på sin första date. Jag vill helst avstå från bio då meningen med en date är att lära känna den person man har ögonen för, alltså inte ögonen på film-duken. Någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazar Skrivet 11 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2011 Tjena, jag undrar om ni har några råd om vad man ska göra på sin första date.Jag vill helst avstå från bio då meningen med en date är att lära känna den person man har ögonen för, alltså inte ögonen på film-duken. Någon?En fin middag kanske på en resturang? Fast du är 14, kanske bäst att säga till morsan att laga med sen fixa upp lite i huset, då har du en fin middag. Kanske va ute och prata med varandra och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 11 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2011 Gör något kul och lite utlämnande tillsammans så kan ni prata före och efter. Om hon gillar någon sport kan ni ju testa det tillsammans. Gör något ni själva tycker är kul och försök inte härma vuxna. Det behöver ju inte bli jättedyrt heller, en glass på torget eller i parken är lika bra som en fin middag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Distinction Skrivet 11 Juni 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2011 (redigerat) @Mumutio, Jag förstår vad du menar, och att härma en vuxen är ju inte speciellt moget heller.(om man nu inte är vuxen villsäga) Tackar för tipsen. Hon kommer nämligen hit till Halmstad på besök då hon flyttade till Jönköping för ungefär 2 månader sedan. Och det var precis innan hon flyttade som vi började snacka med varandra på riktigt för första gången( Dock har känslorna funnit där länge, bara inte modet att säga något..) @Skelzor, Har tänkt på det där med en middag, dock skulle det inte bli i... lägenheten. Jo jag är 14(snart 15), dock känner jag att jag är redo, kanske bara är puberteten, men hon känner ju samma för mig så, varför inte försöka? Men tack igen :). Redigerat 11 Juni 2011 av QuinnoX Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rullis Skrivet 12 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2011 Promenad, hitta något ställe att sitta vid. (Vattnet?) Sitt och prata. Ta något att dricka, kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nazar Skrivet 12 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 12 Juni 2011 Berätta ett skämt? Prata med henne om livet. Eller så kan du ju ochså ge henne blommor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kola_king Skrivet 14 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 14 Juni 2011 Jag säger såhär: Försök inte överdriva med fina middagar och gåvor, det viktigaste i ett sådant här tidigt skede är bara att prata och lära känna varandra, ta gärna en promenad, eller bara sitt och snacka, det blir förmodligen rätt bra då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 15 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 15 Juni 2011 Jag säger såhär: Försök inte överdriva med fina middagar och gåvor, det viktigaste i ett sådant här tidigt skede är bara att prata och lära känna varandra, ta gärna en promenad, eller bara sitt och snacka, det blir förmodligen rätt bra då.Håller med. Det känns bara fånigt att börja köpa presenter det första man gör. Ta det lungt och lär känna varandra mer istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DubbelD Skrivet 23 Juni 2011 Rapport Dela Skrivet 23 Juni 2011 Ta en fika, det är ju ganska standard. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.