Hoppa till innehåll

Första Date


Rekommendera inlägg

Tjena, jag undrar om ni har några råd om vad man ska göra på sin första date.

Jag vill helst avstå från bio då meningen med en date är att lära känna den person man har ögonen för, alltså inte ögonen på film-duken.

 

Någon?

En fin middag kanske på en resturang? Fast du är 14, kanske bäst att säga till morsan att laga med sen fixa upp lite i huset, då har du en fin middag. Kanske va ute och prata med varandra och sånt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör något kul och lite utlämnande tillsammans så kan ni prata före och efter. Om hon gillar någon sport kan ni ju testa det tillsammans. Gör något ni själva tycker är kul och försök inte härma vuxna. Det behöver ju inte bli jättedyrt heller, en glass på torget eller i parken är lika bra som en fin middag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

@Mumutio, Jag förstår vad du menar, och att härma en vuxen är ju inte speciellt moget heller.(om man nu inte är vuxen villsäga)

 

Tackar för tipsen.

 

Hon kommer nämligen hit till Halmstad på besök då hon flyttade till Jönköping för ungefär 2 månader sedan.

Och det var precis innan hon flyttade som vi började snacka med varandra på riktigt för första gången( Dock har känslorna funnit där länge, bara inte modet att säga något..)

 

 

 

@Skelzor, Har tänkt på det där med en middag, dock skulle det inte bli i... lägenheten.

Jo jag är 14(snart 15), dock känner jag att jag är redo, kanske bara är puberteten, men hon känner ju samma för mig så, varför inte försöka?

 

Men tack igen :).

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger såhär: Försök inte överdriva med fina middagar och gåvor, det viktigaste i ett sådant här tidigt skede är bara att prata och lära känna varandra, ta gärna en promenad, eller bara sitt och snacka, det blir förmodligen rätt bra då.

Håller med. Det känns bara fånigt att börja köpa presenter det första man gör. Ta det lungt och lär känna varandra mer istället.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...