Hoppa till innehåll

Tjuvrökning


TuggaBananWTF
 Dela

Rekommendera inlägg

Om du fortsätter röka två paket i veckan (ganska lite) fram tills du är 75 (du hade förmodligen levt till 85 om du inte rökt eftersom medellivslängden sänks med 10 år för rökare...) kommer det kosta dig ca 280'000 spänn.

 

Bara en liten notis sådär.

Jag har läst mycket om rökning på nätet och hittat sån information och om andra som tjuvröker. Röker 1 till 2 paket i veckan jaa.. men det är svårare att få tag på det här i växjö nu förtiden..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 42
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har läst mycket om rökning på nätet och hittat sån information och om andra som tjuvröker. Röker 1 till 2 paket i veckan jaa.. men det är svårare att få tag på det här i växjö nu förtiden..

När du är 18 kommer det ju inte vara några problem längre?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha men seriöst du är myten om fjortonåring. Du har massa pengar och kan göra vad du vill utan att dina föräldrar lägger sig i, har alltså hur mycket frihet som helst. Du har antagligen ett fint hem också och får mat på bordet varje dag.

 

Din mamma kanske inte gillar att du är emo men vilken förälder skulle inte tycka illa om att sonen var ute och rökte hela dagarna? Personligen skulle jag gett dig ett par rapp på gumpen samt dragit in din månadspeng på direkten.

 

Det finns en miljon grejer du kan göra istället för att röka för att tänka på annat. Åka skateboard exempelvis?

 

Och seriöst, var lite tacksam och tänk på allt du har istället. Det hör till att förstora upp alla problem och göra allting jättedramatiskt när man kommer in i tonåren, men hallå, tänk efter lite också!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du fortsätter röka två paket i veckan (ganska lite) fram tills du är 75 (du hade förmodligen levt till 85 om du inte rökt eftersom medellivslängden sänks med 10 år för rökare...) kommer det kosta dig ca 280'000 spänn.

 

Bara en liten notis sådär.

Blablablabla om att rökare inte lever länge.

Att det kostar pengar att röka är inget nytt, dom flesta onödiga saker i den här världen kostar pengar.

 

Men till den fjortonåriga killen skulle jag bara säga att det är totalt onödigt att han röker. Det finns inget som är mer roligare än att se fjortonåringar stå och tjuvröka på rasterna vid skolan. Han kommer nog tycka själv att det var löjligt av honom när han blir några år äldre.

 

 

O-key. §3.7

 

PEACE!

Redigerat av admin
§3.7
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att få bort mestadels av lukten från munnen kan du ta ett stort glas mjölk. Det hjälper oftast. Kläderna är ju enkelt, ta bara parfym.

Du säger att du är med kompisar om dagarna, kolla om dem har någon större syskon som kan tänka sig att köpa ut?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min gammelmorfar lever fortfarande, å han har då rökt hela livet. Så jag måste nog sätta emot Mumutio's inlägg.

Det är inte så att alla som röker lever exakt 10 år mindre, det är ett genomsnitt. Din gammelmorfar är lyckligt lottad då.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte så att alla som röker lever exakt 10 år mindre, det är ett genomsnitt. Din gammelmorfar är lyckligt lottad då.

Farsans morbror levde tills han blev 106 år gammal och även han hade rökt större delen av sitt liv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...