ImCasualGamer Skrivet 14 September 2011 Rapport Dela Skrivet 14 September 2011 (redigerat) Fick en läxa idag och fick följande fråga, men jag har lite svårt att tyda den. Frågan lyder: Vilka fördomar tror du att andra människor tror att du har? Jag får det till ungefär; tror du att andra människor tycker att du har fördomar? Kan inte få ut en "riktig" mening ur det hela. Redigerat 14 September 2011 av Demopan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 14 September 2011 Rapport Dela Skrivet 14 September 2011 Vad för fördomar tror andra människor att du har, vad tror du. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 14 September 2011 Rapport Dela Skrivet 14 September 2011 Antar att det du fick ut var rätt, men det verkar som en konstig uppgift. "Har andra några fördomar om dig?" Skulle man också kunna dechiffrera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 14 September 2011 Rapport Dela Skrivet 14 September 2011 Fick en läxa idag och fick följande fråga, men jag har lite svårt att tyda den. Frågan lyder: Vilka fördomar tror du att andra människor tror att du har? Jag får det till ungefär; tror du att andra människor tycker att du har fördomar? Kan inte få ut en "riktig" mening ur det hela.Tyckte det hela var ganska lättläst ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 14 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2011 (redigerat) Är en uppgift i människokunskapen, som i allmänhet är en flummig kurs egentligen. Fick ett par frågor som jag ska skriva ner mina tankar och idéer om. Men tack för hjälpen, jag var på rätt spår i alla fall. Blir nog lättare att klura ut ett svar på frågan nu. Redigerat 14 September 2011 av Demopan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Whore Skrivet 14 September 2011 Rapport Dela Skrivet 14 September 2011 Har du några fördomar? Och vad är människokunskap? Låter typ som Etik & Livsfrågor/Psykologi light. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 14 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2011 Vetefan vad människokunskap är för nått, men vår lärare säger att vi ska lära oss att bli bättre medmänniskor och lära oss hur vi kan bete oss utan att vara onödigt otrevliga mot andra. Jag skulle vilja säga att jag är fördomsfri, jag försöker i alla fall att inte döma hunden efter håret så att säga, men visst kan man få förutfattade meningar om folk utan att känna till hela historien. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 15 September 2011 Rapport Dela Skrivet 15 September 2011 Flyttar till Skola... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ImCasualGamer Skrivet 15 September 2011 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2011 Eller inte? Har inget med skolan att göra egentligen. Kunde lika lämnat ute att att det var en skoluppgift. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PussyCat Skrivet 15 September 2011 Rapport Dela Skrivet 15 September 2011 Nu skrev du ju faktiskt att det var en läxa. [; Människokunskap = socialkunskap ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 16 September 2011 Rapport Dela Skrivet 16 September 2011 De allra flesta av oss har fördomar, och ibland kan de vara bra. Om du ser en grupp som har motorcyklar på din hemväg på kvällen finns det en rätt stor chans att du tar en liten omväg för att undvika dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 25 September 2011 Rapport Dela Skrivet 25 September 2011 Fick en läxa idag och fick följande fråga, men jag har lite svårt att tyda den. Frågan lyder: Vilka fördomar tror du att andra människor tror att du har?Om andra har fördomar om dig, vilka fördomar tror du att de har då? Det är vad meningen betyder. Eller sagt på ett ännu knepigare sätt (kanske): Vilka fördomar har du om personers förmodade fördomar om dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.