Hoppa till innehåll

Bra Telefon


Viruz256

Rekommendera inlägg

Jag hade min mobil i 4 år. Den stängde av sig när någon ringde. Så jag fick en begagnad mobil av en bekant som jag nu haft i 3 år och den funkar fortfarande bra. När den pajjar har jag en till reserv hemma.

Kan även tillägga att "kontakten", där man stoppar in laddaren, har ärgat, så laddaren/ headsettet funkar inte som den ska :/
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast vill ha en touch mobil, och den går ju inte isönder om man inte är dum i huvet, och inte vet hur man hanterar en mobil..

Fattar inte hypen med en touch mobil, allt blir ju bara så mycket krångligare, man kan inte använda mobilen med handskar ens, har du någonsin testat ringa en taxi mitt i natten i norrlandsvintern utan handskar? Det är kallt som satan.

Tappar du mobilen är det kört och alla touchscreens är uppbyggda på det sättet att det kostar multum att laga, att köpa en ny skärm kostar drygt 200 allt som allt, men det är en väldigt komplicerad process av någon konstig anledning så bara proffs kan göra det, totala summan brukar gå på drygt 1200 då, för typ 15min arbete.

 

Alla mina kompisar har lämnat in mobilen minst 2 gånger, och alla jag känner går omkring med trasiga touchscreens.

 

Pros: cOOlA AppAr tYp SoM anGrY bIrdsS :P

 

Cons: Kostar onödigt mycket, går lätt sönder, kan inte användas med handskar osv. osv. osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Pros: Kan användas till surfning? Kan ha andra appar än spel, exempelvis Spotify?

Cons: Kostar mer än en "vanlig" mobil, går sönder lättare än vanliga mobiler.

 

Min touch funkar utmärkt med handskar, mobilen är stöttålig, och den kostade mig ungefär lika mycket som min "vanliga" mobil gjorde innan touchtelefoner slagit igenom.

 

Känns som att du dels mest vill vara annorlunda genom att vägra touch, dels dömer alla touchtelefoner utifrån iPhone

Säger inte att "vanliga" mobiler är fel heller, det är väl en smaksak beroende på vad man vill ha sin mobil till. Jag föredrar smartphones.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att de slutar fungera efter en vecka, och att om man tappar den så är det kört är inte helt självklart.

Jag har haft min HTC Desire (inte S) i ca ett år nu, tappade ner den en gång på marken medans jag sprang, den fick bara en liten urholkning ovanför skärmen som var cirka 1mm i diameter.

Har tappat den minst en gång efter det, och den klarade sig då också med bara en liten repa.

Båda gångerna ovan har jag inte haft något skydd förutom ett för skärmen, men nu har jag även ett plast skydd för telefonen.

Du tycker det är bra? Jag minns inte alla gånger jag har tappat min mobil, ner i asfalt, ner i golv, nedför trappor, in i väggar, skalet har flugit av och batteriet har flugit ut. Några repor? Ja fast inga tydliga som man lägger märke till. Några problem med hårdvaran? Nej. Några problem med mjukvaran? Nej. Skärmen? Så gott som ny.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att de slutar fungera efter en vecka, och att om man tappar den så är det kört är inte helt självklart.

Jag har haft min HTC Desire (inte S) i ca ett år nu, tappade ner den en gång på marken medans jag sprang, den fick bara en liten urholkning ovanför skärmen som var cirka 1mm i diameter.

Har tappat den minst en gång efter det, och den klarade sig då också med bara en liten repa.

Båda gångerna ovan har jag inte haft något skydd förutom ett för skärmen, men nu har jag även ett plast skydd för telefonen.

Rekommenderar dock att man köper den uppdaterade modellen, HTC Desire S.

Den gamla mobilen tar bara lite längre tid att starta, och har gamla Sense, men den klarar de flesta spel trots att den har dåligare hårdvara än Desire S.

Har rootat min mobil också, vilket jag rekommenderar till vissa användare av den gamla versionen, men Desire S har nästan allt som jag saknade hos gamla Desire.

Den har ju 8 gånger så stort internminne, har möjlighet att ändra inställningar för t.ex. 3G via notifieringslistan, och har 2.3 (?).

 

Så vad jag rekommenderar är, HTC Desire S, såvida du inte är på en låg budget, köp då gamla HTC Desire.

Men om din farsa ska åka till USA, är inte deras telefoner anpassade till andra nätverk?

Har för mig att dom inte använder GSM i USA.

Jag kollade lite på en HTC Sensation. Den har bland annat en mer Processer kärna.

 

Vet en som köpte en iphone i USA, och den fungerade i sverige..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fattar inte hypen med en touch mobil, allt blir ju bara så mycket krångligare, man kan inte använda mobilen med handskar ens, har du någonsin testat ringa en taxi mitt i natten i norrlandsvintern utan handskar? Det är kallt som satan.

Tappar du mobilen är det kört och alla touchscreens är uppbyggda på det sättet att det kostar multum att laga, att köpa en ny skärm kostar drygt 200 allt som allt, men det är en väldigt komplicerad process av någon konstig anledning så bara proffs kan göra det, totala summan brukar gå på drygt 1200 då, för typ 15min arbete.

 

Alla mina kompisar har lämnat in mobilen minst 2 gånger, och alla jag känner går omkring med trasiga touchscreens.

 

Pros: cOOlA AppAr tYp SoM anGrY bIrdsS :P

 

Cons: Kostar onödigt mycket, går lätt sönder, kan inte användas med handskar osv. osv. osv.

När min iPhone gick sönder (Skärmen, inte touchen) så köpte jag bara en ny för 200 som du sa och satte in själv, busenkelt :)

 

Ont, köp inte iPhone bara så klarar du dig nog :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...