Hoppa till innehåll

Ny Dator


Draghguggwhor
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Om man har en budget så tycker jag att man ska uppfylla den, om man tänker som du gör så kan man ju lika gärna skita i att köpa en ny dator.

Det är också ett alternativ. En budget är ju egentligen "Så här mycket tänker/kan jag lägga ut" så om man har 20k fast de prisvärdaste datorerna kostar 10kr tycker jag det är en bra idé att spara pengar såvida man inte har en anledning att köpa så dyrt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är också ett alternativ. En budget är ju egentligen "Så här mycket tänker/kan jag lägga ut" så om man har 20k fast de prisvärdaste datorerna kostar 10kr tycker jag det är en bra idé att spara pengar såvida man inte har en anledning att köpa så dyrt.

En anledning till att man vill köpa för mer är väl kanske att man vill ha mer prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då förstår jag inte varför (inets) rekommendationer är så höga. En bit över ska man förstås ligga men detta är ganska stora marginaler. Kanske behövs för att det ska bli stabilt, jag vet inte.

Det stämmer att inets rekommendationer är väldigt höga. Vet faktiskt inte heller varför, men skulle kunna tänka mig att de överdriver rätt mycket så att de inte ska få skit om någon skulle gå på deras rekommendationer men att datorn ändå skulle krascha, om man tex kör med sjukt många HDD's, SSD's och en massa annat som drar ström.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycks?

 

Dator

 

Annat grafikkort? Kör Battlefield 3 på ultra, men det kan vara för lite minne...

Men annars kan du lyxa till det med ett annat grafikkort och värre nätagg :)

 

Processorn flaskhalsar inte ens för 590 sli, så värre processor finns inte. Sök på google om ni inte tror mig.

Redigerat av JJespeRR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycks?

 

Dator

 

Annat grafikkort? Kör Battlefield 3 på ultra, men det kan vara för lite minne...

Men annars kan du lyxa till det med ett annat grafikkort och värre nätagg :)

 

Processorn flaskhalsar inte ens för 590 sli, så värre processor finns inte. Sök på google om ni inte tror mig.

1. Datorn kör BF3 på Ultra, men det kan de flesta datorer. FPS:en lär dock inte bli så bra, verkligen inte kring 60 som man brukar vilja ha. Kör dock BF3 laggfritt på High!

 

2. Hade valt en annan SSD alternativt skippat en SSD helt och lagt pengar på ett bättre grafikkort, men det beror ju på vad man prioriterar.

 

3. Hade tagit tex detta grafikkort istället. Riktigt snabbt och klockar sjukt bra, långt över 580. Hade annars tagit 7970 om man har nog pengar.

 

4. Hade bytt chassi, tex detta.

 

5. Hade tagit detta moderkort istället. Billigare men har ändå allt man behöver.

 

6. Processorn skulle visst flaska 590 SLI, dvs om man inte klockar. Klockar man så vet jag faktiskt inte. Hur som helst en grym CPU.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...