Hoppa till innehåll

Min Farfar Besöker Mitt Hus Samt Mina Drömmar


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag ska försöka kortfatta mig så enkelt så möjligt, och jag jag postar här istället för på flashback.org för där kommer jag bli trollförklarad och ijhälskrattad.

 

Ungefär för 1 år sedan nu så hade jag precis kommit tillbaka hem från skolan, jag sätter mig vid datorn som vanligt och spelar. Det ringer på telefonen, jag går och svarar. Det är en gråtande tant i telefonen, och säger "Hallå? Hallå?" varpå hon svarar att "Det är Farfars granne här, och det är nog slut på Farfar". Sedan lade hon på, och jag bara var helt stilla ch försökte få ett grepp om situationen och inte börja lipa totalt. Jag ringde pappa först (Ja, jag var den första som var släkt med farfar som fick reda på det) och försökte säga att farfar hade dött, men det gick knappt. Han sa "Jag kommer". Pappa jobbar 4mil härifrån så det tog lite tid för han att komma.

 

När pappa kom hem så åkte vi direkt ner till farfar, och han låg fortfarande kvar i samma plats som han hade dött i (Jag hade ALDRIG sett en död person i verkligheten innan) och det slog verkligen riktigt hårt. Jag hukade mig ned och började storlipa totalt.

 

Det var begravning osv och en tid och vi försökte glömma bort det så mycket det gick. Efter ungefär en vecka, så satt jag och farsan i vardagsrummet och kollade på TV, varav jag reste mig upp och tänkte gå iväg, och helt plötsligt så rasar en liten träslöjdsflagga som vi har på ett bord ner, mitt framför ögonen på mig. Jag tänkte "Vad i helvete?" och min pappa kollar på mig med frågande ögon. Jag går och plockar upp den sen har vi inte tänkt mer på det.

 

Tiden gick och det var snart 9 månader sedan han gick bort. Nu kommer det riktigt läskiga. I varje dröm jag har haft de senaste månaderna, veckora, dagarna har farfar varit med i. Jag har nu i denna stund precis vaknat, jag drömde att jag var på resa igenom hela sverige, och mitt under min stjäla-mat runda så vänder jag mitt huvud och ser farfar sitta i sin toyota och bara tokstirra (dock inte på mig). Detta har hänt väldigt ofta de senaste tiderna. Jag har tillochmed drömt att han har lidit i en av mina drömmar och jag försökte beskydda honom. Oftast dyker han upp bara i sin Toyota ståendes och jag ser han en millisekund i drömmen sen är han borta.

 

Förlåt för lång läsning, men jag måste verkligen ha svar på detta. Snälla jag vill INTE bli trollförklarad, jag är väldigt seriös.

 

Är det jag som har blivit totalnipprig och inte kan släppa farfars död?

Är det någon som har varit med om något liknande?

Har jag blivit ett totalpsyko?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej det är inte konstigt. Min farmfor dog visserligen när jag var 3 år men jag har inget minne av att jag drömde sådana drömmar men jag kans tänka mig att det händer om ens föräldrar föräldrar dör när man är i din/min ålder eftersom man har ett starkare band med dem då. Däremot att han skulle ha varit "hemma hos dig" för att en träslöjdflagga ramla ner pågolvet tror jag inte på.

 

Om det börjar bli jobbigt med drömmarna så försök prata med någon. Eller försök prata med din farfar i drömmen och du klarar av att bli lucid. Var inte rädd för att tänka på det. om du tänker på det så bearbetar du det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Träslöjdsflaggan kanske inte var just farfar men det är den enda riktiga paranormala saken jag har varit med om, och att det hände så tätt inpå min farfars död gör det att jag drar det till honom.

 

Jag finner inte det stötande så men det känns konstigt. Att det bara poppar upp efter 9 månader - 1 år, det kunde lika gärna varit i början direkt efter eller något. Jag har varit lucid innan, ska prova och se om jag kan få ut något av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, den där flaggan grejen. Ibland händer saker som man inte kan förklara, men oftast brukar man inte lägga dem på minnet utan mer bara "jaha, det där var konstigt", och sen gå vidare. Det är bara för att din farfar finns i ditt undermedvetenade som du kommer på tanken att han skulle ha orsakat det, och därför lägger du mycket större vikt vid det än vad du annars skulle gjort. Men jag kan lova dig att du varit med om flera andra småsaker som är svåra att förklara, och att du helt enkelt glömt bort dem.

 

Det låter som att du inte riktigt har bearbetat din farfars död. Du är inte galen. Jag har en kompis vars mamma dog och han har sovit väldigt dåligt vet jag, även fast han inte har berättat ifall han drömmer. När jag hade kris med min flickvän kom hon också upp ofta i mina drömmar.

 

Det är uppenbarligen något som du måste göra upp med din farfar om. Jag tycker du ska prata om din farfar med någon som du känner, som också känner din farfar, så att du kan skapa frid i ditt sinne. Jag antar att du inte har något att ha dåligt samvete för, så det borde inte vara så svårt att rensa upp bland dina tankar.

 

Döden är ett ganska tabubelagt ämne i vårt samhälle, så jag tror att du behöver börja prata om döden för att kunna hantera den. Att din farfar dog var väl helt natuligt och du måste inse det på alla plan för att få frid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Träslöjdsflaggan kanske inte var just farfar men det är den enda riktiga paranormala saken jag har varit med om, och att det hände så tätt inpå min farfars död gör det att jag drar det till honom.

 

Jag finner inte det stötande så men det känns konstigt. Att det bara poppar upp efter 9 månader - 1 år, det kunde lika gärna varit i början direkt efter eller något. Jag har varit lucid innan, ska prova och se om jag kan få ut något av det.

Du kan ha varit i någon form av mental chock fram till nu och hjärnan har förträngt alla tankar på din farfar och det först nu som den börjar bearbeta.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försök bli medveten om att du drömmer, "lucid dreaming". På så sätt skulle du ju kunna tänka bort han ur drömmen och han skulle försvinna. Detta är dock inte jättelätt om du aldrig hållt på med LD tidigare.

 

I ditt fall, eftersom att du ofta drömmer om din farfar, så kan du försöka tänka att varje gång du ser honom ska du göra en Reality check.

 

EDIT: Såg nu att du varit lucid tidigare, då borde du kunna klara det. Kanske inte direkt, men efter lite träning.

Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis som ReMemberMe säger, om du vill ta kontakt med honom i drömmen så träna in RC varje gång du ens tänker på honom, då skapar du en koppling mellan din farfar och frågan om du är vaken eller inte.

Finns det någon sorts belägg för att den här typen av terapi funkar? :huh:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns det någon sorts belägg för att den här typen av terapi funkar? :huh:

Jag har inte letat och jag känner inte till någon källa på det. Nä visst jag säger inte att han inte ska prata med någon närstående, t.ex. hans pappa. Men jag nämnde det som ett alternativ. Problemet sitter ju hos honom. Derf är smart, han vet att han inte pratar med sin riktiga farfar i sin dröm (antar jag att han vet iaf). Men om han gör det kanske han lättare kan acceptera eller förstå bortgången av sin farfar. Han säger ju att det är "jobbigt" att hans farfar dyker i hans drömmar så varför inte "undersöka sin egen hjärna" i drömmen?

 

Det är bara en dröm. Du kommer inte kunna kontakt honom i din dröm, jag menar.. Du hör väl hur du låter?

Du har sett för mycket på ghost whispering.

Börjar du se "spöket" irl, vänd dig till sjukvården för du kan ha schizofreni då.

Han kontaktar ju givetvis inte sin faktiska farfar, utan hans projektion av honom. Det är väl ändå rätt självklart? Dessutom om man vill hårdra det så är alla personer endast subektiva projektioner. Särskilt när det gäller personer som man känner väldigt väl är projektionen extremt nära verkligheten.

 

Dessutom borde du läsa på vad schizofreni faktiskt innebär. Vidskeplighet och schizofreni är två vidd skilda saker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...