Hoppa till innehåll

Extrema Magsmärtor


360Xbox
 Dela

Rekommendera inlägg

Första gången hände det September 2010.

Jag satt i klassrummet och helt plötsligt fick jag extremt ont i magen, jag hade aldrig haft så ont innan. Annars när jag brukar ha ont så brukar det komma i vågor men nu så var det full smärta hela tiden. Efter ca 30 sekunder så svimmade jag av smärtan och fick sedan gå ner till skolsköterskan. När jag var på väg nedför trappen så kom smärtan tillbaka igen, minst lika kraftigt om inte värre.

Jag fick ligga i en säng bredvid hennes kontor och efter ungefär 5-15 minuter (kom inte ihåg riktigt) så försvann smärtan helt och jag mådde bra. Dom ringde ändå en ambulans för säkerhets skull.

När jag var i sjukhuset så tog läkarna några prover osv men det visade inget speciellt konstigt nog.

 

Nu hoppar vi fram till Mars 2011 (precis ett halvår efter), då vaknade jag mitt i natten av magsmärtor, minst lika starka som jag hade i September. Jag gick ner till mamma och pappas sovrum och sa att jag hade jätteont, dom ledde mig till soffan i tv-rummet och lät mig ligga där. Efter ungefär 10 minuter så hade smärtan försvunnit igen och jag mådde bra.

Jag fick ändå åka ambulans och som förra gången så visades inget speciellt på proverna.

 

Nu så har det aldrig hänt sedan dess. Jag har aldrig fått lika starka magsmärtor igen. Alltid när jag får vanliga magsmärtor (som inte ens är i närheten lika starka) så får jag panik och tror att det kommer göra lika ont som gångerna innan och jag stressar upp mig men det gör aldrig så ont som jag tror att det kommer att göra.

Jag har typ nästan fått en fobi för magsmärtor efter dom 2 gångerna. :(

 

Det slutar aldrig i att jag spyr. Det konstiga är att jag mådde helt perfekt lektionen innan den första gången det hände. Men sen när jag satte mig i klassrummet under SO lektionen så kom smärtan direkt utan att byggas sakta upp.

 

Är det någon som vet vad orsaken kan vara? Vad ska jag göra om det händer igen?

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om inte läkarna kan säga vad det är så kan inte vi nog heller. Min enda tanke som var riktigt löjlig visserligen är att du fick PMS.

PMS har inte så mkt att göra med akuta smärtor. Mer humörsvängningar, migrän och lätt illamående känslor.

 

Har du (xbox) ont i övre magregionen eller undre? Till sidan eller mitt på? Magområdet innehåller ju en massa grejs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PMS har inte så mkt att göra med akuta smärtor.

Det har det visst det :(

 

onT: Om inte läkarna vet, hur ska då vi kunna veta? Det kanske kan ha att göra med tarmarna eller så att de krånglar? Men jag vet inte. Om det hände senast mars 2011 så kanske det har slutat, men om det händer igen så borde du åka till sjukhuset och de får väl typ "fotografera" din mage?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att livmodern och co. svullnar och orsakar smärta pga av det är inte akuta smärtor, för man vet var och varför det gör ont.

 

Akut = Dyker upp helt plötsligt utan förvarning.

Ja, det kan ju menssmärtor göra väldigt ofta. Det gör extremt ont helt plötlisgt och man vet inte varför. Men jag förstår vad du menar, det är ju inget farligt.

Hände mig en gång, till exempel. Vi planerade faktiskt att åka in till sjukhuset...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har det visst det :(

 

onT: Om inte läkarna vet, hur ska då vi kunna veta? Det kanske kan ha att göra med tarmarna eller så att de krånglar? Men jag vet inte. Om det hände senast mars 2011 så kanske det har slutat, men om det händer igen så borde du åka till sjukhuset och de får väl typ "fotografera" din mage?

Håller med. Om det händer igen bör du fråga efter en gastroskopisk undersökning så fort som möjligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...