Hoppa till innehåll

Mobbad? Svara På Dessa Frågor.


Rekommendera inlägg

Hej alla läsare!

Jag är en högskolestudent som arbetar med ett projekt om mobbning och hur det påverkar individen. Vad jag vill är att ni ska svara på mina frågor om ni själva har varit eller känner någon som var mobbad under sin uppväxt. Om ni såg någon som var mobbad skriv era observationer. Det jag vill uppnå med detta projekt är att kunna förmedla hur en person känner sig och på så sätt skapa mer förståelse om detta ämne. Vad jag söker främst efter är erfarenheter från extremt mobbade personer. Jag förstår om vissa inte vill svara på mina frågor men jag kan säga med erfarenhet att man mår bättre efter att ha pratat med någon.

 

Om ni inte vill skriva här direkt kan ni skicka ett privat meddelande till mig. Jag kommer inte publicera era svar eller namn men jag kommer analysera och använda resultatet till mitt projekt.

Nedanför har ni frågorna. Kom ihåg att numrera era svar.

 

Tack för ert samarbete.

 

1: När började mobbningen? Hade situationen sett annorlunda ut om det hände vid ett annat tillfälle? Vilken påverkan hade det på dig under denna tid?

 

2: Hur många mobbade dig? Hände det att andra barn mobbade dig också för att själv inte bli mobbade? Spreds det rykten?

 

3. Hur blev du mobbad? Fysiska slag och knuffar? Förolämpningar och utfrysning? Vilket var tyckte du var värst?

 

4: Hur påverkades din hälsa? Ökade du i vikt? Blev sjuk oftare?

 

5: Hade du svårt för att möta andra människor? Hade du beteenden som ansågs vara annorlunda?

6: Hur kunde en vanlig dag se ut? Förklara i detalj.

 

7: Var det någonting du kunde göra mot mobbningen? Fungerade det?

 

8: Fick du stöd ifrån dina föräldrar eller andra vuxna? Vad gjorde de för att hjälpa?

 

9: Har mobbningen slutat? Hur gick det till?

 

10: Har dina erfarenheter format dig till den människa du är idag? Har det gett dig positiva eller negativa egenskaper?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter