Hoppa till innehåll

Debatt-tråd Om Aktuella Händelser


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Jesper93

Kan Ju Ta ett annat exempel också Jag Var på Väg hem från skolan och skulle nästan till att trycka på stoppknappen.  När vi kommer runt sista kurvan innan jag ska trycka så ser jag hur busschaffören  som Kör bussen håller på med sin mobil och smsar och Bara tittar upp då o då när han kör resultatet blev att bussen var nära flera gånger på att köra av vägen och vi vinglade utav bara den.

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan Ju Ta ett annat exempel också Jag Var på Väg hem från skolan och skulle nästan till att trycka på stoppknappen.  När vi kommer runt sista kurvan innan jag ska trycka så ser jag hur busschaffören  som Kör bussen håller på med sin mobil och smsar och Bara tittar upp då o då när han kör resultatet blev att bussen var nära flera gånger på att köra av vägen och vi vinglade utav bara den.

sa du till honom på skarpen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesper93

Nej på grund av att jag alldeles precis skulle av så orkade jag inte säga till + jag var trött med men nästa gång så

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesper93

Det är såna som du som gör att sådant beteende (mobilen i handen) finns kvar.

 

Kommer alltid med undanflykter.

 

Även nästa gång kommer du troligen säga: "ähh, jag ska ändå inte åka så långt nu juh, kan säga till honom på riktigt nästa gång."

 

Pffff.

nästa gång säger jag till punkt slut

 

Förresten att tiga är guld

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesper93

Åter till tråden

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14936013.ab

 

Nu ska människan emigrerar till mars.

I tidens anda ska ett reklamfinansierat projekt och tv-program skicka iväg astronauter – utan möjlighet att återvända.

– Det är viktigt att publiken tycker om de som ska resa iväg, säger upphovsmannen Bas Lansdorp till SVT.

 

 

Så människor ska alltså bo på mars nu duger inte våran kära gamla jord? Och hur ska man kunna se på tv på mars lyssna på musik eller ens kunna höra när man spelar data spel? För att ljud ska kunna höras krävs luft ljud kan inte resa genom tom rum låter som en urdålig ide att ens försöka skicka folk dit möjligtvis kan någon vettvillig själ bli den första att sätta sin fot på mars och utforska men att bo där? Tror SVT har tagit sig vatten över huvudet

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Ett litet steg för människan - ett stort steg för mänskligheten."

 

Detta citat skulle förmodligen passa väl till denna resa. Astronauterna blev antagligen inte tvingade, inte heller mutade till utföra uppdraget... Dessa människor vill skriva historia, inte spendera sin tid med datorspel.

 

Och i de faciliteter som astronauterna lever i, finns det förmodligen fler simpla nöjen att spendera tid med, än vad du kan tänka dig.

Kan även tillägga att det är fullt möjligt att uppleva ljud i en rymdbas!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Jesper93

"Ett litet steg för människan - ett stort steg för mänskligheten."

 

Detta citat skulle förmodligen passa väl till denna resa. Astronauterna blev antagligen inte tvingade, inte heller mutade till utföra uppdraget... Dessa människor vill skriva historia, inte spendera sin tid med datorspel.

 

Och i de faciliteter som astronauterna lever i, finns det förmodligen fler simpla nöjen att spendera tid med, än vad du kan tänka dig.

Kan även tillägga att det är fullt möjligt att uppleva ljud i en rymdbas!

om det nu vore så som du säger så kan du ha rätt ursäkta min dåliga svenska i mitt föregåande inlägg. Men tror du värkligen alla i sverige vill bo på mars? Skulle man inte tröttna efter ett tag?

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om det nu vore så som du säger så kan du ha rätt ursäkta min dåliga svenska i mitt föregåande inlägg. Men tror du värkligen alla i sverige vill bo på mars? Skulle man inte tröttna efter ett tag?

Alltså, vi flyttar inte till mars för att bo där för evigt. Vi flyttar dit för att bre ut oss lite mer, samt för att göra vetenskapliga upptäckter.

Och varför skulle man vilja tröttna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...