Hoppa till innehåll

Debatt-tråd Om Aktuella Händelser


Guggo
 Dela

Rekommendera inlägg

Ja fast om jag fattar det rätt så är det väl kanske inte überkonstigt även om jag har svårt att se anledningen för det. Det rör ju som sagt endast "verksamheter", alltså företag och andra organisationer right? Det är inget som påverkar ett privat-LAN eller privatpersoner. Men samtidigt är det lite konstigt om alla datorer inom företagsvärlden som kan spela MS Röj och har internetuppkoppling ska avgiftsbeläggas.

 

Som jag förstår det verkar det röra typ Internetcafé, Dreamhack och liknande. Dock förstår jag inte varför man skall belägga den här typen av verksamhet med licens. Att de kontrollerar lotterier, spel om pengar och sådant förstår jag men vad exakt är det som skall kontrolleras här? Att ingen använder aim bot...? 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo internet är till för allt o alla ska få ta tillsig av det. Liksom internet är delvis till för pitatkopiering. USA kanske kan stoppa en, men absolut inte alla, hur mycket än Hollywood skitbolagena tjatar på dom.

 

.... Men när internet kom var inte åsikten piratkopiering

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Jag tror att om protesterna är tillräckligt stora så dör det folk även om alla är fredliga. T.ex. på woodstock (som visserligen inte va en demonstration men stor folkmassa ändå) 1969 så dog 1 person för att han sov på en dålig plats och en traktor körde över honom. Jag tror att liknande saker händer i Egypten där miljoner demonstrerar. Folk råkar bli ihjältrampade eller knuffas utför en kant av folkmassorna.

 

Nu är ju dessutom protesterna långt i från fredliga längre med införandet av stenkastning och bilbränder och då är det inte så konstigt att fler folk dör. Carl Bildt försöker bara samla på sig politiska pluspoäng bland svenska väljare genom att låtsas visa lite engagemang via Twitter (lol). Samtidigt verkar ju Osama inte vara något ljushuvud som anser att det enda polisen kan göra mot demonstranter med vapen är att skjuta tillbaka med skarp ammunition. Sen när han letar upp ett undantagsfall i Sverige är ju bara tragiskt. Det är ju inte så att svensk polis rutinmässigt skjuter folk som bär kniv och han kan mycket väl ha vinklat historien själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För ungefär en månad sen fick ankan Buttercup en ny 3D-printad fot för att han hade skadat sin: http://news.cnet.com/8301-17938_105-57591226-1/disabled-duck-gets-new-3d-printed-foot/

Idag är han en superstjärna: http://www.myfoxmemphis.com/story/22867314/buttercup-the-duck-becomes-worldwide-superstar

 

Här kan man se honom simma:

 

Vad tycker ni om denna aktuella händelse? Debattera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Efter att ambulanspersonalen gett pojken lite vatten kvicknade han till och de konstaterade att han mådde bra."

Pojken lämnades ju ensam i en varm bil thats the big deal

 

Alltså var det inte så farligt och han var bara dåsig av värmen och hade lite vätskebrist. Det var dock bra att polisen agerade som de gjorde då det sker en handfull fall där barn/husdjur faktiskt dör pga av detta. Men vresa inte upp PK-fittan alldeles för mycket nu min vän ;) , tänk på vilka det är som skriver artikeln. Aftonbladet försöker hotta upp genom att blanda in en hel annan nyhet för att det ska verka värre än det är.

 

Tar man bort alla kraftord så får man enligt mig en mer nyanserad bild av vad som hände, då verkligheten oftast inte är så actionfylld som media vill rapportera.

 

 


Den sovande tvååriga pojken lämnades ensam i en varm bil vid Mariebergs köpcenter i Örebro.

 

Det var i fredagskväll som polisen fick bryta in sig i bilen för att komma åt pojken, skriver Nerikes Allehanda.

När pojken plockades ur bilen var han medtagen. Och fördes sjukhuset i Örebro.

”Var inte kontaktbart”

Hur länge pojken suttit instängd i den varma bilen är oklart. Men när pojken hittades var det 27 grader varmt i skuggan.

– När polisen kom dit såg de att fönsterrutorna var helt uppvevade, att barnet var svettigt, varmt och inte verkade kontaktbart, säger Mats Nylén, kommunikationschef polisen i Örebro län, till TT.

Efter att ambulanspersonalen gett pojken lite vatten kvicknade han till och de konstaterade att han mådde bra.

Den som lämnade kvar pojken i den parkerade bilen har nu anmälts för framkallande av fara.

 

Liksom det är sommar det är varmt folk svettas. Ser inte varför det är värt att göra så stor sak av detta I-landsproblem. Jag är rätt övertygad om att du via nyheterna får reda på nästintill VARTENDA dödsfall där barn/husdjur dör i bilar. Och det är inte många.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad är diskussionen? Det var dåligt av föräldrarna att lämna barnet ensamt i bilen, det var bra av polisen att de agerade. 

 

 

...Men det är ju skillnad på att en bebis är inlåst i en varm bil och att en vuxen person har det varmt i sitt sovrum. Ser inte riktigt hur det sistnämnda har med något att göra. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...