Hoppa till innehåll

Dave37's Frågetråd


Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

Om du fick träffa någon död eller levande vem skulle det vara då?

Sir Isaac Newton, Charles Darwin eller Leonardo. Alla väldigt fantastiska människor med ett beundransvärt intellekt. Det jag tycker är spännande är hur de skulle se på dagens utveckling, och hur väl deras kunskaper håller idag. En annan person som jag har sett/träffat är Jacque Fresco, men jag skulle väldigt gärna spendera lite mer tid med honom och lära mig mer av honom och förstå mer av vad han har att lära, för han är verkligen nutidens Leonardo.

Vilken religion skulle du välja om du var tvungen? Om du inte redan har någon så att säga.

Antar att det skulle bli Kopimism i så fall. Men det finns ju lika många religioner som det finns åsikter nästan i världen så det går säkert att hitta någon ännu bättre. Men du kanske ville att jag skulle välja bland de fem världsreligionerna? Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad sysslar du om dagarna utom att spela?

Notera att vad jag gör är inte identiskt från vecka till vecka och särskilt från dag till dag.

 

Övrigt: 47%

Sova: 29%

Spela: 24%

 

En hel del tid spenderar jag med att läsa och kolla olika saker på internet. Både för intellektuellt intresse och för simpel förströelse. T.ex. precis innan nu kollade jag på en ca 40 minuter lång dokumentär om kvantmekanik. Igår kollade jag på ca 5 timmar av en kille som spelade "Bridge Project" på youtube. Jag läser nyheter och läser och deltar i diskussioner här, på youtube och på reddit.

 

Jag har sen mitten av månaden också startat ett projekt i ett försök att bidra till att läget i Egypten blir bättre. Jag jobbar även på lite andra videorelaterade projekt som jag gör när jag har lust och ork, ska sätta mig med det efter att jag skrivit klart detta inlägget.

 

Jag försöker också i dagsläget ta körkort så jag kör en hel del bil med päronen, några timmar var och varannan dag. Så har jag träffat lite kompisar och badat en hel del, dock är jag rädd att jag kanske håller på att bli förkyld för jag har haft lite ont i halsen de senaste dagarna och en smärre huvudvärk så jag tar det lite lugnt med badandet just nu. Sen har jag även hjälpt min gamle farfar med trädgårdsarbete en så där 1-1.5 gånger i veckan ungefär.

 

Slutligen äter jag, bajsar och kissar, rapar, fiser och pillar mig i naveln emellan allt det andra.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Skulle du vilja att sverige hade mer mark(norge, finland, kolonier, m.m) eller ligger landets framgång i att vi inte har haft mer att sköta om?

VARNING!: Följande svar är väldigt förenklat och kortfattat:

 

 

Länder är linjer på ett karta, inte i verkligheten. Dessutom är konceptet av länder ett skämt mer eller mindre då företag är de som verkligen styr världen. Av de 100 största ekonomierna i världen är fler än 50 st företag. Sen är länder en form av företag också så... ja, jag bryr mig faktiskt inte om Sveriges mark då den inte gör så stor skillnad i det långa loppet.

 

https://www.youtube.com/watch?v=NKkRDMil0bw

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Vad tycker du om Mångkultur? T.ex att vi bygger Moskéer osv?

Att mångkultur skulle vara något genuint bra förstår jag inte. Om det finns en massa olika kulturer som på olika sätt försämrar människors levnadsvillkor så ser jag inte varför det skulle vara bra? Olika kulturer riskerar för det mesta i dagsläget att skapa vi-och-dem-mentaliteter vilket brukar leda till otrevliga sammandrabbningar. Jag har en väldigt bred syn på kultur och anser att samhällsklasser och intresseområden också kan ses som olika kulturer. T.ex. jag skulle kunna säga att två lika gamla män från medelklassfamiljer i samma stad men där den ena brinner ensidigt för naturvetenskap och den andra brinner ensidigt för samhällsvetenskap tillhör olika kulturer.

 

Visst det finns inte bara ett sätt att vara "bra" på, vi kan ha mångkultur. På samma sätt som vi kan ha många kulturer som gör livet sämre för människor kan vi ha många kulturer som gör livet bättre för människor. Jag tror att om vi som art ska kunna fungera tillsammans måste vi ha några värderingar lika, förutom dem ser jag inget problem till varför vi skulle kunna ha mångkultur.

 

Religion av alla dess former är dumt och farligt. Jag ser mycket hellre en skola/sjukhus/åker etc än en religiös byggnad på vilken plats som helst.

Redigerat av Dave37
  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...