Hoppa till innehåll

Fake "windows"-support Ringer


Fjeddo
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare!

 

Som ni säkert vet så är det många som fått samtal från några som utger sig för att ringa från Windows-supporten och de menar på att din dator har blivit drabbad av ett virus som du inte kan se själv, men som de har upptäckt. Först försöker de vinna ditt förtroende och sedan vill de att du ska in på en sida och tanka ner någon mjukvarusak som innehåller virus. Hela samtalet hålls på engelska, men de behärskar inte språket så bra.

 

Har de ringt någon här på fuska? Fick mitt första samtal från dem idag, helt perfekt eftersom att jag fick något att roa mig med när jag var sjuk. Trollade lite med dem, spelade allmänt dum etc. De sa att jag skulle starta "your Windows Computer", jag frågade då vilken av mina 5 datorer som var infekterade och de sa att alla var det, men att vi skulle börja med min "gaming-dator".

 

Sedan snackade jag med dem i drygt 20 minuter och låtsades göra som de sa och spelade dum innan jag sa att jag visste att de scammade. Hahah, killen jag snackade med började ragea och sa att jag var dum i huvudet etc, att SweClockers (jag sa att de var "kända" där) var "bullshit" som han uttryckte det. Han skulle även kapa mitt bankkort på något sätt som jag inte uppfattade på hans taskiga engelska.

 

Efter 25-30 min tog dock batteriet i min telefon slut. :(

 

 

Har de ringt någon annan här? Om de ringer dig och du har lite tid över så rekommenderar jag starkt att leka lite med dem, det förtjänar dem när de håller på som de gör. Och roligt är det också! :P

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jo, mig har de också ringt. De frågade om jag hade en Windows-dator och de trodde att jag var en ''madam'' för min mesiga röst. De bryter på indiska, så förmodligen är dom därifrån. De ringde också till min kusin och så retarded som han var gick han på det och de fick nästan bankkortet fast han hann spärra när han förstod bluffen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, mig har de också ringt. De frågade om jag hade en Windows-dator och de trodde att jag var en ''madam'' för min mesiga röst. De bryter på indiska, så förmodligen är dom därifrån. De ringde också till min kusin och så retarded som han var gick han på det och de fick nästan bankkortet fast han hann spärra när han förstod bluffen.

Jo, de är från Indien som jag förstått det.

 

Snackade du nåt med dem eller la du bara på direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De har ringt mig två gånger. Andra gångne skojade jag lite med dom. Konversationen gick typ;

 

"Hello there, I am calling from Windows Support Center, and it has come to our attention that your computer is infected with a virus."

 

"My windows computer is infected with a virus?"

 

"Yes"

 

"Strange.."

 

"Why?"

 

"I haven't got a windows computer"

 

"...what have you got then?"

 

osv.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hände mig för några veckor sen. De frågade dock efter min pappa på engelska och jag uppfattade inte vad de ville först så jag sa bara att han inte var hemma och de skulle ringa senare på dagen (som de inte gjorde). Precis innan vi la på frågade jag dock vad de gällde och lyckades bara höra microsoft computer virus eller nåt sådant över deras indiska brytning. Hann tyvärr inte tänka till innan vi la på. De har inte ringt tillbaks så jag fick aldrig trollat dem :( Vet inte vad jag ska göra dock. Kanske bara säga att jag kör linux och be dem sluta scamma. Eller köra på i flera minuter. Skulle vara kul att sätta upp XP i en virtualbox och låta dem ansluta till den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...