Hoppa till innehåll

Likgiltighetstråden


kola_king

Rekommendera inlägg

Efter flera veckors resande har jag nu återvänt till Singapore för att imorgon hoppa på planet mot Sverige. Dags att avsluta det här kapitlet. :unsure:

 

Ska dock bli jäkligt trevligt att träffa släkt, vänner och lägre luftfuktighet ett tag, så har sett fram emot hemresan på ett visst plan också. Därav :mellow:

Sammanfatta det här halvåret!? :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 225
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Efter flera veckors resande har jag nu återvänt till Singapore för att imorgon hoppa på planet mot Sverige. Dags att avsluta det här kapitlet. :unsure:

 

Ska dock bli jäkligt trevligt att träffa släkt, vänner och lägre luftfuktighet ett tag, så har sett fram emot hemresan på ett visst plan också. Därav :mellow:

Förstår exakt hur du känner dig! Du kommer åka hem, vara glad och nöjd med att få träffa vänner och släkt... i ungefär en vecka. Sen vill du tillbaka.

Det är människan i ett nötskal! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sammanfatta det här halvåret!? :D

Svårt!

 

Har pluggat en termin på ett internationellt erkänt universitet i ett land där plugga-hårt-annars-dör-dö-kulturen är extremt utbredd, och faktum är att det har varit sanslöst jobbigt. Jag har alltid varit en duktig elev och student, med bra betyg och som har pluggat relativt mycket. Här, relativt till alla andra, är jag en sanslös slöfock - eftersom jag inte pluggar varje vaken timme på dygnet. Det kan låta som ett skämt, men lokala studenter här pluggar verkligen så mycket - och som den vinnarskalle jag är har jag försökt att konkurrera. Just det, betyget baseras på hur det går för andra som läser kursen. 99/100 rätt är bara bra om de flesta har 98/100 eller lägre. Så ja, det har varit jobbigt och jag har fått omprioritera och enbart sikta på godkänt. Jag har trots det aldrig pluggat så här mycket och hårt tidigare i mitt liv, på både gott och ont. Nu vet jag mina gränser, och när jag pluggar i Sverige kommer det inte kännas hårt alls, det är jag säker på. Lyckligtvis fick jag ganska bra betyg i slutändan ändå och snittade B.

 

Vid sidan om studierna har jag lärt känna folk från nästan hela världen, vilket självklart har varit en helt fantastisk upplevelse. Vi har festat, vi har rest, vi har solat, vi har spelat in film, vi har gått på konserter och (!) gått på F1, för att nämna några höjdpunkter. Det har varit helt underbart!

 

När det kommer till resor har jag hunnit besöka Indonesien, Malaysia, Kambodja, Laos, Hong Kong, Kina, Myanmar och Thailand innan jag nu åker tillbaka till Sverige. Det finns otroligt mycket att säga om varje resa, men sittandes på flygplatsen som jag nu är så har jag inte tid att elaborera mer om dessa just nu. Jag är väldigt glad och tacksam över att ha fått möjligheten att besöka Myanmar precis nu när landet håller på att öppna upp.

 

Nu: med Qatar Airways till Doha, tråkig 9-timmars layover och slutligen till Arlanda.

 

Förstår exakt hur du känner dig! Du kommer åka hem, vara glad och nöjd med att få träffa vänner och släkt... i ungefär en vecka. Sen vill du tillbaka.

Det är människan i ett nötskal! :D

Lämpligt att jag lämnar Sverige igen efter en dryg månad då! B)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lämpligt att jag lämnar Sverige igen efter en dryg månad då! B)

Fan vad skönt, redigt avundsjuk på dig och alla andra mina kompisar som inte gör annat än posta bilder på facebook om hur bra dom har det i alla länder runt om i världen :(
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

> Klagar på att det finns få aktiva medlemmar

> Skrämmer bort nya medlemmar

 

> Menar att fuska.se är tänkt för en yngre publik

> Skrämmer bort unga medlemmar genom att förlöjliga dem och deras språkkunskaper

 

Kattgruppslogik.

Sant, synd att ingen utav dem kan se ditt inlägg.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...