Hoppa till innehåll

Polis Anmälan..


Raosmaosen
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare min fader ringde mig i skolan imorse och sa att hans dator blivit låst och att han fått en polisanmälan. Jag tittade då på hans dator och vet inte riktigt vad jag ska göra. Detta ser dock ut som att vara skam med tanke på att polisen inte ringt honom, skickat en anmälan via brev/mail. Och det står att bötern ligger på 1k då man betalar in den direkt och man ska ju såklart skriva sin bankkod och pinkod.

 

Förlåt för den dåliga kvaliten på bilden då jag tog den med min mobil.

post-96106-1337874443_thumb.jpg

Redigerat av Raosmaosen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo vet, dock är det så att det inte går bort utan kommer upp så fort man startar datorn. Gick in i ctrl-alt-del processer, För detta körs som ett program och när jag avslutade processen blev skärmen svart.. dock kan man starta aktivitshanteraren men inget windows körs liksom..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle ha installerat Linux så slipper man sånt skit. Annars är detta ett av flera resultat jag googlade fram: http://blog.perhellqvist.se/blog/2012/03/1...ver-losensumma/

 

Denna är mycket svår att få bort. Speciellt eftersom den låser ned datorn och startar varje gång man startar om Windows. Ett sätt kan vara att boota om datorn från Windows-skivan och välja att reparera en trasig installation. Ett annat kan vara att starta om i felsäkert läge och sen köra Norton Power Eraser och försöka få bort trojanen den vägen.

 

Eller http://www.sweclockers.com/forum/22-micros...irus-pa-datorn/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lämna in den till någon datorfirma så får dem fixa det. Kostar kanske några 100-lappar så det är ju synd men då blir det iaf fixat ordentligt och de kan städa datorn från annan skit som man inte märker av samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...