WASD Skrivet 30 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 30 Augusti 2012 Så roligt att ni har nytta av den och att den funkar bra :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 31 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2012 (redigerat) Får man fråga varför det bara finns ett "resultat" på morgondagen? Enligt sidan ska det regna, men ska det verkligen göra det 24 timmar om dygnet? Timme för timme är något du borde lägga in :) Edit: Jag vet att den uppdateras varje minut, men du snackar om att den ska vara användarvänlig, jag får hellre in en halvt säker prognos som kanske har fel med någon grad eller någon millimeter regn istället för att sitta och klicka F5 varje minut :< Nu gick den t.ex. från 13 grader och mulet till 21 grader och sol. Jag är ingen metrolog men jag antar att om temperaturen höjs med 8 grader på en minut inte är speciellt bra :P ...Och en minut senare ska det vara 19 grader och 4.4mm regn :P Redigerat 31 Augusti 2012 av Lynott Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2012 Tack för feedback. Det som visas är det ungefärliga vädret sisådär mitt på dagen. Många vädersidor ger en siffra för hela dagen samt erbjuder mer detaljerat men att förutspå timme för timme är svårt. Andra vädersidor kan uppdatera med timmars mellanrum och drastiskt ändra prognosen. Ja vågar göra det oftare. Det är inte att temperaturen höjs med 8 grader på en minut, utan att ny data kommit in som ändrar prognosen för morgondagen. Det är inte heller vädret om exakt 24 timmar den visar om du uppfattade det så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 31 Augusti 2012 Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2012 Jag tror nästan att det är där det ligger WASD- jag personligen skulle hellre vilja ha en "dramatisk" förändring en gång i timmen istället för en gång i minuten ;) Jag förstår att det är jättesvårt att få en stabil rapport, därför kanske man ska fokusera på att få in ett "medel-väder" en gång i timmen istället? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 Augusti 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 31 Augusti 2012 Egentligen så är det ju "bättre" att få se ny data så fort den kommer istället för efter 59 minuter. Jag har kvar det som det är tills vidare men jag förstår om en uppdatering varje minut är för intensivt. Var femte eller tionde kanske skulle vara bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 December 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 3 December 2012 Senaste nytt: Det kan nu snöa! Utrustningen är uppgraderad och den klarar av att förutspå snö såhär till vintern vilket inte gick tidigare. Även om det skulle vara åska så kan den numera se det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 3 December 2012 Rapport Dela Skrivet 3 December 2012 -4C och ingen nederbörd, mycket troligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xkes0d Skrivet 23 December 2012 Rapport Dela Skrivet 23 December 2012 Grymt!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 December 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 31 December 2012 Bump. Vi har nu flyttat till http://wasd.webb.se/. Den gamla URL'en har varit onåbar i en vecka så jag ber om ursäkt till er som inte kunnat kolla vädret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 1 September 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 1 September 2013 Sidan har varit nere en månad men nu är den uppe så ni kan få reda på vädret igen! URLen är nu http://wasd.dusthillguy.se/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 8 September 2013 Rapport Dela Skrivet 8 September 2013 Ny start sida ! ^^ Ingen jobbig reklam eller annat! stilrent 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.