Hoppa till innehåll

Filmer Ni Ser Fram Emot


Signify
 Dela

Rekommendera inlägg

Finns ju en tråd för "Senaste filmen ni såg", men tänkte att det kunde vara kul med en tråd där vi diskuterar kommande filmer som vi är taggade för. Kan helt enkelt vara en smidig grej, själv har jag oftast rätt bra koll på vilka filmer som kommer och när, men det är lätt att någon slinker förbi under radarn, och genom en sån här tråd så kan man få lite tips.

 

Den filmen jag ser fram mot mest just nu är filmen Cloud Atlas, som är baserad på en bok. Wachowski-bröderna är inblandade (Matrix-filmerna), i filmen ser vi bla. Tom Hanks, Halle Berry och Hugo Weaving. Jag har inte läst boken själv än, men det handlar om 6 olika historier som ska flätas samman. Trailern är över 5 minuter och bland det bästa jag sett, en riktigt episk känsla, och jag bara hoppas att filmen kan leva upp till förväntningarna. :) Kan egentligen inte beskriva det så mycket bättre, ni får se trailern! (postar den nedanför)

Filmen har premiär i USA den 26 Oktober.

 

 

Några andra filmer som jag ser fram mot under året:

 

*The Hobbit - Prequel till Sagan om Ringen filmerna. Tror egentligen inte att någon har missat att den kommer, men baserad på boken Bilbo som utspelar sig innan Sagan om Ringen filmerna. Filmen har premiär den 14 December, de två uppföljarna kommer att släppas i December 2013 och sommaren 2014.

 

*Skyfall - Tredje James Bond-filmen med Daniel Craig i huvudrollen och tjugotredje Bond-filmen overall. Gillar de tidigare filmerna med Craig och det faktum att det blivit lite mer "realistiskt", tror filmen kan bli riktigt bra. Filmen har premiär i London den 26 Oktober.

 

*The Expendables 2 - Okej, det kommer inte vara en film som vinner Oscars. Men ibland är man sugen på att se en action-film med mycket klichéer och mycket PANG PANG. För de som missade första filmen så ger jag er: Sylvester Stallone, Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis, Jean Claude Van Damme, Jason Statham, Jet Li, Dolph Lundgren, Chuck Norris, etc. Kommer nog bli en härlig popcorn-rulle. Filmen har premiär den 17 Augusti.

 

Några som ligger längre fram:

 

*Man of Steel - Ny Superman/Stålmannen film där Christopher Nolan och David Goyer står för handlingen, de båda har ju tidigare skrivit Nolan's Batman-trilogi. Tanken är att ge Superman en mer mörk/seriös ton, och förhoppningsvis kan det lyckas. Nolan regisserar dock inte, det gör istället Zack Snyder som har bla. gjort remaken på Dawn of the Dead från 2004, 300 och Watchmen. Filmen har premiär i Juni 2013.

 

*Sin City: A Dame to Kill For - Uppföljare till den numera kult-filmen "Sin City" från 2005. Finns egentligen inte mycket information än så länge, men den ska ha premiär under hösten 2013.

 

Kommer även en del andra superhjälte-filmer jag ser fram emot, Iron Man 3, Thor 2, Captain America 2, Avengers 2, Ant-Man, Amazing Spider-Man 2 t.ex.

Redigerat av Signify
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Expendables 2 - Känns väl ändå jävla nice med en film med ett gäng typiska atcion killar?

 

G.I. Joe 2 3D: Retaliation - Tycker det verkar vara en bra science fiction film med Bruce Willis och The Rock(Dwayne Johnson). Tycker dessutom om The Rock och Bruce Willis som skådespelare. Så det här blir något att se fram emot!

 

Lawless - Ser ut att vara en härlig gangster rulle, dessutom ska den vara verklighets baserad. Något jag tycker om. Den har också fått 4/5 av IMDb.

 

The Bourne Legacy - Känner mig sugen på en till Bourne film! Jag vet att att dem har bytt ut Matt Damon till Jeremy Renner, men vafan jag tycker den ser ut vara bra ändå. Man kanske kommer sakna Matt Damon lite.

 

The Gangster squad - Ännu en gangster rulle som ser ut att vara helt ok, dessutom ser ju Emma Stone inte helt fel ut. :D

 

Sen så är man jävla sugen på alla superhjälte-filmer som kommer komma.

 

Taken 2

Redigerat av zazaza
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Expendables 2 - Känns väl ändå jävla nice med en film med ett gäng typiska atcion killar?

 

G.I. Joe 2 3D: Retaliation - Tycker det verkar vara en bra science fiction film med Bruce Willis och The Rock(Dwayne Johnson). Tycker dessutom om The Rock och Bruce Willis som skådespelare. Så det här blir något att se fram emot!

 

Lawless - Ser ut att vara en härlig gangster rulle, dessutom ska den vara verklighets baserad. Något jag tycker om. Den har också fått 4/5 av IMDb.

 

The Bourne Legacy - Känner mig sugen på en till Bourne film! Jag vet att att dem har bytt ut Matt Damon till Jeremy Renner, men vafan jag tycker den ser ut vara bra ändå. Man kanske kommer sakna Matt Damon lite.

 

The Gangster squad - Ännu en gangster rulle som ser ut att vara helt ok, dessutom ser ju Emma Stone inte helt fel ut. :D

 

Sen så är man jävla sugen på alla superhjälte-filmer som kommer komma.

 

Taken 2

Nu har jag sett Expendables 2, Lawless och The Bourne Legacy. Alla var riktigt bra och härliga! Men nu lägger jag också till Taken 2.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är inte så mycket för filmer men Atlas Shrugged är en bok som publicerades för över 50 år sen som det nu görs film av och jag tycker den verkar intressant.

Är det Atlas Shrugged Part II du menar? Del I släpptes 2011 och del två släpps nu i veckan. Med tanke på kritiken del 1 fick så verkar den nog bara svärd om man är intresserad av Ayn Rands filosofi.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Atlas_Shrugged:_Part_I

http://en.wikipedia.org/wiki/Atlas_Shrugged:_Part_2

 

OnT så ser jag mest fram emot Django Unchained. Tarantino :wub:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...