Hoppa till innehåll

Feedback-Tråden


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har Chromium 29.0.1547.57. Om webbläsaren crashar är det den det är fel på och inte sidan som du säger. Men om en vanlig filuppladdare skulle användas istället för detta med flashig javascirpt skulle jag tro att det funkar.

 

Edit: Den "avancerade uppladdaren" med flash ser inte filer utan filändelse och lyckas inte heller med åäö, fast ingen crash.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag kom precis på en grej som vi hade kunnat ha i forumet.

Vi kan väl ha en forum-sektor eller nått, som "Allmänt", "Playstation 3" eller så, där vi kan posta inlägg där i har frågor om små-saker, tex var en specifik tråd finns.
Jag kom precis på detta då jag letar efter en tråd där man kan se hur mycket pengar man måste lägga ner för att köpa en viss dator och vad man får för pengarna. (Vet någon vilken det är, så skriv gärna)

 

SÅ, om nu den sektionen hade funnits, hade jag kunnat gå in dit, skriva "Vet ni vad tråden finns" och om någon vet, skriver man "Ja, den finns här: (länk)" och så kan jag gå in dit, och förhoppningsvis komma rätt.

Är detta en bra idé, eller vad tycker ni (admin)?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan dessvärre inte riktigt säga att jag förstår vad du menar riktigt. Exemplet på att man måste veta hur mycket pengar man behöver lägga för en dator är ju en tråd som passar in under Dator-forumet.

 

Om man nu skulle fråga efter en tråd som redan finns så känns det som det är sökfunktionen som gäller. Men i de flesta fall så är det bättre att skapa en ny tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan dessvärre inte riktigt säga att jag förstår vad du menar riktigt. Exemplet på att man måste veta hur mycket pengar man behöver lägga för en dator är ju en tråd som passar in under Dator-forumet.

 

Om man nu skulle fråga efter en tråd som redan finns så känns det som det är sökfunktionen som gäller. Men i de flesta fall så är det bättre att skapa en ny tråd.

Grejen är att jag vet precis vad tråden gick ut på, men jag kan inte hitta den någonstans, inte ens om jag söker.

Samt att jag tycker det inte är värt att göra en hel tråd för att fråga om var en tråd finns, eller för att fråga efter en grej som inte är helt aktuellt.

Det är inte så att jag vill köpa en dator, fråga vad för dator jag ska ha, vänta 1 år (då jag troligtvis får råd med en hyfsat bra speldator) och sen köpa den, för att få reda på att jag kunde köpt en annan. Utan jag gör hellre så att jag kollar upp en bra prisklass som passar mig, sparar ihop tills jag har så mycket pengar att jag kan betala den, och frågar då.

 

Själva forumet jag syftade på var att vi har forumet, som är uppdelat i "Gruppforum", "Huvudforum", "Fuska.se" och "Övriga Ämnen". Dessa forum är sedan uppdelade i mindre forum, tex i "Huvudforum" har vi "Spelforum", "Xbox 360", "Webbspel" osv.

Mitt förslag var att det skulle kunna finnas ett sånt "sub-forum", alltså väldigt litet, där vi kan fråga var olika trådar finns, då man inte hittar dom i sökfunktionen. Jag vet inte hur jag ska förklara det på ett bra sätt, dels för att jag förklarar dåligt, och att klockan är 4 minuter över 12 på natten.

Är det något som är oklart, kan jag försöka beskriva det djupare så du förstår :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du vill ha ett forum för "Var finns tråden"? Det är inte det jag beskrev.

Nä jag menade som ett forum, men en tråd går väl också bra, men frågan är var man ska sätta den.

Fuska.se är det jag kommer på, men jag vet inte ifall det är rekommenderat att ge tex fuskamynt för att man spammar en tråd för att hitta en tråd, även om det går att försöka söka på tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan kan ha en klistrad "Stora tråden för små frågor" i varje forum som flashback har annars.

Helt klart möjligt, men frågan är om det finns behov för det. Känns som en bra ide ifall forumet skulle översvämma med småfrågor, men nu när det inte är hyperaktivt så känns det som det fungerar lika bra med att låta folk göra trådar även för småfrågor.

 

Proccito, använder du sökfunktionen på www.fuska.se uppe vid loggan så kan den ibland vara bättre. Den bygger på Google nämligen. Men känns som att det du efterfrågar fortfarande till viss del är en sökmotors jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om detta klassas som en bugg, men om man tar en bild som är enligt signaturers begränsningar, och sedan ändrar i bilden, så kan man i princip ha hur stora bilder som helst.

 

Testade just med en 2560x1440 bild och visserligen skalas den ner, men tar man en väldigt lång bild så lär det bli en rejäl sidosträckare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...