Jag tror jag gillar utseendet i alla fall!
Feedback-Tråden
Gjorde en förändring på förstasidan där jag plockade bort sidebaren som fanns precis vid lansering. Kändes som tabellen med alla forum blev för ihop-pressad samtidigt den inte tillförde något specifikt värde. Nya ämnen finns ju att hitta på fler ställen. Någon som hann se den och hade nån synpunkt kring det?
Detta var bättre än det där FuskaVIPtemat iallafall
Jag tycker att rankerna ska baseras på antalet inlägg istället för FR. Däremot kan man ju höja antalet inlägg för de olika rankerna, som det är nu har ju de flesta väldigt hög rank.
Känns lite väl blekt enligt mig. Lite mer färg hade inte varit fel.
Ranken borde kanske möjligtvis fixas, för nu är typ alla nästan "maxrank". Förövrigt tycker jag att "Forums" och "members" ska översättas. ;)
Tycker det är snyggt, bra gjort! :)
Sänk inte rankerna plz :( Tycker också att ranken ska baseras på inlägg. Märkte också nu att det finns "statusuppdateringar" på profilen. Facebook ripoff? ;)
↗ till inläggetVad är det som behövs fixas ?
Ledtråden var den 1280x800 bild jag hade i min signatur innan Admin tog bort den.
Dock är det ju fortfarande fullt möjligt att ha bilder av vilken upplösning som helst i signaturer & dylikt, med lite kreativitet. Jag antar att detta går under de "kritiska buggar" som Admin sa skulle fixas.
DDDD: Går det verkligen att ha stora bilder fortfarande? Lade in max på 500x100 eller liknande i natt. Testa gärna och återkom via PM om du kommer över gränsen.
Det första jag märkte är att länkar på startsidan till nyheterna inte längre fungerar. Länkarna går till "#" istället för till nyheten.
Gillar hur det ser ut!
Men hur funkar det nya varningsystemet? Såg att jag hade 3 "varningspoäng" och undrar hur många man behöver för att bli avstängd eller liknande.
Signaturbilder verkar vara fixade, ja!
Dock så verkar det, helt orelaterat till signaturbilder, som att man inte kan redigera sina inlägg efter x antal minuter. Om jag gör ett nytt inlägg ser jag "edit"-knappen, men ej på gamla.
^ verkar vara 5 minuter efter att inlägget blivit skapat.
Gillar mobil versionen av forumet. Kul om det skulle finnas till resten av sidan .
↗ till inläggetKollen av bildstorlek sker endast vid byte. Om man länkar till en liten bild som blir godkänd och har tillgång till att ändra innehållet av länken kan man sedan byta ut den mot en stor bild.DDDD: Går det verkligen att ha stora bilder fortfarande? Lade in max på 500x100 eller liknande i natt. Testa gärna och återkom via PM om du kommer över gränsen.
Glömde bort att det nya forumet skulle lanseras idag så blev riktigt förvånad när jag just gick in. Men första intrycket är ganska positivt. Det enda jag vill klaga på är att forumet känns så ihoptryckt i bredden. Man hade kunnat använda mer plats på sidorna åt forumet. Känns ganska dumt att bara använda 50% av bredden eller va det kan tänkas vara.
Såg nu att det finns en "gilla detta"-knapp. Inget jag direkt gillar. Men bra i.a.f. att det inte finns en "Ogilla"-knapp. Det skulle gjort stämningen på detta forum värre än vad det ibland är.
Kollat vidare på andra flikar nu och insåg att forumet och "den andra delen" av hemsidan ser olika ut. Tror och tycker det skulle varit bättre om allt skulle haft samma design. Just nu blir jag bara förvirrad av att det ser olika ut, senare så kommer man vänja sig men tror även att många nya medlemmar kan komma att känna sig förvirrade över olika designer.
Om ni tycker det är mycket uttrymme på sidorna så zooma in för fan
Hmm, nu hittar jag plötsligt inte "redigera"-knappen längre på mitt första inlägg. Så skapar väl ett nytt inlägg då...
Om man kollar in "varningsloggen" så ser man två olika saker, "Notering till medlem" och "Notering åt moderatorer". I min andra varning så står det ingenting i "Notering till medlem" men i "Notering åt moderatorer" står det själva anledningen till varför jag fick varningen. Alltså den förklarningen jag fick när jag fick varningen. Dock känns det som att den borde vara på "Notering till medlem", inte sant? Och borde vi vanliga medlemmar verkligen se "Notering till moderatorer"?
↗ till inläggetOm ni tycker det är mycket uttrymme på sidorna så zooma in för fan
Tycker det inte blir samma effekt. Vill ha samma storlek på texten och allt annat men ändå mer utdraget.
↗ till inläggetGillar mobil versionen av forumet. Kul om det skulle finnas till resten av sidan .
Hur kommer man till den? Försökte med m.fuska.se men det verkade inte vara rätta länken.
Jag vet inte om det ska vara så, men "redigera"-länken verkar försvinna. Vet inte om det händer när man redigerat ett antal gånger eller om det är efter några minuter. Om det är efter några minuter så tycker jag nog det skulle kunna vara 30 minuter i.a.f.
Edit - Hmm, nu skrev jag ett nytt inlägg men då redigerades detta inlägg istället. Och sedan kom "redigera"-knappen upp igen.
↗ till inläggetKänns lite väl blekt enligt mig. Lite mer färg hade inte varit fel.
Ranken borde kanske möjligtvis fixas, för nu är typ alla nästan "maxrank". Förövrigt tycker jag att "Forums" och "members" ska översättas. ;)
Ja jag håller med, det är lite dåligt med kontraster. Oh samtidigt märker jag att svararutan är helt åt helvete. Jag har sett den här på andra forum och jag tycker inte om den. Och så saknar jag inläggsikonerna. Men annars ser sidan fräsh ut.
Tycker om det nya temat. Känns lite ovant fortfarande.
Du borde skriva lite förklaringar. T.ex. vad är det där "Vad tänker du på?"? Vågar inte skriva något, vart hamnar det?