Touchmagic Skrivet 4 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2013 Jag använder den IPn som står under "standard gateway" till Ethernet-anslutning när man kör ipconfig i cmd. Så jag är rätt säker på att det är rätt.vad har du för router? har du fått den från din ISP? isåfall ska du kunna ringa din ISP och säga att du inte kommer åt webbinterfacet så kommer de förmodligen göra lite felsökning sen kanske skicka en ny router. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2013 (redigerat) Routern heter D-Link DIR-120. Jag tror inte att att vi fått den av ISPn. Redigerat 5 Juni 2013 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Touchmagic Skrivet 5 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2013 Man ska iallafall alltid kunna komma åt den, även ifall den inte har någon internetuppkoppling. Om du har provat allt vi sagt och inget funkar så är det förmodligen något fel på den. Du skulle kanske kunna ringa D-Links support och snacka med de. Annars är alternativet en ny router om du verkligen måste öppna portar. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2013 Man ska iallafall alltid kunna komma åt den, även ifall den inte har någon internetuppkoppling. Om du har provat allt vi sagt och inget funkar så är det förmodligen något fel på den. Du skulle kanske kunna ringa D-Links support och snacka med de. Annars är alternativet en ny router om du verkligen måste öppna portar.Jag har inte testat något än. Men nu har jag en bra lista på saker jag ska testa, tack så mycket. Ska försöka kolla på detta till helgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 6 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2013 Du kunde ju bett mig fixa allt när jag var hemma hos dig. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2013 Innan har jag kommit in på modemet genom att skriva in min externa IP, men det gör jag inte nu heller. Modemet ligger ju "innan" routern givetvis så det kanske är där det är fel? Jag har för mig att modemet är en Thomson tg789vn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 Juni 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2013 Startade om routern och modemet, allt löste sig. En fix som nästan alltid funkar. xD 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 10 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2013 Trevligt! Ett tips är att uppdatera firmware i D-linken då de ofta släpper nya med buggfixar. Du bör kunna hitta firmware på deras hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 10 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2013 Startade om routern och modemet, allt löste sig. En fix som nästan alltid funkar. xDJo som vi sa :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 Juni 2013 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2013 Trevligt! Ett tips är att uppdatera firmware i D-linken då de ofta släpper nya med buggfixar. Du bör kunna hitta firmware på deras hemsida.Kolla även http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database Just DIR-120 finns inte med där. Men dd-wrt är en inofficiell firmware till många routers som är baserat på Linux och funkar jättebra med massa avancerade inställningar. Har själv tyvärr ingen router som kan stödjas av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.