siaames Skrivet 6 April 2014 Rapport Dela Skrivet 6 April 2014 Hej! På tisdag så kommer vi ha nationella prov på biologi och jag känner mig ganska osäker..Någon som kan komma med tips om hur jag ska plugga på allt snabbt men ändå så att jag får med all viktigt information som jag kommer behöva veta.Alla möjliga tips är välkomna!Tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 6 April 2014 Rapport Dela Skrivet 6 April 2014 (redigerat) Vad läser man i biologi egentligen i grundskolan? Hur ögat och öron fungerar samt enkel evolutionskronologi? Redigerat 6 April 2014 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 6 April 2014 Rapport Dela Skrivet 6 April 2014 Att inte stressa och plugga allt lite i taget brukar vara effektivt.Tänk inte på att plugga allt för ett prov för att det är prov. Plugga lite i taget så du lär dig allt, och då kan du alltid fråga läraren ifall du är osäker. Du kan nog få lite plus i kanten av att verka vara intresserad av ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
wubo Skrivet 6 April 2014 Rapport Dela Skrivet 6 April 2014 Enklast är väl att bara ta fram biologiboken och bläddra igenom den, resonera med dig själv om vad du kan och vad du behöver läsa mer om. Men du behöver inte lusläsa, utan mer bara förstå övergripligt hur saker och ting hänger ihop. Vad jag kommer ihåg handlar det om kroppen (blod, nerver, hjärna, hjärta, muskler, öga etc.), enkla kretslopp/näringskedjor (typ vad händer om alla abborrar dör en i en sjö? alltså producenter, växtätare, köttätare och toppkonsumenter). Antagligen kommer även fotosyntes och växthuseffekten, eftersom det alltid loopar om och om i grundskolan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
siaames Skrivet 6 April 2014 Författare Rapport Dela Skrivet 6 April 2014 Tack för alla svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArcticEmpire Skrivet 6 April 2014 Rapport Dela Skrivet 6 April 2014 Är det inte kemi? Enligt alla från min skola är det de. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 7 April 2014 Rapport Dela Skrivet 7 April 2014 (redigerat) Är det inte kemi? Enligt alla från min skola är det de.Det är oika från skola till skola. Så var det i alla fall förrq året när jag gick i nian. Redigerat 7 April 2014 av Fjeddo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 7 April 2014 Rapport Dela Skrivet 7 April 2014 Det är oika från skola till skola. Så var det i alla fall förrq året när jag gick i nian.Har de ändrat det då, eller har det alltid varit så?Man har väl samma prov samtidigt när man har ett Nationelt prov? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harold Skrivet 7 April 2014 Rapport Dela Skrivet 7 April 2014 (redigerat) Har de ändrat det då, eller har det alltid varit så?Man har väl samma prov samtidigt när man har ett Nationelt prov?Nej inte i grundskolan i NO edit: du har fel P.S. glömde att skriva att du har FEL FEL FEL FEL FEL ! D.S. Redigerat 7 April 2014 av HerkusMantas Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 7 April 2014 Rapport Dela Skrivet 7 April 2014 Nej inte i grundskolan i NO edit: du har fel P.S. glömde att skriva att du har FEL FEL FEL FEL FEL ! D.S.Vad menar du nu?Ditt syfte är väldigt otydligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Harold Skrivet 8 April 2014 Rapport Dela Skrivet 8 April 2014 Vad menar du nu?Ditt syfte är väldigt otydligt.Jag menar att du har fel felfel! Du trodde att alla har samma nationella prov i NO i grundskolan, men som du nu vet är det fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 8 April 2014 Rapport Dela Skrivet 8 April 2014 Jag menar att du har fel felfel! Du trodde att alla har samma nationella prov i NO i grundskolan, men som du nu vet är det fel. Jag kan väl inte ha fel ifall jag ansåg att jag hade rätt, menokej då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.