Hoppa till innehåll

Ganondorf


vickyy
 Dela

Rekommendera inlägg

(Rumiko @ 28/08-2004 13:42:33)

Man behöver inte ha Biggorons svärd. Själv tyckte jag att det var svårare att skjuta tillbaka energibollarna med Biggorons sword men det gjorde mera skada på Ganondorf när man högg honom med det tror jag.

Nej, Master Sword gör mer skada på Ganondorf än Biggoron's Sword. Jag provade med BS en gång, men det tog skitlång tid. Tillslut tog jag MS istället och då dog han direkt.

Det var nog för att du hade skadad han mycket med biggoron sword förut.

 

 

 

EDIT: Jag håller med rumiko nu.

Redigerat av Master_Link
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

biggorons sword tar dubbelt så myket än master sword på ALLT även gannondorf

 

och för att ni inte ska gaffla imot om att ganon bara dör av master sword kan jag säga att det beror på att mastersword är ``the evil destroying sword´´ och då är det en del av spelet att man måste döda han med det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

biggorons sword tar dubbelt så myket än master sword på ALLT även gannondorf

 

och för att ni inte ska gaffla imot om att ganon bara dör av master sword kan jag säga att det beror på att mastersword är ``the evil destroying sword´´ och då är det en del av spelet att man måste döda han med det.

Ja, jag vet. Det var så jag menade. Fast du har fel gällande Biggoron's Sword på andra saker än Ganondorf. Det går dubbelt så snabbt med Biggoron's Sword på allt UTOM Ganondorf. Har själv provat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sluta käbbla :angry:

Jag blir verkligen så trött på er som säger "sluta tjafsa" ocxh liknande!!! :angry: Detta är ett forum! I ett forum diskuterar man! Vi zelda-fans är intresserade av detaljer i spelen och därför diskuterar vi dem! Om du tycker vi är jobbiga kan du låta bli att läsa våra inlägg! :angry: (Förresten är det här med Biggoron's Sword ingen detalj, utan en ganska viktig grej.)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jasps! Biggoron's Sword hur får man den ?!

Du måste vara rätt irriterad nu när ingen vill svara på din fråga ;) . Men jag ska hjälpa dig.

 

För det första ska du vara stor. Du behöver: Epona. Ha klarat Fire Temple eller ha fått Goron Tunic. Ha smält den röda isen som King Zora var fångad i. Gör sen så här:

1. Gå till Kakariko Village och prata med hönsflickan så får du en höna av henne. Gå in på värdshuset. Där ligger Talon och sover. Håll upp hönan framför honom så vaknar han.

2. Visa hönan för hönsflickan. I utbyte får du Cojiro, en blå kyckling.

3. Gå till Lost Woods. Gå åt vänster när du kommit in. Visa Cojiro för killen som sitter på marken. Du får en Odd Mushroom.

4. Gå till Kakariko Village. Gå in i Potion Shop och gå ut genom utgången till vänster. Gå runt hörnet och in genom nästa dörr. Prata med tanten. Visa henne svampen. Du får en Odd Potion.

5. Gå tillbaka till Lost Woods där killen var. Ge Odd Potion till kokiriflickan. Du får Poacher's Saw. Gå till Gerudo Valley (om bron är trasig behöver du Epona eller longshot för att komma över). Ge sågen till mannen utanför tältet. Du får ett Broken Biggoron's Sword.

6. Gå till toppen av Death Mountain (om du går yttervägen så måste du ha klarat Fire Temple, annars ramlar stenar ner på dig, annars kan du gå genom Goron City och Death Mountain Crater, men då måste du ha Goron Tunic). Gå till ena kanten så kommer Biggoron fram. Visa honom det trasiga svärdet så får du ett medicinrecept.

7. Gå till Zora's Domain. Visa receptet för King Zora. Du får Eye Ball Frog.

8. När du kommer ut, sätt dig på Epona och rid till Lake Hylia. Ge grodan till vetenskapsmannen och du får ögondroppar.

9. Rid till Kakariko Village. Gå till Biggoron och ge honom ögondropparna. Du får ett kvitto.

10. Spela Sun's Song några gånger så att 3 dagar går. Gå tillbaka till Biggoron. Du får BIGGORON'S SWORD!!!

 

Om en moderator irriterar sig på att det blev mycket text: Jag har INTE klistrat in texten. Jag skrev den själv här och nu.

Redigerat av Rumiko
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...