Black Shadow Skrivet 1 September 2004 Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 Nu ska jag ge er några val: Hookshot eller Boomerang? Biggorons Sword eller Master Sword? Pilbåge eller Slangbella? Eldpil eller Ispil eller ljuspil? Här är vad JAG tycker : Hookshot Biggorons Sword Pilbåge Eldpil MEN VAD TYCKER NI? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arwen Undomiel Skrivet 1 September 2004 Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 Det beror ju på. Bumerangen kan träffa saker som rör sig snabbt (t ex Keese), vilket inte hookshot kan, men hookshot kan man använda för att ta sig till platser man inte kan gå till. Biggoron's Sword skadar ju fienderna mer än Master Sword (utom Ganondorf/Ganon), men Master Sword kan man använda med sköld. Vad gäller pilbåge och slangbella är de nog lika bra. Ispilen är helt onödig; den behövs inte till nåt i spelet, så den går helt bort. Eldpilen måste man ju ha för att bränna vissa saker och tända facklor på avstånd; det duger inte ljuspilen till. Men när man slåss mot Ganondorf måste man ju ha ljuspil. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Black Shadow Skrivet 1 September 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 Men om du måste bestämma dig? ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arwen Undomiel Skrivet 1 September 2004 Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 Men om du måste bestämma dig? ;) Jag kan bara bestämma mig om du anger en specifik situation. Om jag ska ta mig över en bro, MÅSTE jag ju t ex ha hookshot. Det går inte med bumerangen. Dessutom kan jag ju inte använda bumeragen som stor, så jag har inget val. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Black Shadow Skrivet 1 September 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 :huh: Ok situationen är (kanske inte realistiskt) du har 0 Rupees och 39 skulltulas. Du ska köpa en sak som kostar 100 Rupees. Din Boomerang kan hämta 120 rupees till dig och din hookshot 1 skulltula. Vad väljer du? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arwen Undomiel Skrivet 1 September 2004 Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 :huh: Ok situationen är (kanske inte realistiskt) du har 0 Rupees och 39 skulltulas. Du ska köpa en sak som kostar 100 Rupees. Din Boomerang kan hämta 120 rupees till dig och din hookshot 1 skulltula. Vad väljer du? Nu är ju valet mellan skulltula och rupier och inte mellan hookshot och bumerang. Så frågan är vad jag värdesätter mest av dessa saker och inte vilket vapen jag värdesätter mest. Jag tänkte mig mer en sån här situation: Du ska döda tio keese. Väljer du hookshot eller bumerang? Självklart skulle jag välja bumerang OM jag var liten. Men om jag är stor måste jag ju ta hookshot. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 1 September 2004 Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 Det stämmer. Fast om man ska ta situationen som Zamizam sa så skulle jag ta hookshot, rupees kan man ju hitta lite här och var ändå. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 1 September 2004 Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 Hookshot, Biggorons Sword, Pilbåge, Eldpil. så e mitt beslut Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Liquid Silk Skrivet 1 September 2004 Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 (Rumiko @ 01/09-2004 17:07:11) :huh: Ok situationen är (kanske inte realistiskt) du har 0 Rupees och 39 skulltulas. Du ska köpa en sak som kostar 100 Rupees. Din Boomerang kan hämta 120 rupees till dig och din hookshot 1 skulltula. Vad väljer du? Nu är ju valet mellan skulltula och rupier och inte mellan hookshot och bumerang. Så frågan är vad jag värdesätter mest av dessa saker och inte vilket vapen jag värdesätter mest. Jag tänkte mig mer en sån här situation: Du ska döda tio keese. Väljer du hookshot eller bumerang? Självklart skulle jag välja bumerang OM jag var liten. Men om jag är stor måste jag ju ta hookshot. Men om du kan göra dig liten och stor?? :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Black Shadow Skrivet 1 September 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 Prova att överväga För och Nack delar och försök bestämma er! ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mezox Skrivet 1 September 2004 Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 Det beror ju på. Bumerangen kan träffa saker som rör sig snabbt (t ex Keese), vilket inte hookshot kan, men hookshot kan man använda för att ta sig till platser man inte kan gå till. Biggoron's Sword skadar ju fienderna mer än Master Sword (utom Ganondorf/Ganon), men Master Sword kan man använda med sköld. Vad gäller pilbåge och slangbella är de nog lika bra. Ispilen är helt onödig; den behövs inte till nåt i spelet, så den går helt bort. Eldpilen måste man ju ha för att bränna vissa saker och tända facklor på avstånd; det duger inte ljuspilen till. Men när man slåss mot Ganondorf måste man ju ha ljuspil. Jag håller med Rumiko till 100% och som rumiko sa i en annan tråd: vi Zelda fanns går in på detaljer i spelet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Brawler Skrivet 1 September 2004 Rapport Dela Skrivet 1 September 2004 Jag skulle tagit, Boomerang,Biggoron Sword,Pilbåge,Eldpil..tror jag har inte fått nån annan pil en den första man har.. :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg