0013 Skrivet 26 December 2004 Rapport Dela Skrivet 26 December 2004 (Apoca @ 26/12-2004 00:49:43) Han heter Odin och inte Oden >_> Asa tron suger... man måste offra massa saker... samma sak gäller Rommerska och Grekiska... helt värdelöst Oden!! odin heter det på norska, och vad jag vet så lever vi inte i norge? Allfadern. Den enögde Oden, den mäktigaste och visaste guden. Han och Frigg har sex söner och en dotter. Bor i Asgård där han i Valhall tar emot hälften av de fallna krigarna. Oden skapade med sina bröder världen och de första människorna. Oden är väldigt trollerikunnig. Han är Bors son. Oden betyder "den rasande". och mista inte Tyr och Tor för varandra eftersom Tyr är Odens ena son och Tor är åskguden... ASATRON! inge mellan slag... och asatron är lika dålig som alla andra, i kristendom måste man gå till kyrkan om man ska be om förlåtelse för man mördat någon, inom asatron kommer man till valhall (paradiset) om man mördar någon, specielt om man dör i strid... passar mig bätre på så vis j*vla Besservisser! vem hade rätt?! du är ÄGD! Nej från början hette han Odin. När han kom till sverige så började alla kalla han Oden.. Odin är det rätta namnet. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 26 December 2004 Rapport Dela Skrivet 26 December 2004 (0013 @ 26/12-2004 12:28:27) (Apoca @ 26/12-2004 00:49:43) Han heter Odin och inte Oden >_> Asa tron suger... man måste offra massa saker... samma sak gäller Rommerska och Grekiska... helt värdelöst Oden!! odin heter det på norska, och vad jag vet så lever vi inte i norge? Allfadern. Den enögde Oden, den mäktigaste och visaste guden. Han och Frigg har sex söner och en dotter. Bor i Asgård där han i Valhall tar emot hälften av de fallna krigarna. Oden skapade med sina bröder världen och de första människorna. Oden är väldigt trollerikunnig. Han är Bors son. Oden betyder "den rasande". och mista inte Tyr och Tor för varandra eftersom Tyr är Odens ena son och Tor är åskguden... ASATRON! inge mellan slag... och asatron är lika dålig som alla andra, i kristendom måste man gå till kyrkan om man ska be om förlåtelse för man mördat någon, inom asatron kommer man till valhall (paradiset) om man mördar någon, specielt om man dör i strid... passar mig bätre på så vis j*vla Besservisser! vem hade rätt?! du är ÄGD! Nej från början hette han Odin. När han kom till sverige så började alla kalla han Oden.. Odin är det rätta namnet. du verkar ha spelat för mycket AoM, han heter ODEN !! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 26 December 2004 Rapport Dela Skrivet 26 December 2004 nej -.- Odin heter han egentligen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 26 December 2004 Rapport Dela Skrivet 26 December 2004 (Apoca @ 26/12-2004 00:52:53) Hur vet du att det är påhitt man kan inte bara säga så tänk om du har fel :angry: ja då lär jag märka det när jag dör om jag har fel, eftersom gud inte bryr sig om oss när vi lever... så därför eftersom jag redan "syndat" så kan jag fortsätta med det eftersom jag lär ju inte hamna i h*lvetet mer än vad jag redan gör... nästa gång någon människa gör en ny tro då hoppas jag den kommer likna asatron! coola namn som oden, tor, freja, inte "jesus" och "gud" "jungfur maria" f*n mesiga namn... Du alla får tro på vad man vill men man ska inte snacka skit om Gud . Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 26 December 2004 Rapport Dela Skrivet 26 December 2004 nej -.- Odin heter han egentligen. ODEN! odin engelska tolkningen och norska orden för för oden, men när man skriver runor så skriver man ODEN Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 26 December 2004 Rapport Dela Skrivet 26 December 2004 (redigerat) 0012: Gud är inte särskilt snäll, om han gör så att vissa människor har det förjävligt och vissa jättebra. Han låter även lidande, död och krig fortsätta som vanligt. Inte särskilt shysst.... Xade: Spelar det nån roll om Gud har en sak mellan benen eller tuttar och trekant? Apoca: Ska man taga en religion till sej bara för att gudarna har coola namn? Odin och Oden är olika gudar. Redigerat 26 December 2004 av Jellyfish Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 26 December 2004 Rapport Dela Skrivet 26 December 2004 vi är ganska off- topic nu.... detta skulle nog passa bättre in i min relegions tråd... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 26 December 2004 Rapport Dela Skrivet 26 December 2004 Apoca: Ska man taga en religion till sej bara för att gudarna har coola namn? fortfarandeodin engelska tolkningen och norska orden för för oden nej, men det kan hjälpa... och idagens läge så tror jag asatron skulle passa världens befolkning mest, fast om man skiter i offra människor varje år och hänga dom i trän så passar den bra.... förutom också att om man dör för sitt land/by så kommer man till valhall Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 27 December 2004 Rapport Dela Skrivet 27 December 2004 (0012 @ 26/12-2004 17:48:35) (Apoca @ 26/12-2004 00:52:53) Hur vet du att det är påhitt man kan inte bara säga så tänk om du har fel :angry: ja då lär jag märka det när jag dör om jag har fel, eftersom gud inte bryr sig om oss när vi lever... så därför eftersom jag redan "syndat" så kan jag fortsätta med det eftersom jag lär ju inte hamna i h*lvetet mer än vad jag redan gör... nästa gång någon människa gör en ny tro då hoppas jag den kommer likna asatron! coola namn som oden, tor, freja, inte "jesus" och "gud" "jungfur maria" f*n mesiga namn... Du alla får tro på vad man vill men man ska inte snacka skit om Gud . Exakt, man ska inte snacka skit om Gud! 0012: Du är muslim va? Men du tror väl på samma Gud som jag? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 27 December 2004 Rapport Dela Skrivet 27 December 2004 jag hade för mej att muslimer tror på Allah ( kanske är samma) och att de har en helt annan religion.... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 27 December 2004 Rapport Dela Skrivet 27 December 2004 Kristna, Judar och Muslimer tror på samma Gud, men tolkar honom på olika sätt.. Själv tycker jag den kristna tolkningen äger! de jag hatar mest är att folk säger att gud inte finns, för det gör han Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 28 December 2004 Rapport Dela Skrivet 28 December 2004 Kristna, Judar och Muslimer tror på samma Gud, men tolkar honom på olika sätt.. Själv tycker jag den kristna tolkningen äger! de jag hatar mest är att folk säger att gud inte finns, för det gör han Hur kan du veta? (Nu kommer han svara: Hur kan du veta att han inte finns, men nu vill jag ha svar på min fråga först. Annars brukar ju Xades teknik vara att ignorera det han inte kan svara på.) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg