Hoppa till innehåll

The Official Usa-election Thread!


Ytterman
 Dela

Rekommendera inlägg

(Guggo @ 22/12-2004 11:12:28)

Vi har en spar gris vad man än man kallar jag lägger typ hela tiden en tjugo lapp efter typ 1 månad skickar vi det till Rädda barnen.

Det är bra, 0012. Det tystar ju ens dåliga samvete, men hjälper knappast något särskilt. Men det är en fin soledarisk gäst.

Vi i väst är ju så snälla med alla våra galor för att hjälpa de i Afrika. Ja, vi är så snälla att vi kan skänka en hundring. Då sover man så gott på natten. Vad som inte kommer till skallen på många är att det är vi som har sugit ut Afrika. Och vi vrider än idag om den nästan uttorkade trasan för att få ut någon liten mer droppe. Men vi är ju så snälla och skänker de en hundring...

jag får känslan av att du var lite ironisk nu.... men jag kan ju ha fel...

Tror du det? ;) Om du menar det med Vi i väst/Afrika så har du fattat saken rätt... Redigerat av Jellyfish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 931
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

det känns som du inte alls tycker vi i väst är speciellt snälla osom skänker en hundring....

Hundralappen gör att vi sover gott, mer gör den knappast. Vi ger dom hjälp till självhjälp - ja. Men det spelar ju kappast någon roll när vi aldrig kommer köpa deras produkter, eller när Afrika är så gott som utsuget (av västvärlden) på naturrersurses.

Afrika är ett tregiskt exempel på hur egoistiska människor är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ibland tar jag hälften av min vecko peng för att skicka till de fattiga länderna.Min släkt i Irak .Vi skickar till afrika och till Sydamerika.Ibland asien .

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är iförsig tanken som räknas när man skickar ner pengarna, men 100 spän är ungefär vad det kostar att skicka pengarna om man räknar med dom som arbetar med att få pengarna ner ditt... och varför skicka pengar ner ditt när det finns folk i sverige som också behöver pengar? och om afrika går åt h*lvete så drabbar det inte oss, men om sverige går åt h*lvete så drabbas vi...

 

 

varför kan inte alla bara gå och dö så blir allt bätre? det är det ultimata svaret på frågan om hur vi ska göra med allt, dö... och vi är ju bra på det, eller iallfall fixa så andra dör...iallfall skulle 5 miljarder behöva dö för att vi ska slippa läsa i tidningarna om hungernöd, eller att folk dödar andra, och vad kronprinsesan gör när hon som vilken annan människa gör när dom bli fulla...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...