Hoppa till innehåll

The Official Usa-election Thread!


Ytterman
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 931
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nu är det så att det är skillnad.

 

Nazism, att underordna folk efter ras.

Kommunism - klasslöst samhälle. Förknippa ej massmord (Hej Stalin) med kommunism då det inte har något med saken att göra.

 

 

För övrigt ber jag er googla lite och läsa in er om ideologierna då det där knappast innefattar allt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Nazizmen går ut på att dela in folk i olika bra grupper, beroende på vilken ras man har. Den går även ut på att man ska utrota vissa raser - mord. Endast den rena rasen ska få finnas.

Kommunisterna (jag, mfl) vill som Dannie sa ha ett klasslöst samhälle. Ingen ska stå över någon annan. Man ska jobba flitigt för folket, inte för att betala någon moderatjävels pool.

Vilket tycker du låter sundast, Guggo?

Redigerat av Jellyfish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Precis. Nazizmen går ut på att dela in folk i olika bra grupper, beroende på vilken ras man har. Den går även ut på att man ska utrota vissa raser - mord. Endast den rena rasen ska få finnas.

Kommunisterna (jag, mfl) vill som Dannie sa ha ett klasslöst samhälle. Ingen ska stå över någon annan. Man ska jobba flitigt för folket, inte för att betala någon moderatjävels pool.

Vilket tycker du låter sundast, Guggo?

inte för att vara taskig men det är såna sopm du som förstör sverige, självklart ska det vara en över klass som är bättre än resten av ffolket, dit hör jag :kung:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo: Jag förstår inte hur du resonerar när du säger att båda ideologierna är "lika dåliga."

 

Xade: Hur skulle de förstöra menar du? Dessutom, varför skulle överklassen vare bättre? Kom med argument tack.

Redigerat av Dannie
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nazism är ju puckast av alla sätt man kan styra ett land på, sedan inte långt ifrån kommer kommunism, det är en dröm, att alla ovasätt vilket jobb du har, även fast du jobbar som exempel doktor ska du tjärna lika mycket som en städare, det kallar jag förnedring och ett dröm tanke sätt, ett land skulle inte kunnas styra på det sättet för då skulle vissa job sluta existera eftersom dom var för jobbiga och det fans andra jobb för samma lön som är lättare, och om jag startar ett eget företag och det går skit bra men jag sliter som ett djur med det så får jag inte så mycket som jag skulle vilja ha... och jag betalar gärna pengar till andras polar, så länge klass systemet fungerar så är det bra...

 

Xade: överklassen? jo men in my ass...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guggo: Jag förstår inte hur du resonerar när du säger att båda ideologierna är "lika dåliga."

 

Xade: Hur skulle de förstöra menar du? Dessutom, varför skulle överklassen vare bättre? Kom med argument tack.

jag tyckrer att både nazismen och kommunisen är nästan lika dåliga (kommunismen är lite bättre ) men båda tycker jag är dåliga.....
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det är dåligt att Nazisterna får ha egena demostrationer det borde vara olagligt. Jag såg en pogram på tv för ett tag sedan där det handlade om en invandrartjej som ville bli rappare, hon var med och rappade på en demostation mot nazismen och rasismen. Dom som var i mot fick bara demostrera från tolv till ett medans nazisterna som oxå skulle demostrera fick göra det hur länge dom ville nästan. Det tycker jag e dåligt av Sverige att tillåta det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Xade: Om inte vi i arbetarklassen skulle jobba skiten av oss varje dag, så skulle inte du kunna sitta på du och din släkt kunna sitta där på sina feta arslen och pimpla vin.

http://www.erzwiss.uni-hamburg.de/Personal/Lohmann/Materialien/capyr.jpg

Fyfan, att det ska behöva funka så här. Men visst är pyramiden rättså klockren? Det är ju på detta vidriga sätt som samhället styrs och fungerar.

Apoca: I ett kommunistiskt samhälle ska all utbildning vara gratis, vilket gör att du kan få vilket jobb du vill och har intresse i. Då spelar det ingen roll var din släkt kommer ifrån, du kan ändå bli läkare eller vad du vill. Och i ett kommunistiskt samhälle så skulle det inte fungera om du startade ett eget företag, då allt ska ägas av folket (annars funkar det inte).

 

Knyt nu näven och klå upp de rika, kamrater!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den bilden finns i vår historie bok..... världen skulle inte fungera utan rika, vi finns bara inse det.

 

ex om sverige blir kommunistiskt, och så får nån för sig att startra ett företag som heter volvo, det blir en succé och han tjänar mycket pengar, därmed blir han rik, ska han bara elda upp alla sina pengar då och bara behålla så mycket som han behöver för att leva, ingen skulle välja att fortsätta vara fattig, när man kan bli rik....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den bilden finns i vår historie bok..... världen skulle inte fungera utan rika, vi finns bara inse det.

 

ex om sverige blir kommunistiskt, och så får nån för sig att startra ett företag som heter volvo, det blir en succé och han tjänar mycket pengar, därmed blir han rik, ska han bara elda upp alla sina pengar då och bara behålla så mycket som han behöver för att leva, ingen skulle välja att fortsätta vara fattig, när man kan bli rik....

Pengarna skulle fördelas lika över folket, och företaget skulle tillfalla folket. Alla får det lika bra, ingen badar i pool och ingen bor på gatan. Alla har det bra helt enkelt, med en social trygghet.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...