Hoppa till innehåll

The Official Usa-election Thread!


Ytterman

Rekommendera inlägg

  • Svar 931
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag säger väl samma sak en gång till alla är så jäkla tröga.

 

Det är ju inte bara Bush som styr U.S.A han var ju inte ensam om att säga nu drar vi ner till Irak och dödar lite. Det är ju fler som jobbar för honom och tog ett beslut med honom så han är ju inte "den stora boven". Men visst han hade en del i det hela!

 

Vad gäller Hitler, så var inte heller han ensam om att bestäma allt (jag försöker inte predika för Hitler, själv tycker jag att han var jordens avskum) Det var många fler som bestämde saker och sedan gick med det till Hitler och han såg till att det blev av. Det var hemsk att han dödade alla som han gjorde, men om man ser till fakta så kanske Sverige inte hade varit ett fritt land idag om inte Hitler hade gjort som han gjorde. Och för tyskarna var han ju jätte bra för att han hjälpte tyskarna på fötter igen och under hans styre blev landet rikare. Säg inte att jag är nazizt för då tar ni fel, men man ska se saker ur flera perspektiv och inte inrikta sig på en ska som t.ex.

 

Bush är "den stora hemska mördaren" som bara dödar folk.

Samma sak gäller med alla andra i historien som har gjort olika saker.

 

Så nu fick jag ur mig det.... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag säger väl samma sak en gång till alla är så jäkla tröga.

 

Det är ju inte bara Bush som styr U.S.A han var ju inte ensam om att säga nu drar vi ner till Irak och dödar lite. Det är ju fler som jobbar för honom och tog ett beslut med honom så han är ju inte "den stora boven". Men visst han hade en del i det hela!

 

Vad gäller Hitler, så var inte heller han ensam om att bestäma allt (jag försöker inte predika för Hitler, själv tycker jag att han var jordens avskum) Det var många fler som bestämde saker och sedan gick med det till Hitler och han såg till att det blev av. Det var hemsk att han dödade alla som han gjorde, men om man ser till fakta så kanske Sverige inte hade varit ett fritt land idag om inte Hitler hade gjort som han gjorde. Och för tyskarna var han ju jätte bra för att han hjälpte tyskarna på fötter igen och under hans styre blev landet rikare. Säg inte att jag är nazizt för då tar ni fel, men man ska se saker ur flera perspektiv och inte inrikta sig på en ska som t.ex.

 

Bush är "den stora hemska mördaren" som bara dödar folk.

Samma sak gäller med alla andra i historien som har gjort olika saker.

 

Så nu fick jag ur mig det.... :blink:

Som sagt - Presidenten har alltid sista ordet i krigsfrågor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad gäller Hitler, så var inte heller han ensam om att bestäma allt (jag försöker inte predika för Hitler, själv tycker jag att han var jordens avskum) Det var många fler som bestämde saker och sedan gick med det till Hitler och han såg till att det blev av. Det var hemsk att han dödade alla som han gjorde, men om man ser till fakta så kanske Sverige inte hade varit ett fritt land idag om inte Hitler hade gjort som han gjorde. Och för tyskarna var han ju jätte bra för att han hjälpte tyskarna på fötter igen och under hans styre blev landet rikare. Säg inte att jag är nazizt för då tar ni fel, men man ska se saker ur flera perspektiv och inte inrikta sig på en ska som t.ex.

äntligen någon med samma sätt att se hitler på... och bush och hans lilla kristna sekt är som styr, men utan att presidenten beviljar militära aktioner så får dom inte hända enligt någon lag i amerika
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Krystal det är han som har beslutit att det skulle bli krig sen var det många andra som gick på¨det och alla är idioter.Han har tillomed gjort så att hans soldater är döda och det är rätt åt han.Men han visar aldrig känslor han tänker bara på mord och mord ! och oljan som inte han ska ha därför irak delar ut oljan till alla arabiska länder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

0012: jag tror inte att han går runt och tänker, mörda, mörda,mörda hela dagarna.

 

Jag pratar inte för någon, för alla människor är idioter några är bara en aningen större idioter än andra som t.ex. Hitler och Bush!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur ni kan jämföra Bush och Hitler. Hitler dödade personer med mening och han ville ju döda alla judar i hela värden det var ju hans "plan" och att ta över världen medan Bush har dödat irakier av andra avsikter som tex att han trode att det fanns massförstörelsevapen och att Saddam Hussain var farlig.

Jag säger inte att Bushs beslut var rätt men man kan inte gämföra honom med Hitler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur ni kan jämföra Bush och Hitler. Hitler dödade personer med mening och han ville ju döda alla judar i hela värden det var ju hans "plan" och att ta över världen medan Bush har dödat irakier av andra avsikter som tex att han trode att det fanns massförstörelsevapen och att Saddam Hussain var farlig.

Jag säger inte att Bushs beslut var rätt men man kan inte gämföra honom med Hitler.

Under en mandatperiod har Bush lyckats ha ihjäl ca 120 000 människor. Rätt bra jobb, en liten Hitler jr.

Att attackera ett land utan några som helst bevis, ja han "trodde" att det fanns massförstörelsevapen, ska man attackera ett land för att man TROR någonting. En person som gör något sånt är jag berredd att kalla för en Hitler.

Dessutom - vill inte USA/Bush ta över världen tycker du? Han attackerar ju alla sina motpolar, och gör sej säker på att bara han har massförstörelsevapen (varför ska han ha rätten, medans tex Irak inte får ha några?).

Och - om vi går tillbaka till Hitler liknelsen - han manipulerar sitt folk. Lurar i Amerikanerna att de får terrorhot från Irak (fast några sådana aldrig har kommit, har det senare avslöjats), han använder folkets rädsla som en manipulativ kraft att styra dem. Var ska folket vända sej när de är rädda - jo - Presidenten. Då står de bakom alla hans beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...