Guggo Skrivet 19 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2005 (0013 @ 19/01-2005 18:17:09) (Jellyfish @ 19/01-2005 15:24:29) bara ytan? så det finns mer skit? Snarare att Marx är författare, det är inte jag. Han förklarar mycket bättre. Köp, låna eller stjäl den. Läs den och bli kommunister, inse kapitalismens förtryck. Ni som inte har gjort det kan knappast debbatera objektivt som tex Guggo, som inte är alls påläst. varför skulle jag bli kommunist för? :huh: Finns ingen anledning till det... Man ändrar inte heller uppfattning bara för en liten bok som man kan använda till något bättre som typ elda upp den eller använda som dasspapper Bra sagt 0013 ! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
andennn Skrivet 19 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2005 BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUSH Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 20 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2005 (Guggo @ 19/01-2005 16:35:02) (Jellyfish @ 19/01-2005 15:24:29) bara ytan? så det finns mer skit? Snarare att Marx är författare, det är inte jag. Han förklarar mycket bättre. Köp, låna eller stjäl den. Läs den och bli kommunister, inse kapitalismens förtryck. Ni som inte har gjort det kan knappast debbatera objektivt som tex Guggo, som inte är alls påläst. hur menar du "debbatera objekivt", menar du att man debatterar utan att ta någons parti och vara helt neutral (tex som nyheterna) och bara framställa fakta inte värderingar? om det nu är det du menar så gör inte du det heller utan ser allt från kommunismens synvinkel.... (såg att skolans biblotek inte hade kommunistiska manifestet, men de hade kapitalet) När du inte har läst kommunismens grundtankar, så kan du knappast döma ut den. Att debbatera objektivt behöver inte betyda att man är neutral. 0013: Nej, jag var kommunist långt innan jag läst hela Marx bok, så det var inte den som gjorde att jag blev det. Men precis som en del kristna är kristna trots att de aldrig läst bibeln, och sen läser bibeln så kan det öppna upp ännu mera för dem (eller att de inser att kristendomen suger rumpa o lägger ner det), precis likadant kan Marx manifest öppna upp en vidare värld. Men uttala er inget förrns ni har läst den. Och ja, jag har läst liberalismens böcker och så. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 20 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2005 Apoca: Bra sagt! :lol: Jellyfish: Man behöver inte vara påläst för att fatta vad det är för struntprat man har råkat ut för! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 20 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2005 På något sätt tycker jag det är rätt som händer nere i Irak. Ingen irakie kan någonsin styra det landet själv i nuläget, och kommer troligen aldrig att kunna. Inte ens nån svettig amerikan. Ingen. Om amerikanerna plötsligt skulle sticka skulle det väl bara hände mer våldsamma saker. Stanna där och lugna ner läget, även om det inte går.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 20 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2005 På något sätt tycker jag det är rätt som händer nere i Irak. Ingen irakie kan någonsin styra det landet själv i nuläget, och kommer troligen aldrig att kunna. Inte ens nån svettig amerikan. Ingen. Om amerikanerna plötsligt skulle sticka skulle det väl bara hände mer våldsamma saker. Stanna där och lugna ner läget, även om det inte går.. Ja visst är läget lugnt? Det är ju bilbomber och liknande varenda j*vla dag. USA har gjort en tabbe.Du har kanske rätt i att ingen kan styra landet, då USA har fuckat upp det så mycket det går. Selene: Men eftersom ni inte heller vet vad det innebär, ska ni heller inte uttala er. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 21 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2005 Jag sa inte att läget var lungt, men om inte USA skulle kommit dit, hur skulle det sett ut då ? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 21 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2005 Jag sa inte att läget var lungt, men om inte USA skulle kommit dit, hur skulle det sett ut då ? Ja, åtminstånde skulle folken ha haft sina hem kvar. Och upproret mot Saddam hade fortsatt, det var mer upprorsmän o kvinnor än någonsin i Irak vid USA:s intåg. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 21 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2005 Okej, okej, USA har väl förstort 'lite' granna där då, men jag tror inte att det skulle varit speciellt mycket lugnare om Irak skulle fått "fixa" till det själva. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 21 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2005 Okej, okej, USA har väl förstort 'lite' granna där då, men jag tror inte att det skulle varit speciellt mycket lugnare om Irak skulle fått "fixa" till det själva. Fixa vad? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 23 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2005 Och du tror att dem förstört lite granna dem har förstört himla mycket .HATA USA ! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst 0012 Skrivet 23 Januari 2005 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2005 (Guggo @ 14/01-2005 18:54:23) stör mig på att bush ska göra så mycket elaka saker i en helt annan världsdel.det är nästan lika dant som om persson fick för sig att bomba afrika för att han tror att dom snacka skit om norge.bara för att usa är populärt så är inte deras president en värdspolis.det är iallafall vad jag tycker..... sluta hacka på Bush han gjorde vad han måste, även om det inte bara var han....ö. Bush är en j*vla ÅSNA fattar du inte ! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg