Hoppa till innehåll

Konfirmation?

Gäst Spirtual

Rekommendera inlägg

• Svar 33
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst lubb_lisa

Nej, ja gjorde inte det, om ja skulle gjort det skulle det bara vart för presenterna...

och det känns lite fel att "tvinga" sin släkt att köpa en massa saker till en..Verkade ganska tråkigt också.. att be böner hela dagarna.. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte?

Jag är redan konfad, var först 2 veckor en sommar på förkonfa, sen ett par träffar över en helg, sommaren efter var jag där 4 veckor, och sen konfirmerades vi och nu kommer vi ha en träff till i vår, sen får man anordna själv.

Och grejen är inte att lyssna på en gubbe som snackar om saker man inte fattar, stå inför en massa människor och bekräfta något som man inte bryr sig om och sen få en massa pengar för att man "stått ut" med att konfas.

Är det så man tänker ska man inte konfirmera sig.

Konfirmering är en bekräftelse av sin kristna tro, och för att lära sig mer om det.

Inget annat.

Är man inte kristen tycker jag logiskt sett inte att man ska delta i en kristen händelse, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte?

Jag är redan konfad, var först 2 veckor en sommar på förkonfa, sen ett par träffar över en helg, sommaren efter var jag där 4 veckor, och sen konfirmerades vi och nu kommer vi ha en träff till i vår, sen får man anordna själv.

Och grejen är inte att lyssna på en gubbe som snackar om saker man inte fattar, stå inför en massa människor och bekräfta något som man inte bryr sig om och sen få en massa pengar för att man "stått ut" med att konfas.

Är det så man tänker ska man inte konfirmera sig.

Konfirmering är en bekräftelse av sin kristna tro, och för att lära sig mer om det.

Inget annat.

Är man inte kristen tycker jag logiskt sett inte att man ska delta i en kristen händelse, eller?

Nej, självklart ska man inte konfirmera sig om man inte är kristen. Därför har inte jag konfirmerat mig. Jag tycker inte heller att man ska döpa sina barn eller gifta sig i kyrkan om man inte är kristen. Jag tycker överhuvudtaget inte att man ska vara medlem i svenska kyrkan om man inte är kristen. Men många är det ändå och konfirmerar sig, döper sina barn och gifter sig i kyrkan. Fastän de inte är kristna. De ser det som en tradition. Men för mig handlar kyrkomedlemsskap osv. om tro och inte om tradition.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...