Gäst Spirtual Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 Har ni/ska ni konfirmerat/konfirmera er? Jag håller på just nu med min konfirmation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 Nej... Gilalr itne stå framför massa personer Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zvamp_master Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 Nej... Gilalr itne stå framför massa personer Samma här!jag hatar att så där framme och gjöra en massa saker! Jag tänker INTE gjöra det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst lubb_lisa Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 Nej, ja gjorde inte det, om ja skulle gjort det skulle det bara vart för presenterna... och det känns lite fel att "tvinga" sin släkt att köpa en massa saker till en..Verkade ganska tråkigt också.. att be böner hela dagarna.. :cry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Schassen Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 jag tror brydde mig inte om att göa det för jag tyckte att skolan var viktigare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 Har ni/ska ni konfirmerat/konfirmera er? Jag håller på just nu med min konfirmation. Min syster hållar på...Hon ska va i kyrkan kolckan 4 på julafton! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Selene Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 Never in my life!!!!!!!!!!!!!!!!! :blink: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 Varför inte? Jag är redan konfad, var först 2 veckor en sommar på förkonfa, sen ett par träffar över en helg, sommaren efter var jag där 4 veckor, och sen konfirmerades vi och nu kommer vi ha en träff till i vår, sen får man anordna själv. Och grejen är inte att lyssna på en gubbe som snackar om saker man inte fattar, stå inför en massa människor och bekräfta något som man inte bryr sig om och sen få en massa pengar för att man "stått ut" med att konfas. Är det så man tänker ska man inte konfirmera sig. Konfirmering är en bekräftelse av sin kristna tro, och för att lära sig mer om det. Inget annat. Är man inte kristen tycker jag logiskt sett inte att man ska delta i en kristen händelse, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arwen Undomiel Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 Varför inte? Jag är redan konfad, var först 2 veckor en sommar på förkonfa, sen ett par träffar över en helg, sommaren efter var jag där 4 veckor, och sen konfirmerades vi och nu kommer vi ha en träff till i vår, sen får man anordna själv. Och grejen är inte att lyssna på en gubbe som snackar om saker man inte fattar, stå inför en massa människor och bekräfta något som man inte bryr sig om och sen få en massa pengar för att man "stått ut" med att konfas. Är det så man tänker ska man inte konfirmera sig. Konfirmering är en bekräftelse av sin kristna tro, och för att lära sig mer om det. Inget annat. Är man inte kristen tycker jag logiskt sett inte att man ska delta i en kristen händelse, eller? Nej, självklart ska man inte konfirmera sig om man inte är kristen. Därför har inte jag konfirmerat mig. Jag tycker inte heller att man ska döpa sina barn eller gifta sig i kyrkan om man inte är kristen. Jag tycker överhuvudtaget inte att man ska vara medlem i svenska kyrkan om man inte är kristen. Men många är det ändå och konfirmerar sig, döper sina barn och gifter sig i kyrkan. Fastän de inte är kristna. De ser det som en tradition. Men för mig handlar kyrkomedlemsskap osv. om tro och inte om tradition. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 man ska itne fira jul och påsk och sånt heller... Men vissa gör det för att det är tradition *host* NesseN *host* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nirvana freak Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 Jag tror jag ska konfirmera mig :unsure: man får lära sig självförsvar också Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kassler Skrivet 1 Oktober 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Oktober 2004 Jag tror jag ska konfirmera mig :unsure: man får lära sig självförsvar också hahaha varför skulle man få det? :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.