Hoppa till innehåll

Nu Är Det Jul Igen


The Moose

Rekommendera inlägg

  • Svar 990
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Då blir det så att man blir påmind om ett behov man har. Om man inte skulle blivit det skulle man inte haft behovet. Så att göra på det sättet leder bara till att man köper saker som man annars inte behöver ser jag det som.

Det kan ha funnits saker som jag velat ha under året, men eftersom jag glömt bort dem finns det inget jag saknar liksom. Jag är nöjd med hur jag har det nu, bra för mina personliga ekonomi till exempel.

Fast om du kommer på en sak du vill ha så har du ju ett behov även fast du väljer att förtrycka det. Och när du säger att du glömmer sakerna och därför känner att det var onödiga saker, så kommer du troligtvis efter ett tag komma på samma sak igen, alla har behov av prylar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast om du kommer på en sak du vill ha så har du ju ett behov även fast du väljer att förtrycka det. Och när du säger att du glömmer sakerna och därför känner att det var onödiga saker, så kommer du troligtvis efter ett tag komma på samma sak igen, alla har behov av prylar.

Mitt behov är uppfyllt som sagt. Om jag upptäcker ett nytt behov så försöker jag uppfylla det oavsett om det är julafton eller inte.

 

 

Är det bara jag som inte önskar mig något? Jag känner att mina materiella behov är uppfyllda.

Lucky you.

 

Om du ville uppnå min situation så tror jag det går att göra på ett eller annat sätt. Davve är också i min situation, och vi tänker på liknande sätt inom relaterade områden. Så om du är villig att ändra hur du ser och tänker kring saker och ting är det möjligt att bli av med en stor del av dina personliga fysiska behov. Att lära sig att vara nöjd med det man har kan man väl se det som.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast om du kommer på en sak du vill ha så har du ju ett behov även fast du väljer att förtrycka det. Och när du säger att du glömmer sakerna och därför känner att det var onödiga saker, så kommer du troligtvis efter ett tag komma på samma sak igen, alla har behov av prylar.

Det finns en orsak till att man glömmer av saker - de var inte så jävla viktiga.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt behov är uppfyllt som sagt. Om jag upptäcker ett nytt behov så försöker jag uppfylla det oavsett om det är julafton eller inte.

Lucky you.

 

Om du ville uppnå min situation så tror jag det går att göra på ett eller annat sätt. Davve är också i min situation, och vi tänker på liknande sätt inom relaterade områden. Så om du är villig att ändra hur du ser och tänker kring saker och ting är det möjligt att bli av med en stor del av dina personliga fysiska behov. Att lära sig att vara nöjd med det man har kan man väl se det som.

Understood.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...