Hoppa till innehåll

Kommunism


Nain
 Dela

Rekommendera inlägg

Tänkte precis skapa en liknande tråd men istället får jag väll Bumpa denna :)

Kommunist = jävulens påfund? nej du.

Bara för att Josef stalin var lite korkad beyder inte det att idén är korkad.

Om Fredrik reinfeldt var en diktator skulle väll ändå moderat idén vara omtyckt?

 

Men Stalins idéer var inte kommunistiska. (inte om man frågar Jelly iaf XD )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 284
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Kommunismen är väl en fin ideologi, men tyvärr kan inte ett samhälle fungera med ett sådant styre.

 

Vill du att en städare ska få lika bra lön som en Polis, Läkare, Datatekniker?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DonkeN & tHHORd; Det finns ju självklart många nackdelar, som t.ex det DonkeN sade, men sen finns det väl andra positiva saker, men som sagt, det skulle inte funka.

 

Njä det vettefan. Man kan inte riktigt säga att det finns några possitiva saker då samhället inte skulle fungera. Arbetslösheten sjunker, javisst men sen så är det 20 gatusopar på samma gata också. Statistiskt sätt så är ju detta jättebra, men i verkligeheten så är det ju inte det. Nu påstår jag inte att det är det ideala kommunistiska samhället jag beskriver, men faktum är att så var det. Förklara vad man kan se posstivt i det, när samhället inte fungerar. Samhällsklyftorna ska försvinna, men frågan är hur man ska göra det och fortfarande ha ett jämnställt samhälle.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på hur man ser det, alla rika j*vlar kan ju tycka att idén är skit då dom inte skulle vara lika statusrika som innan.

Men för majoriteten av svenska folket "det orika" skulle den komunistiska ideologin vara bra.

Sedan är det klart att alla skulle bli fattigare om man var tvungen att jämna ut alla inkomster, men det är fortfarande en bra idé.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på hur man ser det, alla rika j*vlar kan ju tycka att idén är skit då dom inte skulle vara lika statusrika som innan.

Men för majoriteten av svenska folket "det orika" skulle den komunistiska ideologin vara bra.

Sedan är det klart att alla skulle bli fattigare om man var tvungen att jämna ut alla inkomster, men det är fortfarande en bra idé.

 

Det var det dummaste jag någonsin har hört. Hur kan det vara bra för majoriteten av det svenska folket att ha ett samhälle som inte fungerar, förklara gärna, för det är för mig ett mysterium. Hur tror du t.ex att produkter kommer utvecklas? Hur tror du att det kommer gå med konkurrens. Vad är det för vinning med att utveckla och konstruera ferraribilar istället för skodabilar? Varför ska man t.ex utveckla internet överhuvudtaget, vad tjänar man på det? Vad tjänar man på att uppfinna och utveckla nya produkter? Varför ska man ens jobba? Ska alla jobba? Hur går det för alla som inte kan jobba, lämnas dom utanför samhället eller kommer man betala skatt? Om man nu ska betala skatt, till vem ska man betala den?

 

Som sagt, förklara gärna vad som skulle vara bra..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående hur det skulle vara bra för majoriteten att sverige inte fungerar, är det hur du ser på komunismen.

Jag ser moderaternas ideologi som idiotisk, men du ser folket har valt dom.

Norge (?) styrs av en komunistisk makt (vänstern) och har gjort det ett bra tag det fungerar bättre där än i sverige tillmestadels.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Kuba, Kina och såna länder är inte lika fria som andra länder. Varför? Det är helt enkelt kommunistisktstyre!

Fusion, sorry. Trodde du skrev, varför skulle det inte fungera med kommunistiskt styre.

Redigerat av DonKeN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...