Hoppa till innehåll

Kommunism


Nain
 Dela

Rekommendera inlägg

jag sa inte att jag tycker att vi ska leva efter djungelns lag. jag sa att det är så det är.

 

att starkaste överlever betyder inte att man ska ha total anarki. om man vill bekämpa brottsligheten så är det ok. om man vill minska miljöförstöringen så är det ok. om man vill gå ner i vikt så är det ok. men man ska inte bli tvingad att ge bort till sina pengar till en drogmissbrukare eller en som är fattig. man måste få välja själv vad man vill och inte vill.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 284
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Kommunismen är väl en fin ideologi, men tyvärr kan inte ett samhälle fungera med ett sådant styre.

 

Varför ska staten ta hand om en firma som en lycklig person har lyckats och skapa den? Ärligt talat, det är lätt för kommunister som leder vänsterpartiet. Alla ska få ha det bra, men medans dem får mycket pengar så är det lätt och säga. Sen så ljuger dem helt plötsligt. Företag ska inte säljas åt staten! Man får utveckla sitt företag hur man vill!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

In med bögar och utlänningar.... Varför om man får fråga? Är det det som kommunismen handlar om. Ha så udda folk som möjligt?

Nej ut med komunister, bögar och invandrare från vårat vackra land. Bevara Nordern!!

 

Jag hade väl kanske lite sarkasm i mitt inlägg? Men faktum är att det är bara bra om det kommer hit mer. Så att vi kan visa rasisterna och Oden att dom vill vi inte ha här. Far åt h*lvete, rassar!

Jag citerar detta geni Jellyfish, som måste vara min idol!

Allt ovanstående är det jag har att säga till er skeptiker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag sa inte att jag tycker att vi ska leva efter djungelns lag. jag sa att det är så det är.

 

det är inte omöjligt för en fattig person att bli rik/rikare. det är svårt för fattiga människor att jobba sig ur det. staten har väll inte rätt att ta dina pengar som du har kämpat för och ge dom till någon annan, det måste ändå vara ditt val eller hur?

och förresten, så är alla människor i grund och botten bara en djurart på planeten jorden bland många andra.

vad är det som säger att någon överhuvudtaget ska vara glad? vi människor har ingen makt att kringgå naturlagarna. kanske är det meningen att några ska vara fattiga och andra ska vara rika?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

In med bögar och utlänningar.... Varför om man får fråga? Är det det som kommunismen handlar om. Ha så udda folk som möjligt?

Nej ut med komunister, bögar och invandrare från vårat vackra land. Bevara Nordern!!

 

Jag hade väl kanske lite sarkasm i mitt inlägg? Men faktum är att det är bara bra om det kommer hit mer. Så att vi kan visa rasisterna och Oden att dom vill vi inte ha här. Far åt h*lvete, rassar!

 

Jag citerar detta geni Jellyfish, som måste vara min idol!

Allt ovanstående är det jag har att säga till er skeptiker.

Alla älskar vi Jelly ;D. Han har rätt på nååååågra små pukter (typ det om homosexuella). Resten är helt åt h*lvete. Särskilt det med monarkin.

 

Monarki gör dig fri ! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte skita i sitt ansvar. Man kan inte bara skylla på naturen. Man ska alltid göra sitt bästa för att göra världen bättre. Inte skylla på att man är maktlöst.

 

man ska få ansvar fast man inte vill? du tycker att man ska bli beodrad vad man ska göra och inte göra. du menar att vi inte har några alternativ eller att vi inte borde ha det. jag tycker det låter som diktatur.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Idén bakom kommunismen är god; rättvisa. Allmännyttan skall ägas gemensamt, för det gynnar bara en marginell grupp människor att ha privatägda aktiebolag. Ändå förstår jag inte varför jag är rojalist; överlag är jag (mp) och (v): de enda partier som öppet vill avskaffa monarkin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bästa sättet att få fattiga att få tjäna mer pengar är att skapa mer arbetskraft, och inte minska pengarna för de rika. Om man nu har gått en riktigt lång utbildning och blivit plastkirurg, så måste man bli belönad allt detta studerande. Det går inte att styra ett land genom att ta andras pengar. Visst, förmögenhetsskatt, varför inte?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...