Xade Skrivet 22 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 22 Mars 2005 Vem bryr sig om strålning? ÖVERDRIVET! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CiR3 Skrivet 27 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2005 tror ni att mobilstrålning är farligt? själv tror jag att det är lite överdrivet, men att det är farligt vid ovanligt stor användning. jag tänker inte precis på strålningen när jag köper ny mobil, bara att det ska vara under nåt SAR värde eller vad det nu heter. Vem f*n bryr sig igentligen Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 27 Mars 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2005 Mellanmjölk: jag utryckte mig lite luddigt, jag menade de som äger tobaksbolagen, inte de som säljer, men skrev lite fel i texten... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 27 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2005 Allt ger strålining, väggar, målarfärg, jorden, träden, luften. Allt. Människor, djur, hästar, datorer, mobiler, blommor, lådor. Allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jhonen Skrivet 29 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2005 Det där pratet om strålning är bara skitsnack. Det är samma som att man får cancer om man äter chips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thunder Dragon Skrivet 30 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2005 Hmm... om man vill kunna undvika strålning så måste man flytta in i en underjordisk bunker utan el... Läste en lista i en datortidning förut om saker som strålar, och de var: Trådlöst nätverk Datorskärmar CD-läsaren på datorn (lasern utstrålar en viss mängd strålning) El-sladdar (pga strömmen som går igenom dom) Proppskåpet (samma som ovan) Gatulyktor (som ovan) Hus (pga strömen som går igenom alla kablar + alla trådlösa nätverk) TV-apparater (samma som datorskärmar) Antennkablar Trådlösa Telefoner Bluetooth-saker Träd & Bommor (trot eller ej, vattnet i plantona får som att funka som mottagare för 3g signaler, radiosignaler.. etc) Parabolantenner Mobiltelefoner (DUH!) Radioapparater Plus en massa annat jag inte kommer ihåg... listan var iaf en hel sida lång Och vi får inte glömma alla 3G signaler och radiosignaler som går igenom luften... Och glöm inte att DS och PSP strålar när man kör trådlöst med varandra ;P Och ang. Handsfree'n, så e meningen delad om den... vissa forskare säger att handsfree elliminerar all strålning, medan vissa forskare säger att den leder strålningen direkt in till hjärnan. Personligen så bryr jag mig inte ett skvatt om allt de där "OMG!! STRÅLNING!! NUUH!!!" snacket, för om strålning skulle varit så farlig som forksarna säger, så skulle ju alla människor i alla storstäder dö pga all strålning som går genom luften från alla som babblar i mobilen hela dagarna... och träden i stårstäderna skulle väl vissna också för den delen.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Shark Skrivet 30 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2005 Det borde ju vara skadligt. Man sätter ju mobilen väldigt nära örat.. :unsure: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 13 April 2005 Rapport Dela Skrivet 13 April 2005 Det borde ju vara skadligt. Man sätter ju mobilen väldigt nära örat.. :unsure: men det gör man med vanliga telefoner med tror inte det är farligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.