Gäst sparky Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Jag gillar inte reklam kolla var dom lockar en till. Någon annan som har nått imot reklam. Dom bara luras om ni vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst abu Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 För jävligt det är bara ica-reklamerna som är bra men vi går aldig dit ^_^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Jag gillar faktiskt reklam. Läser alltid reklamen efter skolan, tv reklam är dock lite störigare. Jobbigt med avbryt i filmerna efter en kvart, men men.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Reklam är dåligt för att de typ "hjärntvättar" en. De får oss att köpa massa saker som vi inte behöver. Men på sätt och vis är den rolig, t.ex. icareklamerna. Så det är sådär med reklam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Spirtual Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Reklamen påverkar och riktar sig mest emot ungdomar eftersom ungdomar är mest påverksbara. Reklmaen lurar folk till att göra sk "impulsköp" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst volvotobben Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 hatar tv reklam efter en kvart i filmen blir det reklam Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Backspace Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Salzalada, Där sa du nåt vettigt! Dom vill upprepa varenda sak hela tiden, ICA reklamerna är bra (speciellt den där om att det blir billigare den 7 Mars) för dom har humor! Resten är bara massa "bla"! Det är så jobbigt när dom ska brryta när man kollar på en till exempel en långfilm, speciellt när dom avbryter med nyheter, då glömmer man bort vad som hänt! Och ännu värre är det för program som är 30 min som avbryts! JAG BLIR SÅ TRÖTT! =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dysfunction Skrivet 2 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2005 Alla reklamer går mer eller mindre efter AIDAS-standarden, eller det ni kallar "hjärntvätt". A - Attention [uppmärksamhet] I - Interest [intresse] D - Desire [Åtrå] A - Action [Handling] S - Satisfaction [Tillfredställelse] Tur att subliminala meddelanden är förbjudna annars hade det nog varit svårt att inte öppna plånboken och köpa allt som visas på reklamerna. ------------------------------------------------------------------ Gillar inte TV-reklamer mycket...MTV är ett perfekt exempel på hur det ser ut när en kanal har gått FÖR långt med det kommersiella. Kan knappt kolla på MTV...tar hellre Musicbox eller nån mindre känd musikkanal där de knapp har en enda reklam. Ska man kolla på filmer, finns det ju Canal+ och TV1000 som aldrig avbryter för reklam. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Pcplayer Skrivet 3 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2005 jag hatar när det är reklam mitt i en film hmmm..... men jag gillar när det kommer om spel men jag blir inte **hjärntvöttad** Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 3 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2005 Jo, du blir lite hjärntvättad, men bara lite. Jag blev hjärntvättad av en energidryck som liknade den där tjuren som säger "Red Bulls Ger Dig Vingar" så jag köpte en flak för 100 spänn men det hjälpte inte. Bara skräp. Då blev jag "hjärntvättad". Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
# 21 Skrivet 3 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2005 Jo, du blir lite hjärntvättad, men bara lite. Jag blev hjärntvättad av en energidryck som liknade den där tjuren som säger "Red Bulls Ger Dig Vingar" så jag köpte en flak för 100 spänn men det hjälpte inte. Bara skräp. Då blev jag "hjärntvättad". Det är faktiskt ganska sannolikt om man blandar med alkohol. http://theclubis.mine.nu/phpbb2/images/smiles/kaffe.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 3 Mars 2005 Rapport Dela Skrivet 3 Mars 2005 tv-reklam e det värsta som finns.. när man sitter och ser något intressant på tv och så kommer det en reklam..... (om det e på kvällen så e det alltid där jag somnar :zzz:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.