Hoppa till innehåll

Vad Tycker Ni Om Reklam


Gäst sparky
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 102
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Spirtual

Reklamen påverkar och riktar sig mest emot ungdomar eftersom ungdomar är mest påverksbara. Reklmaen lurar folk till att göra sk "impulsköp"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Salzalada, Där sa du nåt vettigt! Dom vill upprepa varenda sak hela tiden, ICA reklamerna är bra (speciellt den där om att det blir billigare den 7 Mars) för dom har humor! Resten är bara massa "bla"! Det är så jobbigt när dom ska brryta när man kollar på en till exempel en långfilm, speciellt när dom avbryter med nyheter, då glömmer man bort vad som hänt! Och ännu värre är det för program som är 30 min som avbryts! JAG BLIR SÅ TRÖTT! =(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla reklamer går mer eller mindre efter AIDAS-standarden, eller det ni kallar "hjärntvätt".

 

A - Attention [uppmärksamhet]

I - Interest [intresse]

D - Desire [Åtrå]

A - Action [Handling]

S - Satisfaction [Tillfredställelse]

 

Tur att subliminala meddelanden är förbjudna annars hade det nog varit svårt att inte öppna plånboken och köpa allt som visas på reklamerna.

 

------------------------------------------------------------------

 

Gillar inte TV-reklamer mycket...MTV är ett perfekt exempel på hur det ser ut när en kanal har gått FÖR långt med det kommersiella. Kan knappt kolla på MTV...tar hellre Musicbox eller nån mindre känd musikkanal där de knapp har en enda reklam.

 

Ska man kolla på filmer, finns det ju Canal+ och TV1000 som aldrig avbryter för reklam.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, du blir lite hjärntvättad, men bara lite. Jag blev hjärntvättad av en energidryck som liknade den där tjuren som säger "Red Bulls Ger Dig Vingar" så jag köpte en flak för 100 spänn men det hjälpte inte. Bara skräp. Då blev jag "hjärntvättad".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, du blir lite hjärntvättad, men bara lite. Jag blev hjärntvättad av  en energidryck som liknade den där tjuren som säger "Red Bulls Ger Dig Vingar" så jag köpte en flak för 100 spänn men det hjälpte inte. Bara skräp. Då blev jag "hjärntvättad".

 

Det är faktiskt ganska sannolikt om man blandar med alkohol. http://theclubis.mine.nu/phpbb2/images/smiles/kaffe.gif
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...