Hoppa till innehåll

Hårdare Straff


Oden
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 51
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Neger betyder Slav. Svenne är inte mer än ett slanguttryck för svensk.

 

Jo, det är sant, jag syftade på Blatte, som väl även är ett uttryck? Men jag undrar också vart dom fått det ifrån, svenne alltså. Svenne är ett smeknamn för sven. Min pappas kusin heter Sven-Olof och kan ju kallas för Svenne. och om nån svarting sa "öjj... svenne..." då skulle ju han bara typ "hur kan du veta vad jag heter?" eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo. Svenne vet jag inte vart det kommer ifrån, men det är ju inte lika hårt som Blatte. Vissa invandrare tar Blatte jävligt hårt. Andra bryr sig inte. Blatte betyder ungefär Utlänningsjävel. De kan inte hjälpa att dom har invandrat, därför blir ganska ofta sura. Det är vad jag tror. Vi kan egentligen inte heller hjälpa att vi är Svenskar, och därför har vi samma rätt att dampa loss när någon kallar oss det. Men vi som är ganska kritiska mot Sverige, kan ta det hårt. Medans andra endast tar det som en komplimang. Alltså, blatte och svenne kan vara ett skällsord. Blatte och svenne kan även vara en titel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte om invandrare som är kriminella. Om det skulle vara så (alltså bara ett exempel), att dom skulle köra ut alla invandrare, då skulle våldtäkterna, rånen m.m minska med hur många % som helst. Och liksom som ni säger är samhället för orättvist. Om en invandrare kommer fram och säger till mig: "j*vla svenne", och jag säger tillbaka "j*vla blatte" liksom är det då jag som är rasist?! Så anser dom det att vara. Det är ju för jä*ligt. Ska en invandrare bo här, ska han respektera landet, inte snacka skit om det, när vi har räddat honoms/hennes liv från krigen.

 

*Applåderar*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Straffen i Sverige är aldes för snälla.

Det hårdaste straffet, livstidsstraff, är ungefär 20 år. Men de flesta får nåd efter ungefär 10år. Att få livstidsstraff är dessutom inte det lättaste. Man måste vara skylldig till någon form av mord, grovt spionage eller gorvt sabotage.

Det är ungefär 130 personer som avtjänar livstidsstraff just nu.

 

För rån, tex knivrån där offret hotas och rånas behöver inte ens ge fängelse utan kanske endast leder till böter.

 

Jag tycker att dessa förbrytare borde spärras in. De flesta straffen borde bli i alla fall dubbelt så hårda som de är nu om inte ännu hårdare.

De svenska fängelserna borde inte vara något sorts hotell som det är nu. Folk komme till Sverige från andra länder bara för att begå brott för att de vill in i de svenska fängelserna.

Nej! De svenska fängelserna ska vara mer som de amerikanska.

 

Det behövs strängare domare tycker jag , men inte hårdare straff(Dödstraff tex.) men ibland kanske vissa blir "normala" igen efter ett 20 år fängelse-straff.

Fast dom amerikanska fängelsena är lite för hårda mot fångarna!

Fångvaktarna ska vara snälla och så om vi ska ha mer likt amerikanska fängelsen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det borde vara hårdare straff för folk under 18 oxå!

Här där jag bor var det två killar (ingen aning hur gamla dom är, men under 18) Som tände på en lada på 4h gården (för er som inte vet så är det som en bondgård som har mycket med djur)

Först brann det på Lördagen i höskullen, det var en mindre brand så den gick att släcka. Sedan i onsdags förra veckan tände dom på igen och den här gången brann hella ladan ner, tre geter, ca 30 kaniner, och sju marsvin fick sätta livet till bara för att ett par små pojkar ville ha kul.

Om nu polisen får tag i dem så får dom inte livstidsfängelse som en mördare borde får utan troligen blir dom skickade till ett behandlingshem och så får dom betala tillbaka en viss summa pengar.

men det tycker inte jag e ett straff, djur är ju oxå liv inget som finns här på jorden för att vi människor ska kunna använda dom hur som helst.

Och även om pojkarna var unga så var dom ju fullt medvetna om vad det var dom gjorde!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det borde vara hårdare straff för folk under 18 oxå!

Här där jag bor var det två killar (ingen aning hur gamla dom är, men under 18) Som tände på en lada på 4h gården (för er som inte vet så är det som en bondgård som har mycket med djur)

Först brann det på Lördagen i höskullen, det var en mindre brand så den gick att släcka. Sedan i onsdags förra veckan tände dom på igen och den här gången brann hella ladan ner, tre geter, ca 30 kaniner, och sju marsvin fick sätta livet till bara för att ett par små pojkar ville ha kul.

Om nu polisen får tag i dem så får dom inte livstidsfängelse som en mördare borde får utan troligen blir dom skickade till ett behandlingshem och så får dom betala tillbaka en viss summa pengar.

men det tycker inte jag e ett straff, djur är ju oxå liv inget som finns här på jorden för att vi människor ska kunna använda dom hur som helst.

Och även om pojkarna var unga så var dom ju fullt medvetna om vad det var dom gjorde!

 

Att göra det tar många som en rolig grej men jag bara säger en sak:

Massmördare!

Jag tar det minst lika allvart som om det var människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neger betyder Slav. Svenne är inte mer än ett slanguttryck för svensk.

 

Svenne är ett skällsord för svensk samma som blatte är skällsord för utlänning

 

Jag tycker att man bygger ett par Alcatraz i Norrland och slänger in dom på vatten och bröd. Det ska inte vara så här j*vla slappt rättssystem i sverige. Och det finns ju en andledning till varför det heter Livstidsstraff. att man ska sitta inne hela sitt liv och inte några futtiga 20 år

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...