epaaj Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 Nu har Piratbyrån, The Pirate Bay och Networks United startat en bojkott mot filmindustrin. De uppmanar folk till at inte köpa film, hyra film eller gå på bio. Vad har ni för tankar om det här? Själv tycker jag att det är jätte bra och hoppas att vi blir av med APB(Antipiratbyrån) en gång för alla. Ni kan läsa mer på: http://www.piratbyran.org/index.php?view=f...thread&id=25185 http://www.bojkott.com/ http://www.bojkott.nu/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 Jag har bojkottat APB i några år.. ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 jag tänker fortsätta, gå på bio osv.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 Jag med, men kommer även fortsätta ladda ner. Tar inte så stor ställning i detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shacti Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 Naa, om vi bojkottar film och musik kommer det ju sluta göras. Tänk er ett liv helt utan film eller musik, dötrist. Jag fattar mig inte på alla typer som laddar ner musik, ni fattar tydligen inte hur mycket artisterna förlorar på det, vill ni att vi ska leva i ett samhälle helt utan musik :blink: . Ingen gör nåt för inget villket också gäller artisterna, vill vi ha kvar dem så får vi betala dem och tre kronor (itunes) för en låt är inte dyrt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
0013 Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 glöm :) xD bryr mig inte om film så jag skiter i det rakt utsagt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jellyfish Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 Naa, om vi bojkottar film och musik kommer det ju sluta göras. Tänk er ett liv helt utan film eller musik, dötrist. Jag fattar mig inte på alla typer som laddar ner musik, ni fattar tydligen inte hur mycket artisterna förlorar på det, vill ni att vi ska leva i ett samhälle helt utan musik :blink: . Ingen gör nåt för inget villket också gäller artisterna, vill vi ha kvar dem så får vi betala dem och tre kronor (itunes) för en låt är inte dyrt! Hoppsan sa, akta så du inte sätter alla moralkakor i halsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ytterman Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 Film är bäst på bio. Så f*n heller att jag bojkottar det :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KazeN Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 Jag håller med Ytterman. Film på bio är skönast. Även också för att det är kul att gå ut ibland. Starkast intryck får man och lite mer socialt ställd :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 jo precis bio äger, sen kommer mysig hemmakväll me popcorn o en bra film Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 1 April 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 Naa, om vi bojkottar film och musik kommer det ju sluta göras. Tänk er ett liv helt utan film eller musik, dötrist. Jag fattar mig inte på alla typer som laddar ner musik, ni fattar tydligen inte hur mycket artisterna förlorar på det, vill ni att vi ska leva i ett samhälle helt utan musik :blink: . Ingen gör nåt för inget villket också gäller artisterna, vill vi ha kvar dem så får vi betala dem och tre kronor (itunes) för en låt är inte dyrt! Har du läst vad som står på sidorna jag länkade till? Det finns inget som bevisar att piratkopiering är dåligt för film och musikindustrin. Tvärtom så kan det vara väldigt bra för artister eftersom deras musik lätt sprids vilket gör dem kända. För tillfället tjänar inte artisterna särskilt mycket på en cd. Endast en liten del av det vi betalar för en cd går till artisten själv. Resten går till andra saker som tex de som hjälper artisten att ge ut sin cd och jakten på piratkopierarna. Ge artisten mer pengar istället så det blir bra sen. Varför ska APB få tjäna pengar på andras bekostnad?? Jag håller med er som säger att bio är bra och att man kommer gå på det. Bio är det något speciellt med och det kommer aldrig sluta hur många som än piratkopierar. Jag minns att en ressigör även sa i Debatt på SVT för ett tag sen att de får in nästan alla sina inkomster från biobesökare. Biokänslan kan man aldrig kopiera därför kommer folk alltid gå på bio. Därför kommer aldrig filmindustrin dö. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
CiR3 Skrivet 1 April 2005 Rapport Dela Skrivet 1 April 2005 Som många sagt innan så fortsätter jag ladda ner och fortsätter att kollar på Bio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.