Hoppa till innehåll

Bojkotta Antipiraterna!


epaaj
 Dela

Rekommendera inlägg

Naa, om vi bojkottar film och musik kommer det ju sluta göras. Tänk er ett liv helt utan film eller musik, dötrist. Jag fattar mig inte på alla typer som laddar ner musik, ni fattar tydligen inte hur mycket artisterna förlorar på det, vill ni att vi ska leva i ett samhälle helt utan musik :blink: . Ingen gör nåt för inget villket också gäller artisterna, vill vi ha kvar dem så får vi betala dem och tre kronor (itunes) för en låt är inte dyrt!

 

Du, min lilla vän, har du kollat på priserna, innan du skrev inlägget??

Ett album kostar flera hundra kronor, en låt börjar från 10 kr, vad tror du varför alla laddar ner???http://www.my-smileys.de/smileys2/flatto-bye.gifhttp://www.my-smileys.de/smileys2/100.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Du, min lilla vän, har du kollat på priserna, innan du skrev inlägget??

Ett album kostar flera hundra kronor, en låt börjar från 10 kr, vad tror du varför alla laddar ner???http://www.my-smileys.de/smileys2/flatto-bye.gifhttp://www.my-smileys.de/smileys2/100.gif

 

Anledningen till att många laddar hem film och musik är att de tycker att det är för dyrt. De har helt enkelt inte råd att se filmen annars. Eller så tänker de att jag går på bio och sen laddar jag hem filmen. Idag är det ju tyvärr så att mycket av pengarna vi betalar går till APB och deras jakt på piratkopierarna. Varför inte ge mer till skaparna istället för till APB?

 

 

Vi betalar även extra skatt på brännbara cd-skivor och DVD där lite av pengarna går till artister och andra som skapar film och musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, så korkart.

 

Alltså, om bara artisten skulle sätta lite extra moms på låten/albumet, så skulle jag säga: "Ok, han/hon måste ju oxå liva av nåt o tjäna sin lilla peng."

Men alltså, efter det sätter alla på moms o så, o det är då det blir så himla dyrt.

Så dem får skylla sig själva.http://www.my-smileys.de/smileys2/boom.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naa, om vi bojkottar film och musik kommer det ju sluta göras. Tänk er ett liv helt utan film eller musik, dötrist. Jag fattar mig inte på alla typer som laddar ner musik, ni fattar tydligen inte hur mycket artisterna förlorar på det, vill ni att vi ska leva i ett samhälle helt utan musik :blink: . Ingen gör nåt för inget villket också gäller artisterna, vill vi ha kvar dem så får vi betala dem och tre kronor (itunes) för en låt är inte dyrt!

 

Namen är det inte gulligt lilla shark tror visst jag är helt bakom flötet. Har du hört talas om itunes? Jag har själv laddat ner låtar därifrån för typ tre kronor styck det blir trettio kronor för ett album, har du inte råd med det undrar jag hur du har råd med din internetanslutning.

 

Tror ni verkligen att någon på denna jord vill göra en film som kostar flera miljoner kronor för att sedan en person köper den och lägger ut den p internet så att alla kan få den gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är säker på att många kommer sänka sitt tankade men det går inte att stoppa . Det kommer aldrig gå och stoppa Piratkopiering Föder Piratkopiering barn imellan 10-17 år laddar ner kanske för dem kanske inte får köpa det av sina föräldrar det är det som gör dem glada. Fast det med att se en film innan den t.ex kommit till sverige är dåligt tycker jag nästan därför då kommer det spridas sig så snabbt det gör den ju så då kommer inte många gå på bio då tjänar inte filmbolagen pengar för att göra nya filmer det är det som dem ogillar dem gör en film för många miljoner så kanske någon köper den och sprider det i nätet vad kännar filmbolagen på då ingenting . Det dem ska göra tycker ja istället för att hota några att sluta ladda ner filmer annars får du böter jag tycker istället dem ska stoppa källan. Istället för att typ skicka till en 12 åring om du inte slutar tanka så får du 120 000 kr i böter !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Naa, om vi bojkottar film och musik kommer det ju sluta göras. Tänk er ett liv helt utan film eller musik, dötrist. Jag fattar mig inte på alla typer som laddar ner musik, ni fattar tydligen inte hur mycket artisterna förlorar på det, vill ni att vi ska leva i ett samhälle helt utan musik :blink: . Ingen gör nåt för inget villket också gäller artisterna, vill vi ha kvar dem så får vi betala dem och tre kronor (itunes) för en låt är inte dyrt!

 

Men...

Man har ju råd men vem i hela världen vill köpa sånt när de lägger så mycket skatt på??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer att bojkota dem. Men jag kommer fortfarande att köpa WoW om jag får tag i det. Men sen kommer jag att bojkotta var tredje månad. man måste ju ha gamecard.

 

Men vafan, pengarna för musik, filmer och spel ska ju delvis gå till förbättringar. På filmerna blir de f*n nästan sämre. Vilken va bäst DieHard 1,2 lr 3? 1an helt klart! många uppföljare (förutom sagan om ringer) blir bara sämre. Så vart f*n går pengarna? till tjocka j*vla snubbar som ska dricka kaffe för det? f*n heller att jag tänker betala deras kaffe !!

 

Naa, om vi bojkottar film och musik kommer det ju sluta göras. Tänk er ett liv helt utan film eller musik, dötrist. Jag fattar mig inte på alla typer som laddar ner musik, ni fattar tydligen inte hur mycket artisterna förlorar på det, vill ni att vi ska leva i ett samhälle helt utan musik :blink: . Ingen gör nåt för inget villket också gäller artisterna, vill vi ha kvar dem så får vi betala dem och tre kronor (itunes) för en låt är inte dyrt!

 

Nej men är det mr. laglydig som är i farten? Hur mycket pengar hade du sparat om du INTE betalat artisternas och inte minst skivbolagens kaffe? Men du vågar inte trotsa rostiga lagar så du får vell bli av med allt du äger så att skivbolagen kan leva lyckigt. Förresten så har ju vissa artister redan så mycket pengar så att de kan sluta jobba och leva hela sitt liv i lyx. Så varför ger man dom bara mer och mer. Om der är något utrotningshotad artist så kan man ju lägga pengar för att stödja, men inte till kaffe och bullar...

 

Om jag sa vad jag håller på med nu så skulle du vell raportera till antipirat byrån, eller hur?

Redigerat av Mandarin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

går på bio typ 5 gånger per år, bidrar inte med så mycket till deras heravälde... men att betala typ 100 spänn för att se EN fil en enda film det är knapt värt det, inte ens den största biografen i världen är värd det, möjligtviss värt att betala bara för att få se hur stor den är men inte annars... och att ladda ner film tycker jag själv är fel, eftersom det kostar en hel del mer att göra en hel film än att göra en cd skiva

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså hur började det med fildelning  ?? fattar inte hur första Film/musik börja spridas.

 

Har alltid funnits egentligen. Förr i tiden så lånade man ut sina LP-skivor till kompisar som spelade över dessa till band.

Inget annorlunda mot det som är nu, via DC, Kazaa m.m

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nerladdning är typ det bästa som kommit, vill man ha en ny skiva går man in på tex cdon och hittar en, sen kollar man vilka låtar som finns på den och så laddar man ner dem, sen skriver man ut låtarna på skiva och man har skivan gratis

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...